37 stupňů Celsia recenze

nehodnoceno
37 stupňů Celsia

Fascinující románová parafráze Bradburyho 451 stupňů Fahrenheita v podání Miroslava Macka. Vize společnosti nedaleké budoucnosti. Svět se změnil. Vzhledem k tomu, že v toku času ochrana před infekcemi, úrazy a různými biochemickými nerovnováhami, které mohly člověka postihnout, dosáhla mimořádného pokroku, Politbyro moudře rozhodlo, že je zapotřebí klást hlavní důraz na hledání příčin onemocnění v oblasti společenské, kulturní a spirituální a následně preventivně potlačovat veškeré nepříznivé vlivy, které by mohly onemocnění způsobovat. Postupně tedy přibylo k vyžadované dokonalé hygieně a dezinfekci různé očkování a povinný příjem nutričně vyvážené stravy a stejně tak došlo k nahrazení práce, při níž mohlo docházet k úrazům a opotřebování organismu, inteligentními stroji a replikanty. Také tradiční sporty byly postupně nahrazeny sporty virtuálními. Jediným problémem tedy zůstaly příčiny nemocí v třetí oblasti. Nejprve se tedy začaly v mediích a na sítích potlačovat jakékoli zprávy o nemocech a úmrtích a v toku času se zcela pochopitelně přistoupilo též k postupnému předělávání knih, obrazů, soch, filmů a dalších artefaktů tak, aby vyhovovaly nové doktríně. U kterých to nebylo možné, byly bez náhrady zlikvidovány. Zpočátku takový postup narážel na odpor reakcionářů, ale ten byl záhy zlomen rychlým zavedením sociálních kreditů namísto oběživa a bezhotovostních peněz, takže jejich sociální a ekonomický propad většinu z nich rychle donutil chovat se řádně a jednat pro blaho celku.... celý text

Toto vydání knihy ještě není v prodeji. Má být od 17.10.2024