nora261 komentáře u knih
Kniha se snaží postihnout klady a hlavně nešvary, které jsou spojeny s masivním rozvojem terciárního vzdělávání. Je sice dobře, že nekalé praktiky, které se v posledním době ve vysokoškolském prostředí projevují, (snadno získané tituly, činnost různých agentur zpracovávajících kvalifikační práce ap.) jsou zde otevřeně ač anonymně popsány, ale zaráží mne, že předsedkyně Akreditační komise při znalosti těchto problémů věci neřešila, ale jen popsala. K čemu je dobrá akreditační komise, když zjištěné nedostatky oznámí, ale nenavrhne účinná opatření pro jejich nápravu? Nebo je náš právní systém tak bezzubý, že toleruje v knize popsané nešvary a nemá žádný efektivní způsob jak tyto praktiky alespoň omezit?
Plně souhlasím s Adapou, autor neustále přeskakuje z tématu na téma, pokud by měl sdělit něco závažnějšího, odbude to slovy " to přesahuje rámec knihy nebo o to se nebudeme více zajímat". Jedním slovem pel-mel. Ti, co o Osmanské říši toho moc nevědí, tak si nemohou vytvořit ucelený názor. Ti informovanější se diví, že někdo mohl něco takového vydat. Škoda peněz.