Operace Barbarossa - Letecká válka 22. června 1941
Miroslav Šnajdr
Nálet moderních Junkersů JU 88A ovládaných kvalitními osádkami, disponujícími převážně značnými bojovými zkušenostmi, měl opět devastující účinek. Na letištní ploše bylo zničeno až šestatřicet Polikarpovů I-153. Odehrály se zde však také scény velikého hrdinství, když piloti za pomoci mechaniků usedali do kabin svých „Čajek“ a bez ohledu na exploze pum pojížděli se stroji, kolébajícími na úzkých podvozcích, na start. Hned po vzletu následovalo zuřivé točení klikou – mechanicky zatahovaný podvozek mizí ve výřezech spodní části trupu – a pak vpřed proti německým útočníkům! Rusové se bez jakéhokoliv respektu pustili do německých bombardérů. Vzduch se plnil řevem na plný výkon týraných motorů a divokou střelbou kulometů. Převaha v rychlosti tentokrát není zárukou úniku – boj končí pro bombardovací skupinu III/KG 51 opravdovou katastrofou. Gruppe přišla o sedm Junkersů, z nichž celých pět patřilo do jediné Staffel 9./KG 51. Pro její personál tedy začala válka na východě skutečně otřesným zážitkem. Sovětští piloti ohlásili po boji sestřelení jedenácti německých letadel, z toho bylo osm Ju 88. Sami ztratili tři „Čajky“.... celý text
Přidat komentář
Štítky knihy
druhá světová válka (1939–1945) letadla vojenská letadla východní fronta (2. světová válka) rok 1941 vojenské letectvo operace Barbarossa (1941)Autorovy další knížky
2003 | Operace Barbarossa - Letecká válka 22. června 1941 |
1996 | Palubní stíhači jejího Veličenstva I. FAA 1939-1941 |
2004 | Palubní stíhači jeho veličenstva / 4 - FAA |
2003 | Palubní stíhači jeho veličenstva / 3 - FAA |
2010 | Úder blesku - Letecká válka 10. května 1940 |
Stručně a jasně podaná a z několika zdrojů shrnutá fakta. Oceňuji dobové fotografie letounů a také tabulky s jejich technickými parametry, včetně výzbroje, roků výroby a uvedení do výzbroje dané strany.