Fialoví ďábli přehled
Martin Jiroušek
Antologie hororu. Vydejte se po stopách organizovaného zločinu s tlupou Fialových ďáblů. Záhy zjistíte, že se ponoříte do špinavé stoky lidských vášní a nefalšované hrůzy. Můžete očekávat beznadějný útěk hluboko za hranicemi lidských sil, zastihne vás živelná katastrofa měnící bohabojné občany na krvelačné bestie. A co teprve, když se parta hrdlořezů překvapivě sama ocitne ve smrtelném ohrožení?... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Fialoví ďábli. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (7)
Našlo se tam několik zajímavých povídek/segmentů, ale zhruba polovina mě moc nebavila. Z některých částí jsem byl i trochu unavený, nečetly se mi dobře a do čtení jsem se musel nutit. Na sbírku jsem byl zvědavý a je to drobné zklamání. Přesto jsem rád, že jsem si knihu koupil.
Možná nejsem na horory vůbec, ale tady mne opravdu nic ze starších kousků (někde ovšem jen kousků většího celku) nezaujalo. Nelíbilo, odloženo.
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Fialoví ďábli v seznamech
v Právě čtených | 1x |
v Přečtených | 19x |
ve Čtenářské výzvě | 3x |
v Doporučených | 1x |
v Knihotéce | 12x |
v Chystám se číst | 10x |
v Chci si koupit | 4x |
v dalších seznamech | 3x |
Autorovy další knížky
2015 | Černý bod |
2021 | Fantasmagoriana: Kniha, která zrodila Frankensteina |
2020 | Fialoví ďábli |
2022 | Ďáblovy knihy aneb Krvavá antologie |
Po teoretické práci Černý bod, v níž Martin Jiroušek rozebírá hororový žánr v českém a československém kontextu, přichází sbírka praktických ukázek – unikátní sborník Fialoví ďábli. Zajímavostí také je, že většina autorů a autorek pochází ze severu Moravy, kde se také řada příběhů – v kulisách ostravských putytk a žhavých hald – odehrává.
Sbírka je cenná zejména díky exkluzivitě předložených materiálů. Některá autorská jména jsou čtenářům zcela neznámá, řada povídek vyšla knižně vůbec poprvé, pomineme-li prvorepubliková sešitová vydání. Náročná editorská práce však trpí řadou neduhů. Je například velká škoda, že u spousty děl jsou uvedeny jen úryvky. Třeba u dystopické povídky Freda Stolského editor vynechal pasáž glosující postapokalyptickou politickou situaci, což přitom mohlo přinést lepší pochopení dobového kontextu. Snaha vypíchnout klíčové kapitoly téměř petisetstránkového Faráře z Hochglockneru pro změnu končí ne příliš působivým výběrem několika málo kapitol s editorskými dějovými vysvětlivkami.