5 italských novel přehled
Alberto Moravia (p) , Giorgio Bassani , Italo Calvino , Umberto Simonetta , Natalia Ginzburg , * antologie
Pět prací pěti italských autorů, z nichž každý představuje výrazný a odlišný typ. Jestliže každá z těchto próz představuje proto vždy i jiný přístup k realitě, jedno zůstává všem těmto povídkám společné: je to hluboké a upřímné úsilí o poznání pravé tváře dnešního člověka. 1. Alberto Moravia: Neposlušnost; 2. Giorgio Bassani: Dlouhá noc v 43.; 3. Italo Calvino: Sčítatelův den; 4. Natalia Ginzburgová: Ve znamení střelce; 5. Umberto Simonetta: Až do rána. Doslov napsal Josef Felix.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize 5 italských novel. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (4)
Dobře vybraný přehled autorů, vyžadující však soustředěnost; žádné roztříštěné čtení. Moraviova Neposlušnost mě dost překvapila, takový průběh puberty mi přijde až patologický; ještě štěstí, že u mne to bylo klidnější. "Až do rána" jsem si početl nejlíp, a stále jsem čekal na závěr - nastoupí, nenastoupí? "Ve znamení střelce" je vynikající sonda.
Mě se ale nejvíce líbila právě povídka Sčitatelův den. To víte, proti gustu žádný dišputát :)
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha 5 italských novel v seznamech
v Právě čtených | 2x |
v Přečtených | 25x |
v Doporučených | 1x |
v Knihotéce | 38x |
v Chystám se číst | 11x |
v Chci si koupit | 3x |
v dalších seznamech | 1x |
Štítky knihy
italská literaturaČást díla
Až do rána
1963
Dlouhá noc v 43.
1960
Neposlušnost
1948
Sčitatelův den
1963
Ve znamení střelce
1957
Autoři knihy
italská, 1907 - 1990 Giorgio Bassani
italská, 1916 - 2000 Italo Calvino
italská, 1923 - 1985 Umberto Simonetta
italská, 1926 - 1998 Natalia Ginzburg
italská, 1916 - 1991 * antologie
V této knize se představuje pět italských prozaiků poměrně širokého generačního i tvůrčího rozpětí. Přesto mají jejich práce zde uvedené jeden společný rys: neorealismus. Každý k němu sice přistupuje z poněkud jiného úhlu a jiným způsobem, v konečném výsledku se však přesto všichni potkají ve společném středu, ať už byl jejich výchozí bod kdekoliv. Zobrazení všedního a každodenního života lidí v jeho skutečné podobě má v každém jednom příběhu svůj osobitý odstín a barevný nádech. A ještě něco má těchto pět novel společného: smutný humor. Je jedno, zda řešíme vnitřní rozpory neposlušného Luky, hašteříme se společně s Amerigem s voliči a jejich zástupci v Cottolengu, očima postiženého lékárníka Pina Barilariho sledujeme popravu jedenácti ferrarských občanů, sníme o umělecké výstavní síni nebo s třiatřicetiletým fešákem Aldou proflámujeme noc v Miláně. Všechny ty více či méně groteskní obrazy znepokojují, revoltují a burcují, ale navzdory tomu přinášejí především tiché a posmutnělé smíření se sebou, s křivdou a nespravedlností, se světem, s životem…