Líný učitel - kompas moderního učitele přehled
Robert Čapek
Učitel, který se rozhodne inspirovat se filozofií Líného učitele, může při učení narazit na četné praktické problémy. Jak si s nimi poradit ukazuje naše kniha „Líný učitel: Kompas moderního učitele“. Třetí díl úspěšné série je zaměřen na práci se třídou a přináší širokou řadu momentů z praxe včetně doporučení jak dané pedagogické situace řešit či jaké vzdělávací metody zvolit. Autor vychází z otázek učitelů, s nimiž se setkává v podstatě denně při seminářích ve sborovnách, přes Facebook Líného učitele či prostřednictvím e-mailů, které mu učitelé adresují. S pomocí naší knihy může každý učitel proniknout ještě hlouběji do moderní strategie Líného učitele a čerpat inspiraci pro zlepšení svých pedagogických dovedností díky množství praktických příkladů, ukázek aktivit ve třídě a reálných kazuistik.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Líný učitel - kompas moderního učitele. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (4)
Inspirativní jako většina knih Roberta Čapka. A když se oprostíte od jeho nesmiřitelného postoje ke všemu, co nerezonuje s jeho názory, tak seznámení s touto knihou nebude určitě ztráta času, ale naopak impuls zkusit zase něco nového a odbočit z vyšlapané cesty.
Osvěžující a uklidňující..povzbudivé a chlácholivé. Další zdroj, ke kterému se hodí chodit nadopovat. Zdravě a s pozitivními vedlejšími účinky:). Toto čtení povzbuzuje chuť do práce a bojeschopnost s kostlivci...a potenciálním ministerským opatřením dávám hlas.
"Státní maturita by měla být vzdělávací slavnost, která ohraničuje společnou cestu učitelů se žáky!"
"Pokud o to pracovníci Cermatu požádají, mohou dostat novou identitu a začít nový život nějakou poctivou prací. Ostatní přejdou automaticky do programu ochrany svědků."
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Líný učitel - kompas moderního učitele v seznamech
v Právě čtených | 1x |
v Přečtených | 15x |
v Doporučených | 1x |
v Knihotéce | 4x |
v Chystám se číst | 16x |
v Chci si koupit | 7x |
v dalších seznamech | 2x |
Autorovy další knížky
2018 | Líný učitel – Jak učit dobře a efektivně |
2015 | Moderní didaktika |
2020 | Uč jako umělec |
2010 | Třídní klima a školní klima |
2008 | Odměny a tresty ve školní praxi |
Ja taká nadšená z názorov pána Čapka nie som. Škola bez zošitov, domácich úloh, testov, maturity, známky len od 1 do 3? To sme zažili za lockdownu a vieme, ako to (negatívne) dopadlo. A že sa žiaci všetko zo všetkých predmetov naučia na hodinách, je poriadna utópia. Uznávam, že učivo je hlavne na základných školách predimenzované a učitelia nie sú ani dokonalí, ani zábavní do popukania a tiež robia chyby.
Autor si aj odporuje, napr. dal domácu úlohu, inak by svoju super aktivitu o Troch mušketieroch nemohol realizovať. Str. 140.
Prekáža mi tiež, že svoje teórie vnucuje všetkým predmetom a na každej hodine. Odporúčam autorovi vyštudovať a vyučovať napr. predmety ako český jazyk a matematika a potom vykázať výsledky svojej učiteľskej práce. Ako sám autor napísal, je flegmatik, a očividne sa to odrazilo aj v jeho učiteľovaní. O zodpovednosti pomlčím, svedčí o tom aj jeho rodinný život, str. 154.
Aby som len nekydala, ako pán Čapek, bolo by fajn, keby sa deti do školy tešili (nielen na kamošov/kamošky) a CHCELI sa niečo naučiť, a aj na stredných a vysokých školách, ktoré ich pripravujú na budúce povolanie. Len si neviem predstaviť, ako by žiaci zvládli sedem hodín denne, päť dní v týždni hodiny plné aktivít a premýšľania. Veď aj žiak je len človek a chce si niekedy v škole odpočinúť .