karol95 karol95 komentáře u knih

☰ menu

Sněhulák Sněhulák Jo Nesbø

Poutavá zápletka, doporučuji

02.06.2023 5 z 5


Harry Potter a relikvie smrti Harry Potter a relikvie smrti J. K. Rowling (p)

Srdcová záležitost

02.06.2023 5 z 5


Hra o trůny Hra o trůny George R. R. Martin

Srdcová záležitost.

02.06.2023 5 z 5


Psychologie sériových vrahů Psychologie sériových vrahů Andrej Drbohlav

Obsáhlá publikace pro "milovníky" psychologie, kriminalistiky apod.

02.06.2023 5 z 5


Playground Playground Lars Kepler

Téma mi nesedlo, nedočetla jsem.

02.06.2023 2 z 5


A přesto říci životu ano: Psycholog prožívá koncentrační tábor A přesto říci životu ano: Psycholog prožívá koncentrační tábor Viktor Emil Frankl

Důkaz toho, že i od úplného dna se může člověk odrazit a začít nový život.

01.12.2016 5 z 5


Výchova a vzdělávání židovských dětí v protektorátu a v ghettu Terezín Výchova a vzdělávání židovských dětí v protektorátu a v ghettu Terezín Dana Kasperová

První část práce, jejíž tématika je zaměřená na židovskou problematiku v protektorátu, se zabývá postupným „odstraňováním“ židovských žáků s německých
a později i českých škol všeho druhu. Na německých školách v protektorátu se konaly důvěrné politické schůzky, nepřístupné pro Čechy a židy, na nichž byli žáci školeni v duchu německé rasové ideologie. Sami árijští žáci zhotovovali tajné seznamy všech svých židovských spolužáků určených k vyloučení ze školy.
Žákům a studentům židovského původu byl znemožněn přístup ke vzdělání
na německých školách od školního roku 1939/40. Neměli být přijímáni ani jako řádní žáci, ani jako privatisté. Pro srovnání, ve školním roce 1938/39 bylo 21 % žáků gymnázií
a reálek židovského vyznání.
O zákazu přístupu židovských žáků do českých škol se jednalo na poradě ministerstva školství v červnu 1940. Říšský protektor ministrovi nařídil, že s platností
od školního roku 1940/41, nesmějí židovští žáci navštěvovat české školy všeho druhu. Byla jim povolena pouze návštěva židovských soukromých škol, které na své náklady zřizovaly židovské obce.
Druhá část studie představuje výchovné principy terezínských vychovatelů. Výchova a vzdělávání židovských dětí probíhalo v tzv. chlapeckých a dívčích domovech, kde byly děti rozdělovány do budov podle pohlaví, věku a rodného jazyka a vyučování zde probíhalo ilegálně.

01.12.2016 5 z 5


Planina Planina Steinar Bragi (p)

Ze začátku poutavý děj, pořád jsem chtěla vědět, co bude dál, ale konec mě celkem zklamal, asi jsem ho ani pořádně nepochopila.

29.08.2016 3 z 5


Levhart Levhart Jo Nesbø

Od začátku do konce mě kniha nepřestala překvapovat, jedna z nejlepších od Nesba, za mě 5* a další díl!!

12.08.2016 5 z 5


Memento Memento Radek John

Knihu jsem přečetla jedním dechem. Je až k neuvěření, jak droga člověku rozloží osobnost a úplně změní životní priority a cíle. Místy přehnaný, ale z velké části pravdivý příběh o pražském podsvětí, falešných přátelstvích, každodenním stereotypu toxikomana a marné snaze s drogou bojovat a vrátit se k normálnímu životu.

15.06.2016 5 z 5


Hobit (alebo Cesta tam a späť) Hobit (alebo Cesta tam a späť) J. R. R. Tolkien

Jako bych tam byla!

31.05.2016 5 z 5