Rákoska v dílně lidskosti tempo & emoce
Pavla Vošahlíková
Vyhlášení všeobecné školní povinnosti v čes- kých zemích v roce 1774 v rámci habsburské monarchie bylo prvním krokem na cestě školy k všeobecně respektované instituci. O charakteru a poslání školy rozhodoval stát i církev. Během 19. století nastolily české národně emancipační snahy témata jako otázka vyučovacího jazyka a interpretace národních dějin, literatury, umění, vědy, hospodářské prosperity apod. V oblasti socializace dětí a mládeže integrační roli škola plnila, její návštěva se stala v průběhu 19. a 20. století pro většinu obyvatel samo- zřejmostí. Postupně se objevilo mnoho po- kusů zdokonalovat ji. Vždy však platilo, že škola působila současně jako nástroj, zrcadlo i součást proměnlivého životního stylu, a toto různorodé poslání plní i nadále.... celý text
Tempo čtení
rychlé |
|
0 % | |
střední |
|
0 % | |
pomalé |
|
0 % |
Žádný uživatel zatím neuvedl tempo čtení této knihy. Buďte první.
Emoce z knihy
Žádný uživatel zatím nepřidal emoce z této knihy. Buďte první.
Štítky knihy
19. století 18.-19. století Marie Terezie, královna, 1717-1780 škola školství dějiny školství
Autorovy další knížky
1996 | Jak se žilo za časů Františka Josefa I. |
2005 | Žena umělkyně na přelomu 19. a 20. století |
2016 | Rákoska v dílně lidskosti |
2010 | Cesty k samostatnosti: Portréty žen v éře modernizace |
2005 | Biografický slovník českých zemí, 2.sešit (B-Bař) |