Uč jako umělec: Malá kniha o velkých vzdělávacích myšlenkách přehled

Uč jako umělec: Malá kniha o velkých vzdělávacích myšlenkách
https://www.databazeknih.cz/img/books/45_/457354/uc-jako-umelec-mala-kniha-o-velkych-R5J-.jpg 4 71 71

Zkoušení u tabule? Ztráta času. Monotónní výklad? Nuda, která se do paměti neuloží. Biflování? Nefunguje. Tomu všemu odzvonilo. Nastal čas učit jako umělec! Děti se mají ve školách připravovat na svět, v němž budou žít za 20 let, ale u nás se stále často učí jako za krále Holce, kdy byly za dobrou učebnici dvě ovce. Kdo to může změnit? Vy, učitelé! O reformě školství se bude debatovat ještě roky, ale do moderní výuky se můžete pustit i bez ní. Třeba hned zítra. Učitel, psycholog a lektor Robert Čapek vám ukáže, jak žáky přitáhnout k vašemu předmětu a probudit v nich nadšené přírodovědce, budoucí novináře nebo kreativní architekty. V knize objasňuje klíčové myšlenky moderní výuky a dává spoustu praktických tipů, jak ji uvést do praxe. V knize se mimo jiné dozvíte: Jak ve třídě vytvořit stav flow, kdy se žáci ponoří do učení s maximálním soustředěním. Proč s moderním přístupem připravíte žáky na přijímačky lépe než frontální výukou. Že k seznámení se s řeckými a římskými bohy je ideální vytvořit jim Instagram a proč si s tabulkou prvků zahrát bingo. Jak nevyhořet a učit moderně i v prostředí tradiční školy.... celý text

Můj komentář

Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Uč jako umělec: Malá kniha o velkých vzdělávacích myšlenkách. Přihlašte se a napište ho.


Nové komentáře (19)

Astarothh
30.05.2023 5 z 5

Určitě dobrá kuchařka na zlepšování metod a forem práce s dětmi.

Profesorskey
31.03.2023 2 z 5

Problém některých učitelů je ten, že se dívají na školství skrze černé brýle. Problém této knihy je pohled skrze ty růžové. Neříkám, že by kniha byla špatná, Bůh chraň! Jsou v ní postupy, metody, myšlenky a nápady, které (pokud jste učitel) jste již nejspíše slyšeli, případně které aplikujete ve výuce. Výuka si zaslouží obměnu, proto pokud můžete, udělejte ji. A sakra aktivujte svoje žáky. Využívejte pracovní listy, edukační hry, a další milion věcí, který můžete stáhnout a použít. A knihu si kriticky přečtěte, vlastně stojí za to.

Co v knize chybí je učitel sám. Pokud jste učitel a svou prací (ať již přímou pedagogickou činností, ale i tou nepřímou doma) trávíte více než 50 hodin týdně, jedete na úkor sebe a své rodiny. A chyba je ve vás. Pokud neumíte říci ne - naučte se to. Pokud doma opravujete hromady písemek - redukujte je. Pokud děláte hromadu mimoškolních akcí a doma vás váš partner, či dítě skoro nevidí - zamyslete se. Pokud vám přípravy zaberou stejný čas jako přímá činnost ve škole, sakra děláte to blbě. Říká se, že "učitelství je poslání", ale v první řadě je to zaměstnání. A čas, který strávíte zaměstnáním, netrávíte s těmi, kteří jsou často v životě ti nejdůležitější. Ti jen chroupají vaše deprese, nepřítomnost, a diskuse o tom, co se stalo ve škole - a tím si postupně nasadíte černé brýle. Protože pokud budete vyčerpaní, vaše hodiny (ať tam budete předvádět jakékoli kousky) budou vopruz. Takže nejdříve psychohygiena vážení učitelé. Poté tvrdé určení priorit. A následně kniha. Pokud to neuděláte v tomto pořadí, vyhoříte jak papír.


f.enjoy6
04.03.2023 4 z 5

S hrůzou vzpomínám na svá léta strávená na ZŠ a částečně i gymplu, kde ty hodiny byly často nudné, plné memorování hloupostí a hlavně stresu a tlaků ze všech možných stran. Zpětně viděno, asi ani učitelé často sami nevěděli, co a proč dělají...

Nekonečné přepisování výkladu z tabule; dějepisářka a její pětačtyřicetiminutové zaklínání hadů při převypravování textu učebnice; matikář, který rád kdykoliv ukazovákem na někoho ukázal a strhával body za neznalost vzorců a definic, čímž docílil naprostého napětí po celou dobu výuky; hodiny chemie bez pokusů či smysluplných laborek, jen memorování vzorců a pročítání učebnice; neustálé testování a zkoušení; exkurze do cukrovaru, při které musel člověk vyplnit XY pracovních listů (které nakonec jen přepisoval z internetu pak doma, protože během exkurze dané informace nezazněly)...

Pan Čapek na mě působí v mnohém jako až moc velký optimista, ale jeho zapálení pro věc a myšlenka, že učitel by škola měla být kreativní, zajímavá a hlavně, že by v žákovi měla vzbudit zájem o další vědění se mi líbí.

Jako začínající učitel se ke knize budu vracet a snad i přebírat to, co považuji za nejpřínosnější.

všechny komentáře

Související novinky (0)

Zatím zde není žádná související novinka.


Citáty z knihy (0)

Zatím zde není žádný citát z knihy.


Kniha Uč jako umělec: Malá kniha o velkých vzdělávacích myšlenkách v seznamech

v Právě čtených8x
v Přečtených106x
ve Čtenářské výzvě14x
v Doporučených8x
v Knihotéce32x
v Chystám se číst45x
v Chci si koupit25x
v dalších seznamech2x