Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média
Jan Průcha
![Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média](https://www.databazeknih.cz/img/books/14_/147292/bmid_ucebnice-teorie-a-analyzy-edukacniho-media-147292.jpg?v=1539031489)
Publikace má charakter příručky určené studentům, učitelům, výzkumným pracovníkům a také autorům a posuzovatelům učebnic. Je rozdělena do dvou částí. V první části autor podává přehled teorie školní učebnice jako didaktického média, modely funkcí a struktury učebnice, a to na základě nejnovějších poznatků z výzkumu učebnic v zahraničí. Velkou pozornost věnuje způsobům, jimiž učitelé a žáci/studenti pracují s učebnicemi a využívají je pro různé účely učení a vyučování. Druhá část má prakticky návodové zaměření. Vysvětluje konkrétní přístupy a techniky pro analýzu a hodnocení učebnic: např. metody pro měření jejich didaktické vybavenosti, metody pro identifikaci prvků „evropské dimenze“ v učebnicích, metody pro mezinárodní komparativní analýzu učebnic aj. Práci doplňuje rozsáhlá bibliografie českých, slovenských a zahraničních publikací k dané problematice.... celý text
Přidat komentář
Autorovy další knížky
1997 | ![]() |
2008 | ![]() |
2000 | ![]() |
2009 | ![]() |
2002 | ![]() |
Základní publikace o učebnicích v českém rybníčku. Dobře sepsaná, srozumitelná a inspirativní. Za pozornost stojí i praktické kapitoly – nevhodně psané učebnice, ukázky výzkumu apod. Povinná literatura pro studenty „pajdy“ v tom nejlepším slova smyslu.