Nové diskuze

Odznaky

Knihkupectví a antikvariáty

Hra - zeměpisné a místopisné údaje v literatuře

Knihobudky

Audioknihy vs. e-knihy

Nové příspěvky

elfos

Hodnocení knih elfos · 07.10.2010 v 12:30
Elfím jménem ji oslovil, a zůstala stát v naslouchání.... (J. R. R. Tolkien) -- Pepovi12: Není tu problém, jen debata o návrhu uvádění věku. Osobně si myslím, že to, jak je to teď - tedy, že kdo chce, uvede o sobě údaje - není jen respektováním soukromí uživatelů.. Je to svobodná volba: mohu prozradit, a nemusím, záleží na mně. Toto jsou dobré (či - chceš-li to nazvat takto - seriozní) stránky, našels je správně a je prima, že tu jsi - a dobří jsou i lidé, kteří sem chodí. U většiny nevím, jaký je jejich věk (ani pokud ho uvedou), nějak to nezkoumám, jde to mimo mě.. ale vidím, jaké knihy čtou, jak se jim líbí, jestli vkládají nové údaje pečlivě, či.. velkoryse rozevlátě :-) , co říkají v diskuzích a komentářích - jaké jsou jejich názory a pohled na svět.. Jak už jsem řekla, k tomu není třeba znát jejich věk.. tohle o nich říká mnohem víc, než povinně vyplněná kolonka. Pokud bych hledala lidi s "mou krevní skupinou", asi bych se podívala, kdo čte rád knihy, které patří k mým nejoblíbenějším, a pak se inspirovala tím, které další knihy se jim líbí. Jsem však tvor zvědavý, a tak nehledám takto.... nevím, jestli to řeknu jasně, ale lidi mě zaujmou spíš tím, že mají knihy rádi.. a mohou číst i něco docela jiného než já.. třeba si díky nim přečtu a objevím něco úplně jiného, nového, a třeba taky ne. A ještě: netuším, jestli jsi tady mezi námi nejstarší, ale věřím, že tu máš vrstevníky i lidi starší i mladší, určitě je tu velmi široká věková paleta lidí. Taky zdravím a přeji hezký den.

Pepa12

Hodnocení knih Pepa12 · 07.10.2010 v 07:31
Pro nightlybird. Batole,mládenče, fotře,dědo …(bez urážky) ,nevím jak Tě nazvat. Zdá se mi, že jsi asi nepochopil můj vztah k mládeži. To co jsi napsal, není pravda. Narazil jsem na tyto stránky, které se mi zatím líbí, očekávám serioznost… Ale je vidět, jak sám tvrdíš, že bude asi naivní si někdy myslet něco o serioznosti. Vypadá to, že když někdo příjde s nějakou připomínkou,návrhem, tak z toho bude filosofický,psychologický… problém.Jistě, že respektuji soukromí uživatelů. Ale případné uvádění věku hodnotitelů nebude Tvoje starost. Zdravím.

nightlybird

Hodnocení knih nightlybird · 06.10.2010 v 22:58
Pepa12 - starý brachu, pochopitelně máš nárok na svůj názor, který ti nikdo dozajista nebere, jenom tady ostatní vyjadřují názor svůj."Chytréj se můžeš narodit, ale zmoudříš až s léty, pokud vůbec zmoudříš" - to cituji jednoho kolegu, s kterým jsem pracoval před léty při opravách železničních tratí. Jeho názorů jsem si vážil, nebyl to žádný intelektuál, pouze světa znalý a zcestovalý chlap se zkušenostmi z LE (francouzské) a UD (českých), od kterého jsem se řadu věcí naučil (hlavně nadávat v řadě světových i lokálních jazyků). Zdálo by se potud, že ti dávám za pravdu, pravdou je ale naprostý opak. Nehodlám rozvádět úvahy o mladých géniích, louskajících jako pamlsky díla světových klasiků (a hlavně je chápajících a nitěrně je prožívajících). Jen vycházím ze zcela praktického hlediska. Zeptám se zcela tuctově - jakým způsobem bys chtěl ověřit věrohodnost uváděných údajů? Fenomén Internet - to je medium, které dopřává každému určitou míru anonymity (byť zdánlivé), kterou si celá řada lidí s radostí užívá, najdou se ale "kouskové", kteří ji s gustem zneužijí (ať už z jakýchkoliv důvodů). Nebylo by opravdu lepší se řídit intuicí, dívat se kdo a jaké knihy čte, co o nich říká, jak se tady projevuje, ... ect. A na závěr malý dotaz - podle čeho jsi proboha, vetchý kmete, usoudil, že jsme tady banda týnejžrů, stěží odrostlá pemprskám ( a ono to v souvislosti s úvahami o vyzrálosti s věkem vyznělo jako " tlupa nevyzrálých a nezkušených přiblblíků"). Mohu tě ujistit, že se takhle asi málokdo z nás tady cítí - bez ohledu na to, jestli jsme mladší nebo starší nežli ty.

Pepa12

Hodnocení knih Pepa12 · 06.10.2010 v 18:13
Zdravím. Z Vašich komentářů (e-reader, elfos.. určitě budou i další) se mi potvrzuje, jak subjektivní budou pohledy na nadhozený námět. Nebudeme asi zabíhat do psychologie…. Souhlasím, že i mladí lidé budou mnohdy sečtělejší, inteligentnější…něž mnozí starší lidé. Ale nikdo jim nepřidá budoucí, ještě na ně čekající zkušenosti, které jim mnohdy změní úplně jejich nahlížení na svět. Ale nechme filosofování. Chtěl jsem jen vyjádřit můj názor na to, by mě pomohlo při doporučování konkrétní knihy. Při vší úctě k mládí, přihlédnu spíše k mým vrstevníkům. A nechápu, proč by tato informace byla zavádějící. Vypadá to, že jsem tady asi zatím nejstarší.

s-reader

Hodnocení knih s-reader · 06.10.2010 v 17:20
Pepa12: Příteli, velmi nesouhlasím. Věk není ani v nejmenším ukazatelem vyspělosti čtenáře a rozhodně si nemyslím, že bych našel literárně spřízněné duše mezi svou věkovou skupinou a nikde jinde. Ve svém vývoji se každý ubíráme svou cestou, formuje nás náhoda. Hodnoty se mění spíše zkušeností a prožitky než věkem a člověk může prožít celý dlouhý život a nebýt poznamenán jakoukoliv moudrostí. Museli bychom si zavést jakýsi ukazatel "mentálního věku" a bylo by velmi zábavné, jak by si ho člověk přidělil. Jestli je člověk stejná "krevní skupina" zjistím podle knih, které uvádí. Nemyslím si tedy, že je potřeba věk uvádět, je to naprosto nepodstatné, možná i zavádějící.

Pepa12

Hodnocení knih Pepa12 · 06.10.2010 v 16:51
Zdravím.Jak již tady padlo, hodnocení je subjektivní záležitost. Pokud bych se měl řídit hodnocením někoho jiného, měl bych zjistit jeho „krevní skupinu“…. Možná jedna z věcí, která by mě mohla nasměrovat na doporučenou knihu je věk hodnotitele. S věkem se mění hodnoty…. Divím se,že mnoho uživatelů se bojí, stydí, nebo nevím proč, věk neuvádí. Nebylo by od věci do hodnocení knih zapojit i věk hodnotitele.

elfos

Nightlybird´s YJ Night pub elfos · 06.10.2010 v 08:20
A dyť no jo.. máš pravdu :-) .. Moc krásně jsi to řekl.

nightlybird

Nightlybird´s YJ Night pub nightlybird · 06.10.2010 v 01:28
elfos - neplač, neplač, nenaříkej.Šmejdění v antikvariátech není o kupování knih. Je to o dobrodružství, o tápání v knižním pralese, neprozkoumaném a každým dnem jiném a o naději, že z následující knihy, na kterou sáhne moje ruka šmátralka, se vyvine orchidej, je to jako rýžování zlata, kdy ti přes ruce přejdou tuny písku a štěrku a tebe žene vpřed víra, že se v něm náhle blýskne zlatinka, nebo dokonce nuget - a jak bylo mnohokrát již řečeno, naděje a víra jsou hnacím motorem mnohého konání a prý umírají jako poslední. A navíc platí to, co ve sportu - často není důležité vyhrát, ale zúčastnit se. Takže při první příležitosti - hurá!!! do antiquariátu. A úpravy mi už běhají OK. Dík. --0--

tuldas

Tištěné knihy vs. E-knihy tuldas · 05.10.2010 v 21:25
souhlasim s tim ze pokud ctete el.knihy neni tam ten pocit papirove knihy jako umeleckeho dila coz muze byt pro nekoho blok cist el.knihy. Nicmene pokud by mel clovek u sebe nosit najednou trebas 50 knih papirovych je to asi nerealne. A myslim ze prave to byl ten hlavni duvod proc vznikly el.ctecky-snaha mit co nejvice vasich oblibenych knih neustale pri sobe v jednom pristroji a mit moznost kdykoliv si kteroukoliv otevrit a precist. Take jiz nekolik nakladatelstvi a autoru knih po celem svete pochopilo,ze branit se el.kniham muze byt kratkozraka politika a zacalo tento trend vnimat a resit. Myslim ze o letosnich vanocich najde spousta ctenaru tuto techniku pod stromeckem. Stale je zde vsak moznost volby kazdeho ctenare zda papir ci elektronika a to je urcite dobre.

elfos

Nightlybird´s YJ Night pub elfos · 05.10.2010 v 06:57
Vieweghovi se cíleně vyhýbám. Noční letče, jsem tu, i když mě není moc slyšet.. (Teď se mi mihla šílená představa :-) , jak zpívám.. Leč žádné obavy, nebudu.) Gratuluji k Ecovi i k vítěznému, byť velmi strašidelnému boji se sršni. Ráda vidím, že je u tebe bezpečno i pod hřebenem. Doufám, že drobotina zdárně prospívá, abych přešla k sympatičtějšímu zvířectvu - představuji si, že už jsou větší jak myš a udatně zkoumají své okolí. ---- Readere, taky přeji dobré úlovky, a až budou, poděl se prosím s námi o ně. Elfos z poslední návštěvy antikvariátu přišla lehce zklamaná a s prázdnou (sháněla jsem několik knih coby dárek - ještě ne vánoční, jen tak pro radost, a nepodařilo se), ale nedbá a aspoň v tomto je bezbřehým optimistou: je tolik krásných knih! Dobrý spánek a hezký den.

nightlybird

Nightlybird´s YJ Night pub nightlybird · 05.10.2010 v 00:40
s-reader - při tvé doslova kočičí mrštnosti si nezapomeň k tomu žebříku koupit taky padák, nerad bych si zde mumlal pod fousy sám pro sebe (tak se mi to jeví, že tady dopadneme jako obvykle - tedy budeme si většinou povídat spolu). Jinak ti přeji úspěšný lov v Havlbrodě, já se zase chystám začít šmejdit po antikvariátech, chci si na zimu sehnat starého Odyho a třeba narazím i na něco zajímavého, co mne osloví. No vidím - mluvil jsi k oslovi - myslím s tím román-fusion. Asi se začíná dostavovat pozvolné blbnutí - mělo mne napadnout spojení román a fúze=sloučení, splynutí, sjednocení (asi mne zmátl pravopis a skutečnost, že jsem se pár let motal v ekonomice a tak to slovo jinak vnímal). Ale nenapadlo a už to asi lepší nebude, musím si začít zvykat. Pár slov k Arsenovi - moc jsem nepokročil, jen pár kapitol. Zatím je to psáno takovým ležérním stylem, který mi vyhovuje. Zdržují ale spousty odboček a odkazů v textu i pod čarou (to asi odkoukal od Eca) a moje neznalost současných ruských reálií. S autorem mne smiřuje skutečnost (někde jsem to aspoň zahlédl), že si napsáním nechtěl léčit komplexy, jak řada jiných, ale splnit klukovský sen. Pokud je to pravda, tak se mi to líbí. Pokud jde o Viewegha, tak jsme na tom stejně. Já jsem od něj četl jednu z jeho prvních knížek Výchova dívek a udělal jsem si o něm názor, že jde o „rychlokvašku“, která objevila škvíru v mascultu (vidíš ten vliv Eca – a to jsem ho vlastně ještě ani pořádně nečetl) a hbitě, přiznávám, že i značně obratně, se do ní vecpala a navíc se tak jmenoval kdysi soused, který mi byl dost protivný. Tudíž jsem usoudil, že je to dost důvodů, abych jeho knihy dál nečetl a jak jsem si umanul, tak jsem i učinil. –0--

Dan

Spolupráce s filmovou databází Dan · 04.10.2010 v 22:31
to herdekfilek: Jako výhodu pro uživatele tuhle službu nevzali, protože když my odkazujeme z knihy na film, bylo by logické, kdyby dotyčný film odkazoval naopak na knihu u nás, jenže tak tomu u mnoha případů není, protože se údajně "již nevešla k jejich filmu ikonka na náš web" - což je nesmyslné, protože by u nich stačilo zvýšit výšku o pár pixelů a stránku by to nijak nenabouralo. Je zajímavé, že když jsem se tam teď po čase díval, místo na jiné ikonky se tam našlo, ne však na ikonku Databáze knih. Prozatím jsem filmy dal na chvíli k ledu, protože řeším další věci zde na webu.

s-reader

Nightlybird´s YJ Night pub s-reader · 04.10.2010 v 17:09
Vážený příteli, i já mám co se úprav domku týče, dost odvážné plány, která chci do zimy splnit. Již jsem si v rámci příprav na tyto práce zakoupil vyšší žebřík, ze kterého se bude padat jedna báseň. Pokud se nějakou dobu nebudu vyskytovat na těchto stránkách, zřejně ležím někde nevábně rozpláclý. K Ecovi gratuluji, já doufám, že se mi nějaký dobrý úlovek podaří na knižním veletrhu v Havlíčkově Brodě, který se brzy chystám navštívit a ze kterého si vždy dovezu vydatné přírůstky do své knihovny. Arsena jsem nečetl, ale mám pocit, že názvem román-fusion chce autor předeslat, že jde o kompilát různých stylů, tedy stylů různých autorů. To může dopadnout všelijak - od dobrého díla až po totální prů... Vzpomínám si, že podobný pokus podnikl Viewegh ve své knize povídek Nápady laskavého čtenáře, kde se snažil parodovat lepší autory než je sám a po přečtení tohodle póvlu Viewegha upřímně nesnáším. Přeji ti, aby byl Arsen lepší!

nightlybird

Nightlybird´s YJ Night pub nightlybird · 03.10.2010 v 23:31
s- reader - Tak se musím pochlubit - dcera mi sehnala v Ostravě Skeptikové v antiqariátu, takže se mohu s nimi pro zbytek podzimu rozloučit. Stejně tak jsem odhodil už po x-té Passose. Teď na takové čtení není čas, dokud je trochu počasí, tak hledím dodělat na své chýši to, co jsem nestihl přes léto, protože buď bylo horko nebo pršelo a těším se na zimu - celodenní práce = zafajrovat v kamnech, vrazit tam pořádné poleno a v teplíčku si číst, koukat občas na plameny a poslouchat praskání polen (to je panečku muzika). Takže teď jen zábavné oddechovky - pustil jsem se do ruského bestseleru Arsena (to je panečku jméno - doufám ,že mne neotráví) Revazova Osamocení 12. Narazil jsem na zmínky o něm na netu a když jsem ho viděl v knihovně, tak jsem ho sbalil, doma jsem pak zjistil, že je i tady v DBK a Pajonek ho hodnotil kladně, tak jsem zvědav. Jó, je to označeno jako román - fusion!!! Nevíš, co to má asi tak znamenat - slyším ten výraz asi poprvé - a jak je známo "kdo se zeptá, je hlupák pět minut, kdo se nezeptá, je hlupák po celý život".

Dan

Prosím o opravu Dan · 03.10.2010 v 20:14
Nyní může kdokoliv upravovat takřka veškeré údaje knih i autorů, přičemž tyto změny se projeví až ve chvíli, kdy je některý z nás moderátorů zkontroluje a schválí. Pár věcí zatím ještě upravovat nejde, takže ty prosím směřujte nadále sem.

Dan

Úpravy a doplňování údajů k autorům a knihám pro všechny! Dan · 03.10.2010 v 16:05
Rád bych Vás všechny seznámil s podstatnou novinkou zde na webu - novinkou, která by měla výrazně ulehčit čas a práci všem zde na webu. Do dnes mohli upravovat knihy a autory pouze moderátoři, uživatelé doplňovat chybějící údaje. Když uživatel chtěl něco upravit, musel kontaktovat moderátora a nebo to sdělit do diskuzního fóra = zdlouhavý proces pro obě strany. Nyní může kdokoliv upravovat takřka veškeré údaje knih i autorů, přičemž tyto změny se projeví až ve chvíli, kdy je některý z nás moderátorů zkontroluje a schválí. Pár věcí zatím ještě upravovat nejde, takže ty prosím směřujte nadále do diskuzního fóra. Věřím, že se tuto změnu všichni ocení.

nightlybird

Tištěné knihy vs. E-knihy nightlybird · 02.10.2010 v 23:31
reader neboj - obdobná doba tady už byla (že nevycházely určité knihy) a přežili jsme to - a to jsme si museli knihy datlovat na psacím stroji (do svého Consula bych teď asi už ani pásku nesehnal). Teď, když jsou k dispozici počítače a tiskárny by to byla naprostá balada - pokud by tedy došlo k nejhoršímu. Jistě by se nás pár magorů našlo, co bychom spojili síly a jako staří mniši v klášterech kdysi, bychom prostě opisovali a opisovali.... A vzpomeň si na Váchala - tady se obešel bez nakladatele a ještě si stihl zahrát i na autora a ilustrátora. Ještě si dovolím parafrázovat : Technika je dobrý sluha, ale zlý pán - to může potvrdit každý, komu někdy klekl hard ( a je aspoň trochu bordelář).

Lusa

Soutěž o nejkrásnější báseň. Lusa · 02.10.2010 v 10:33
a další jsou Zamrzlý cit a Svět s.r.o. - kouzelné básničky, já mám hold ráda depresivní extravagantní díla, ty mě opravdu chytí za srdce :))

nightlybird

Nightlybird´s YJ Night pub nightlybird · 02.10.2010 v 01:17
Jak půjdu do knihovny, tak se mu (Ajvazovi) podívám na zoubek. Abych se předem odreagoval, čistil jsem si hlavu Jarryho patafyzikou a jako duševní přípravu jsem se pustil asi po 178 do Dos Passose - špacíruju po Manhattanu a mám pocit, jako bych chodil po Dublinu a za rohem vykukoval starý Ody a šklebil se na mne příšerným stylem. Jinak finišuju v přípravě na zimu. A nestěžuj si na techniku. Zazpívej si, to tě uvolní ( třeba : jó šofér těžkéj chleba má) - jinak, kdyby sis pořídil koňský povoz, mohl bys číst normální knihy - otázka je, kam bys dojel. Ne, neříkej to, co kdyby nakoukla náhodou nějaká dáma.

nightlybird

Export knihotéky a citáty. nightlybird · 01.10.2010 v 20:28
Přátele, nechápu proč se necháte vytáčet a reagujete na verbální útok stejně tak nesmyslný jako zbytečný. Každý, kdo má inteligenci alespoň na úrovni houpacího koně a má doma počítač dobře ví, že jakýkoliv program se vyvíjí jednak postupně a jednak prakticky na stejných základech, takže mluvit o kopírování je poněkud scestné a dá se předpokládat, že to dobře ví i nick TSETSE, Už volba jeho nicku napovídá něco málo o účelu jeho invektivy. Pro ty z vás, kteří nejsou příliš "honění" v entomologii :Moucha tse-tse (Glossina) či také bodavka[1] je rod dvoukřídlého hmyzu, známý jako přenašeči spavé nemoci (původcem je Trypanosoma gambiense) a dobytčí nemoci nagana (wikipedie). Takže si raději držte odstup, ať ještě něco nechytíte. Pokud jste tedy nebyli na safari a jste tudíž očkováni.