Vyluxusované mozky přehled

Vyluxusované mozky
https://www.databazeknih.cz/img/books/14_/143042/bmid_vyluxusovane-mozky.jpg 4 16 16

Marketingový vizionář Martin Lindstrom se úspěšně pohyboval v předních frontových liniích válek produktových značek více než dvacet let. Ve své nejnovější knize Vyluxusované mozky ovšem zaměřuje pozornost do vlastních řad, aby podal zasvěcený pohled dovnitř odvětví a aby poukázal na psychologické triky a pasti, kterých dnešní korporace využívají, aby nás přiměly k nákupu. Účelem jeho knihy je otevřít nám oči, abychom prohlédli všechny způsoby, jimiž jsme jako spotřebitelé manipulováni a klamáni, a pomoci nám tak nepodléhat reklamnímu vábení a přijímat rozumnější, poučenější rozhodnutí, zač utratíme své peníze. Na základě důkladné znalosti prostředí a postupů největších a nejziskovějších firem i praxe marketingových a reklamních agentur a rovněž s využitím výsledků vlastních výzkumů Lindstrom v knize odhaluje některá z nejpřísněji střežených tajemství marketingového světa. Uvádí podrobnosti o tom, jak marketéři a zadavatelé reklamy cílí na děti, a to již ve znepokojivě nízkém věku – či naplno řečeno, atakují je již v lůně mateřském, jak záměrně rozdmýchávají paniku a paranoiu a využívají našich přirozených obav z nákaz, nemocí, kontaminovaných potravin i extrémních projevů počasí. Odkrývá a podrobně popisuje, jak marketéři k ovlivňování našich nákupních zvyklostí využívají fenoménu nostalgie, tlaku okolí, vlivu celebrit i naší touhy po zdraví a po štěstí – aby roznítili a upevnili naši oddanost značkám, a dokonce i naši závislost na nich a na jejich nakupování. Odhaluje, že výrobci (nejen) některých kosmetických produktů upravují jejich složení tak, aby působily návykově, i to, jak firmy tajně shromažďují a vytěžují naše digitální data, aby se dostaly k těm nejintimnějším podrobnostem našeho osobního života, a jak těchto informací využívají, aby na nás zacílily reklamní sdělení a nabídky šité na míru našemu psychologickému profilu. A co firmám prozradilo snímkování mozkové činnosti heterosexuálních mužů s využitím funkční magnetické rezonance, kterým byly předkládány reklamní materiály zobrazující téměř nahé muže? Na co že přitom mysleli? A jak toho firmy využívají při brandingu některých produktů? A jaká zjištění přinesl autorův velký, nákladný a poněkud riskantní experiment o síle a přesvědčivosti marketingu využívajícího osobních doporučení?... celý text

Literatura naučná Ekonomie a obchod
Vydáno: ,
Originální název:

Brandwashed, 2011


více info...

Můj komentář

Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Vyluxusované mozky. Přihlašte se a napište ho.


Nové komentáře (6)

roso.mak
26.01.2017 3 z 5

Na mě reklamy samozřejmě působí. Je jen na člověku do jaké míry si to uvědomuje a dokáže sám se sebou pracovat. Tahle kniha byla zajímavá i díky tomu, že reklamy o kterých tam autor mluví si skutečně pamatuji. U starších děl tohoto typu je knížka na houby v tom, že reklamy o kterých se mluví k nám vůbec nedorazily, protože jsme ještě byli v hluboké totalitě, nebo tak nepřipravení na západní záplavu, že se k nám pouštěla jiná (mnohem přímočařejší) verze. Na mě trochu příliš redundantních informací, ale jinak příjemné čtení.

Jack Bauer
18.06.2016 3 z 5

Kniha mě naprosto míjela účinkem. Nejsem vyluxusovaný mozek ani trochu. Naprosto zbytečná kniha o rozmazlených američanech (nejen o nich) a jejich ovlivnění reklamami. Na mě reklamy nepůsobí. Přesto pár užitečných zajímavostí se v ní najde. Možná je to také tím, že jako nevěřící nevěřím téměř ničemu. Např. u knih, když čtu na zadní straně, že ten a ten doporučuje tuto knihu, že je to nejprodávanější kniha všech dob, bestseller č1., který se drží na předním místě několik měsíců apod.tak jen kvůli tomu si ji nekoupím . Dobrá kniha nepotřebuje takovou reklamu.To samé platí že ten a ten lékař doporučuje tento lék, tuhle voňavku používá Bruce Willis (přitom k ní ani nečichl a mě vonět vůbec nemusí), nejprodávanější cd, nejhrůzostrašnější film všech dob apod., tohle na mě neplatí. Dobrá věc nepotřebuje reklamu.


xxtom
16.03.2016 5 z 5

Autor popisuje triky a praktiky, které používají firmy, aby zvedly prodeje svých výrobků. Kniha vše ukazuje na konkrétních příkladech. Člověk si ani neuvědomuje, jak je každodenně ovlivňován a jak je možné zákazníky podvědomě motivovat ke koupi. Doporučuji přečíst.

všechny komentáře

Související novinky (0)

Zatím zde není žádná související novinka.


Citáty z knihy (0)

Zatím zde není žádný citát z knihy.


Kniha Vyluxusované mozky v seznamech

v Právě čtených1x
v Přečtených28x
ve Čtenářské výzvě3x
v Doporučených5x
v Knihotéce7x
v Chystám se číst58x
v Chci si koupit15x

Štítky knihy

marketing spotřebitelské chování

Autorovy další knížky

Martin Lindstrom
dánská, 1970
2012  83%Vyluxusované mozky
2009  74%Nákupologie