Waldorfská škola
Helena Grecmanová
Nehodnoceno
Smyslem práce je objasnit hlediska teoretická i praktická. Zaměřuje se i na vysvětlení podstaty waldorfské pedagogiky.
Přidat komentář
Štítky knihy
pedagogická metodikaAutorovy další knížky
2002 | Obecná pedagogika |
2008 | Klima školy |
1996 | Waldorfská škola |
2000 | Podporujeme aktivní a samostatné učení žáků |
2015 | Vysoká škola jako instituce |
Docela inspirativní. Například: "Od 1. do 8. třídy vyhotovuje třídní učitel každému žákovi spolu s vysvědčením krátký verš – osobní průpověď. Tento umělecký obraz nebo snad výzvu bez moralizujícího přídechu učitel vyhledá v odborné literatuře nebo sám vytvoří tak, aby svým obsahem odpovídala vlastnostem a projevům žáka během uplynulého školního roku." Pěkné jsou osnovy cvičení i "předmětu" eurytmie pro každý ročník, návod na kreslení mapy (v jedné fázi děti samy představují různé objekty na mapě!) nebo tip na společné vypěstování obilí a upečení chleba. Zajímavá je metodika kreslení tzv. forem. Zápis arabských číslic se spolu s počítáním vyvozuje z pohádkových příběhů a podobně je to i s písmeny. Zdá se mi, že škola má za cíl obklopit dítě oduševnělým světem prostoupeným fantazií a plnými smyslovými (tělesnými) prožitky. Rizikové mi přijde vše, co zavání moralizováním a předkládáním silných představ o polarizovaném dobru a zlu. Zaujalo mě i to, že děti se během vyučování společně dvakrát denně modlí. Možná je na můj vkus myšlenkový a hodnotový svět takové školy až příliš předpřipravený.