Teorie výchovy: k vybraným problémům a perspektivám jedné pedagogické disciplíny zajímavosti
Martin Strouhal
Kniha je určena učitelům i studentům pedagogiky, učitelství i širší pedagogické veřejnosti. Představuje koncept teorie výchovy jako komplexně založené reflexe zohledňující metodologickou dvojznačnost východisek v myšlení o výchově: východisko filosofie a východisko vědy. Čtenář v textu nalezne rozbor pojmů, bez nichž se teorie výchovy neobejde (diskurs, formativní proces, zájem, autorita, vzdělání, kultura, teorie, praxe aj.). Autor se ptá, zda soudobé pedagogice s jejím důrazem na „akci“ a „zážitek“ nechybí zájem o hlubší reflexi právě těchto základních pojmů. Polemizuje s pokusy chápat výchovu skrze jednoznačné definice, zdůrazňuje antinomickou, kontradiktorickou podstatu procesu výchovy a celé pedagogické teorie. Upozorňuje na nebezpečí skryté v zapomnění na význam ideálu ve výchově a odmítá rezignaci na hledání hodnotících měřítek v době tzv. postmoderny. Smyslem této knihy je přispět k hledání komplexního pojetí výchovné teorie.... celý text
Zajímavosti
Zatím zde není žádná zajímavost.
Autorovy další knížky
2014 | Teorie výchovy: tradice, současnost, perspektivy |
2013 | Teorie výchovy: k vybraným problémům a perspektivám jedné pedagogické disciplíny |
2010 | Émile Durkheim - sociolog a pedagog |
2016 | Učit se být učitelem: k vybraným problémům učitelského vzdělávání |
2017 | Vzdělání a dnešek |