Medvědí pohádky část díla
Hana Doskočilová
Námětem výchovných antropomorfizujících příběhů ze života medvědů je zesměšnění lenosti (Jak měl medvěd namále), odsouzení života bez práce a života založeného na práci jiných (Jak medvěda Barnabáše rozbolela záda, Jak našel medvěd Ťapák zlatý knoflík), snaha o bezprostřednost vztahu jednoho k druhému (Jak šel medvěd na námluvy) a úsilí vést děti k životní všestrannosti a samostatnosti (Jak se vychovávají malí medvědi).... celý text
Část díla (5)
- povídky, pohádky a básně z knihy
Jak medvěda Barnabáše rozbolela záda 1973 |
Jak měl medvěd namále 1973 |
Jak našel medvěd Ťapák zlatý knoflík 1973 |
Jak se vychovávají malí medvědi 1973 |
Jak šel medvěd na námluvy 1973 |