Povídej – naslouchám
Jaro Křivohlavý
Kniha obsahuje mnoho cenných informácií a je určená všetkým, ktorí si uvedomujú ž rozhovory, ktoré spolu každodenne vedieme, sú pre nás mimoriadne dôležité. OBSAH: Žebrácká povídka místo úvodu/ Kdy, kde a proč přicházíme do styku s druhými lidmi a hovoříme s nimi/ Vzájemná sdílení – naše setkání a rozhovory/ Tři způsoby, jak si navzájem něco sdělujeme/ Chvíle ticha v našich rozhovorech/ Tři způsoby naslouchání/ Co vše je nutno a co je především nutno vyposlechnout/ Kdo je a kdo není dobrým posluchačem/ Co znamená aktivně někomu naslouchat/ Zrcadlení emocí/ Povzbuzování/ Soucítění – empatie/ Co nám ztěžuje a co nám usnadňuje naše naslouchání/ Jak zlepšit úroveň našeho naslouchání/ Obsáhlejší ohled na naše rozhovory/ Vzory osobních rozhovorů/ Příběh s čajem místo závěru/ Dodatek č. 1: Jak naslouchat vlastním dětem/ Dodatek č. 2: Jak hovořit s manželem/ První vydání... celý text
Přidat komentář
Zcela souhlasím s komentářem Shindo. Ještě doplním, že není mnoho odborných knih, které mají co říct i po 25 letech od prvního vydání
(1993).
Knihy pána profesora mali tú vlastnosť, že aj napriek vážnosti témy dokázali ostať neuveriteľne ľudské. Táto nebola výnimkou. Písaná odborne, no zrozumiteľne pre verejnosť, rozoberá tak "banálnu", no zároveň náročnú tému, akou je komunikácia. Pomohla. Len škoda, že som sa už s autorom nemohol stretnúť osobne.
Kniha byla velice naučná a je pěkně napsaná. Učitelka mi ji doporučila a já jsem ráda, že se tak stalo, jinak bych na ni nejspíš nikdy nenarazila.
"Každá zpráva obsahuje něco o tom, kdo ji podává"
Ačkoli je tato kniha knihou naučnou, je napsána velmi pěkně, jemně.. slova pana Křivohlavého jsou zde jako pohlazení..
Jelikož je to kniha naučná, měl by se z ní člověk něco naučit, což se u mne ale nestalo, bohužel. Styl, jakým je psaná, mne moc neoslovil. Samá teorie a teorie... Sice jsou tam příklady, ale měla jsem z nich většinou pocit, že je to rozhovor psychologa a klienta, ne obyčejných lidí. Pár věcí tam pro mne bylo, ale spíš jen jako potvrzení toho, o čem jsem byla přesvědčená už dřív.
Skvělá knížka, která změnila můj pohled na konverzace a celkově naslouchání druhým lidem. Vím, že se v tomhle mám ještě co učit ale mohla jsem si ujasnit v čem nejvíce děláme chyby v naslouchání druhému... :-)
Štítky knihy
rozhovory verbální (slovní) komunikace
Autorovy další knížky
1988 | Jak si navzájem lépe porozumíme |
2009 | Psychologie zdraví |
1994 | Jak zvládat stres |
2002 | Psychologie nemoci |
2010 | Povídej - naslouchám |
Zajímavé čtení, doufám, že i ta diplomka bude stát za to!