Z dobrého skvelé
James C. Collins

Kniha Good to Great, založená na 5-ročnom výskumnom projekte, odpovedá na otázku: "Môže sa dobrá spoločnosť stať skvelou, a ak áno, tak ako?" Postavená na dôslednej výskumnej metodológii a osviežujúcom edukatívnom štýle Jima Collinsa, Good to Great vysvetľuje, ako aj tie najkonzervatívnejšie spoločnosti môžu urobiť veľký skok, aby výkonom prekonali market lídrov ako sú Coca-Cola, Intel, General Electric či Merck. Kniha je už niekoľko rokov bestsellerom v USA aj v iných krajinách (predaných vyše milióna výtlačkov) a je stále vyhľadávaná pre svoj prenikavý vhľad do fungovania spoločností. Je vynikajúco napísaná, čo zaručuje priam napínavé čítanie plné prekvapujúcich faktov.... celý text
Literatura naučná Ekonomie a obchod
Vydáno: 2006 , Eastone BooksOriginální název:
Good to Great
více info...
Přidat komentář


Co se knížce nedá upřít je ta obrovská a skvělá práce celého týmu lidí, která stojí za vznikem této knihy. Hodiny a hodiny práce a je to zde skutečně znát.
Co však dle mého názoru ubírá trochu na kráse je někdy až zbytečně zdlouhavá forma vysvětlovaní určitých myšlenek a poznatků vč. jejich opakování se v knize. To mi upřímně trošku vadilo.
Zdali bych knihu doporučil?
Pokud vás téma "vedení firmy" zajímá, pak ano.


Na to, jak je to žádaná kniha a jak na ni přes rok čekáte ve frontě v knihovně mě tolik na zadek neposadila. Čekala jsem víc... Ale ano, stojí ji za to číst a poučit se.


Dle mého názoru jedna z nejlepších knížek o vedení firmy. Líbí se mi, že firmy jsou srovnávány přesně dle stanovených kritérií a nejlepších 11 firem, které kritéria splnily (z Fortune 500), jsou zkoumány a porovnávány. Nejedná se o žádné rychlokvašky a na trhu musely vykazovat skvělé výsledky po dobu 15ti let! Např. Philip Morris, Gillette atd.
Velmi se mi líbilo, že se neposuzují subjektivní pocity ředitelů daných společností, ale opravdu probíhá výzkum jejich řízení a srovnání.
Knížka je navíc napsána velmi čtivě s důrazem na příklady z praxe bez zbytečně zdlouhavé a nudné teorie.
Autorovy další knížky
2008 | ![]() |
2016 | ![]() |
2021 | ![]() |
2007 | ![]() |
Jo. Jo. JO!!!
Popis reálných situací ve firmách, jejich rozvoje a manažerského přístupu, který je postaven na důvěře, nikoliv na sledování, kontrole a (promiňte moji francouzštinu) buzeraci.
Pro mě návod a potvrzení, že i takto se dají firmy řídit.