Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média přehled
Jan Průcha
Publikace má charakter příručky určené studentům, učitelům, výzkumným pracovníkům a také autorům a posuzovatelům učebnic. Je rozdělena do dvou částí. V první části autor podává přehled teorie školní učebnice jako didaktického média, modely funkcí a struktury učebnice, a to na základě nejnovějších poznatků z výzkumu učebnic v zahraničí. Velkou pozornost věnuje způsobům, jimiž učitelé a žáci/studenti pracují s učebnicemi a využívají je pro různé účely učení a vyučování. Druhá část má prakticky návodové zaměření. Vysvětluje konkrétní přístupy a techniky pro analýzu a hodnocení učebnic: např. metody pro měření jejich didaktické vybavenosti, metody pro identifikaci prvků „evropské dimenze“ v učebnicích, metody pro mezinárodní komparativní analýzu učebnic aj. Práci doplňuje rozsáhlá bibliografie českých, slovenských a zahraničních publikací k dané problematice.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (1)
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média v seznamech
v Přečtených | 3x |
v Chystám se číst | 3x |
Autorovy další knížky
1997 | Moderní pedagogika |
2008 | Pedagogický slovník |
2000 | Přehled pedagogiky |
2009 | Pedagogická encyklopedie |
2002 | Učitel – současné poznatky o profesi |
Základní publikace o učebnicích v českém rybníčku. Dobře sepsaná, srozumitelná a inspirativní. Za pozornost stojí i praktické kapitoly – nevhodně psané učebnice, ukázky výzkumu apod. Povinná literatura pro studenty „pajdy“ v tom nejlepším slova smyslu.