Od Baltu k Jadranu - Po trase bývalé železné opony přehled
František Šesták
Originální cestopis Františka Šestáka vznikl během cyklistické pouti podél bývalé železné opony, neprodyšné hranice, která po čtyři desítky let 20. století oddělovala Východ Evropy od Západu. František Šesták je čtenářské i cyklistické veřejnosti znám svými předchozími úspěšnými knihami Z Čech až na konec světa – svatojakubskou cestou na mys Finisterre a Na kole napříč Amerikou – 29 dnů po ROUTE 66 nebo Na kole do Evropského parlamentu, ve kterých oslovuje nejen podobně spřízněné sportovní a cyklistické duše, ale všechny lidi, ochotné naslouchat moudrému vyprávění obyčejného muže, který vydává pozoruhodné svědectví o světě okolo nás. Františkovým parťákem na této cestě byl jeho celoživotní kamarád František Hejtmánek.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Od Baltu k Jadranu - Po trase bývalé železné opony. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (5)
O putování obou Františků čtu ráda, je to takový balzám pro cyklostestovatelskou duši. Vždycky na základě těch knih naplánuju několik výletů, stejně to je i s touhle. A v dobrém závidím takového cykloparťáka a servismana v jednom.
Cyklistický deník zajímavé trasy od severu k jihu: železná opona opravdu už dvěma generacím nic neříká a je dobře ji připomenout takovýmhle cestopisným živým (a svobodným) způsobem.
Spousta stručných informací o spoustě zajímavých míst, o jejich dávné minulosti a/nebo době relativně nedávné ve srovnání se současností.
Železná opona vlastně vedla z velké části podle našich hranic s NSR a Rakouskem, takže oba cyklisté si hodně užívali na obou stranách našich hranic a i zde zdůraznili některá zajímavá místa (mj. kámen na svatojakubské cestě - 2825 km do Santiaga de Compostela, pěkná dálka od našich západních hranic!), vedle vlastních historek a také informací o (ne)úspěšných útěcích přes hranice na západ.
V úvodu je pár faktů o (ne)možnosti cestovat přes hranice jiho/západním směrem před rokem 1989, včetně takových rádo zapomenutých, tehdy však téměř životně důležitých dokumentů jako celní a devizové prohlášení...
Spousta fotek, ale většina bez jakéhokoli popisku, což mi vadilo stejně jako chybějící mapky tras, kudy pánové projížděli, nebo alespoň něco podrobnějšího než miniaturní mapka s naznačenou červenou linkou železné opony podél hranic a skrz Německo.
Smutné je, že i když je prakticky všude již dlouho přístup, vysídlené a zplundrované oblasti širokých pohraničních pásem zůstávají jako trvalá mementa. A i skrz Německo je to stále dost patrné mj. velmi řídkým osídlením...
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Od Baltu k Jadranu - Po trase bývalé železné opony v seznamech
v Přečtených | 8x |
ve Čtenářské výzvě | 2x |
v Chystám se číst | 4x |
v Chci si koupit | 2x |
Autorovy další knížky
2011 | Z Čech až na konec světa Svatojakubskou cestou na mys Finisterre |
2011 | Na kole napříč Amerikou (29 dnů po Route 66) |
2009 | Na kole do Evropského parlamentu |
2018 | Od Baltu k Jadranu - Po trase bývalé železné opony |
Obdivuhodny sportovni vykon. Strucny dejinny exkurz, ktery ma smysl a musime si ho pripominat. Popisky fotografii bych take uvitala, takhle to byla trochu tipovacka. Velke diky Frantiskove!