Jiřina Štěpničková přehled
Jindřich Černý
Jiřina Štěpničková (3. 4. 1912 - 5. 9. 1985) už během studia na konzervatoři hostovala v Osvobozeném divadle. Ještě před absolutoriem se stala členkou Národního divadla. Ve filmu debutovala v roce 1931 rolí švadlenky Emilky Šefelínové v komedii Muži v offsidu, a tím odstartovala svou opravdu plodnou hereckou dráhu. Tuto výjimečnou herečku připomíná další monografie Jindřicha Černého. Ten soustředil veškerý zájem na herecký vývoj Jiřiny Štěpničkové a shrnuje nejdůležitější poznatky o vzestupu herecké hvězdy.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Jiřina Štěpničková. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (6)
Jde poznat, že autor má blízko k divadelní kritice a divadlu obecně. O samotné herečce, jejím životě, rodině, přátelích atd se dozvíme velice málo, možná snad i méně než v nějakém článku v časopise. Kniha je vlastně souhrnem dobových divadelních kritik rolí herečky, později se autor věnuje popisu rolí filmových. Jako životopis bohužel ne příliš dostatečné, nedozvěděla jsem se nic nového. Oceňuji hezkou obrazovou přílohu.
Krásná kniha o vynikající paní herečce a jejímu pohnutém osudu.Velká ůcta a klobouk dolů.
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Jiřina Štěpničková v seznamech
v Přečtených | 20x |
v Knihotéce | 16x |
v Chystám se číst | 2x |
v Chci si koupit | 1x |
v dalších seznamech | 2x |
Štítky knihy
soudní procesy politické soudní procesy film za první republiky a protektorátu herečky český film vězeňství komunistický režim oběti komunismu české herečky
Autorovy další knížky
1996 | Jiřina Štěpničková |
2010 | Eduard Cupák |
2007 | Osudy českého divadla po druhé světové válce : divadlo a společnost 1945-1955 |
1965 | Dana Medřická |
1964 | Otomar Krejča |
Jiřina Štěpničková v knize Jindřicha Černého ožívá jako velká postava prken, která znamenají svět a později jako filmová herečka mnoha rolí. Její osobní život však postihla velká tragédie, která formovala zbytek jejího života i život jejího syna, dnes velmi známého syna a dabéra, Jiřího Štěpničky. Kniha samotná je však hlavně o něčem jiném. Mapuje profesní život velké herečky a velmi detailně se zaobírá i její předválečnou kariérou v divadle. O osobním životě herečky je zde opravdu nezbytné minimum, kniha je hlavně profesním životopisem, jež smutnou událost zmiňuje spíše jako vysvětlení k hereckému pádu a později k opětovnému vzkříšení.
Zájemci o represe let padesátých v našich zemích by měli sáhnout po jiné knize, tato patří opravdu spíše do rukou ryzím zájemcům o divadlo a profesní dráhu této velké herečky tělem i duší. Ostatní, zaměření mimo toto téma, mohou být poněkud zklamaní.