Operace Barbarossa - Letecká válka 22. června 1941 tempo & emoce
Miroslav Šnajdr
Nálet moderních Junkersů JU 88A ovládaných kvalitními osádkami, disponujícími převážně značnými bojovými zkušenostmi, měl opět devastující účinek. Na letištní ploše bylo zničeno až šestatřicet Polikarpovů I-153. Odehrály se zde však také scény velikého hrdinství, když piloti za pomoci mechaniků usedali do kabin svých „Čajek“ a bez ohledu na exploze pum pojížděli se stroji, kolébajícími na úzkých podvozcích, na start. Hned po vzletu následovalo zuřivé točení klikou – mechanicky zatahovaný podvozek mizí ve výřezech spodní části trupu – a pak vpřed proti německým útočníkům! Rusové se bez jakéhokoliv respektu pustili do německých bombardérů. Vzduch se plnil řevem na plný výkon týraných motorů a divokou střelbou kulometů. Převaha v rychlosti tentokrát není zárukou úniku – boj končí pro bombardovací skupinu III/KG 51 opravdovou katastrofou. Gruppe přišla o sedm Junkersů, z nichž celých pět patřilo do jediné Staffel 9./KG 51. Pro její personál tedy začala válka na východě skutečně otřesným zážitkem. Sovětští piloti ohlásili po boji sestřelení jedenácti německých letadel, z toho bylo osm Ju 88. Sami ztratili tři „Čajky“.... celý text
Tempo čtení
rychlé |
|
0 % | |
střední |
|
0 % | |
pomalé |
|
0 % |
Žádný uživatel zatím neuvedl tempo čtení této knihy. Buďte první.
Emoce z knihy
Žádný uživatel zatím nepřidal emoce z této knihy. Buďte první.
Štítky knihy
druhá světová válka (1939–1945) letadla vojenská letadla východní fronta (2. světová válka) rok 1941 vojenské letectvo operace Barbarossa (1941)Autorovy další knížky
2003 | Operace Barbarossa - Letecká válka 22. června 1941 |
1996 | Palubní stíhači jejího Veličenstva I. FAA 1939-1941 |
2004 | Palubní stíhači jeho veličenstva / 4 - FAA |
2003 | Palubní stíhači jeho veličenstva / 3 - FAA |
2010 | Úder blesku - Letecká válka 10. května 1940 |