2. doplněné vydání Cenná inspirace pro učitele a všechny pedagogické pracovníky. Jaké příčiny mají strach, nejistota a nuda, které děti zažívají ve školách, a k čemu to vede, popisuje významný pedagog John Holt. První ... více
Konec školní nudy 2019, Dagmar Sieglová
Učitelé všech úrovní vzdělávání i oborů získávají v této knize nástroj, pomocí kterého aktivně zapojí své žáky a studenty do vyučování, a to prostřednictvím interaktivních technik a na ně navazujících metod zaměřených na... více
Efektivní výukové nástroje pro učitele 2017, Paul Ginnis
Tato publikace klade větší důraz na to, jak se učíme a vyučujeme, spíše než na to, co se učíme a vyučujeme. Zaměřuje se na zvýšení úspěšnosti žáků a poskytuje řadu možností pro učitele k rozvoji jejich stylu výuky, poslo... více
Motivační tříminutovky 2015, Kathy Paterson
Přes 100 jednoduchých cvičení k aktivizaci skupiny. Motivace a pozornost žáků a studentů během výuky nutně kolísá. Všimne-li si učitel, že jeho výklad nikdo neposlouchá, děti si vyťukávají textové zprávy, štěbetají, z... více
Zavádění formativního hodnocení - Praktické techniky pro základní a střední školy 2018, Siobhán Leahy
Publikace představuje pět klíčových strategií pro zlepšení učitelské praxe a výsledků žáků: 1) Cíle učení a kritéria úspěchu 2) Třídní diskuse a důkazy o učení 3) Poskytování zpětné vazby 4) Vzájemné hodnocení 5) ... více
Responzivní výuka: Kognitivní vědy a formativní hodnocení v praxi 2021, Harry Fletcher-Wood
Zkušený pedagog Harry Fletcher-Wood předkládá všem učitelům praktického průvodce formativním hodnocením. Seznamuje čtenáře s teorií tohoto vzdělávacího přístupu, s nejnovějšími výzkumy na tomto poli a vše názorně uvádí d... více
Účinné vyučování v kostce 1999, Madeline Hunter
Jak ve školní praxi využívat poznatky psychologie (motivace žáků, účinné procvičování, vedení žáků k hlubšímu porozumění látce, rozvoj myšlení žáků, lepší využití času ve vyučování aj.) více
Učíme v projektech 2009, Anna Tomková
Správně vedené projektové vyučování posiluje motivaci žáků a rozvíjí řadu důležitých životních dovedností (kompetencí). Žáci rozvíjejí svou schopnost spolupracovat, diskutovat, formulovat názory, organizovat, řešit probl... více
Poezie v literární výchově 2011, Jaroslav Vala
Popis knihy není zatím k dispozici. více
Didaktické inspirace: Z odkazu metodiky a didaktiky dějepisu předchozích desetiletí 1997, Jarmila Růžičková
Komentovaný výbor z didaktických a metodických publikací, které byly napsány a vydány v průběhu 20. století. Mnoho ze zde zpracovaných témat a metodických postupů je vhodných i pro využití v současných podmínkách výuky a... více
Waldorfská škola 1996, Helena Grecmanová
Smyslem práce je objasnit hlediska teoretická i praktická. Zaměřuje se i na vysvětlení podstaty waldorfské pedagogiky. více
Škola trochu jinak aneb Projektové vyučování v teorii i praxi 1995, Jitka Kašová
Popis knihy není zatím k dispozici. více
Učebnice z pohledu pedagogického výzkumu 2008, Tomáš Janík
Učebnice jsou dlouhodobě a stabilně předmětem zájmu pedagogického výzkumu. V období kurikulárních reforem lze dokonce registrovat zájem zvýšený, čehož dokladem toho je i tato monografie. Jejím cílem je mapovat pole výzku... více
Metodický průvodce k Živé abecedě, Slabikáři a písankám 2000, Hana Mühlhauserová
Metodický průvodce k Živé abecedě, Slabikáři a písankám pro 1. ročník základní školy. více
Materiální didaktické prostředky v informační společnosti 2011, Jan Chromý
Popis knihy není zatím k dispozici. více
Uč jako šampion 3.0 2024, Doug Lemov
Uč jako šampion 3.0 je rozšířené a aktualizované vydání vysoce ceněné studie o učitelském řemesle od Douga Lemova, které má již přes milion prodaných výtisků v různých jazycích. Objasňuje, jak na kontrolu porozumění, ... více