uzivatel6780 komentáře u knih
První polovina plná úchvatných obrazů, zbytek už působí spíše jako unavené zbytky druhé jakosti.
Borkovec sám sobě vydal soubor, nutno dodat vizuálně podbízivý ke koupi. Nejvíce se mi líbí jeho devadesátá léta, pak je sestupná tendence téměř rovna volnému pádu. Současná poezie už je jen snůška hloupostí, na které jsem už neměla nervy.
Jedna z nejlepších sbírek roku 2023, které se ke mně dostaly. Sevřené, ponuré, bizarní, promyšlené. Skvělé!
(Jediným mínusem je, možná je to jen můj pocit, že autorka píše stejným jazykem jako spousta dalších současných básníků, a její svět je součástí téhož ponurého univerza. Je v tom jistá neoriginalita, poplatnost dobovému stylu. To nic nemění na tom, že z básníků podobně píšících je Krásenská nejlepší.)
Já to neumím napsat jinak: jednoduchá poezie pro jednoduché lidi.
V první polovině vybroušená kritika, verše plné sarkasmu, pak vztek překypí a nedá se to číst, vulgarity, výkřiky, agitace, ubohost, která ničí dojem. Když se ale vrátím k prvním básním, je spravedlivé hodnocení někde nad středem. Vlastně jako celek asi nejlepší, co jsem od JT's četla.
Recenze níže naprosto výstižná, spíše než jednotlivé básně, to na mne působí jako skvělý celek, a to já ráda.
Mně u Švandy chybí nějaké ostří, něco, co by mne z toho snu občas probralo. Je to koncepční dílo (což já ráda - nejlepší za mne Hradeckého Na Cvičišti a Královy Písně dne a noci), ale přesto bych čekala, že trochu více básní bude fungovat i osamoceně.
O dost slabší než nejlepší McEwanovy romány (Solar, Cizinci, Pokání).
První čtvrtina skvělá, mé nadšení stoupalo, pak náhle jako by básně ztratily ostrost (od druhého oddílu - kniha je dělena na čtyři), většina byla spíše do počtu. Jako celek průměrné hodnocení, nicméně první oddíl super.
Hradecký mne tolikrát zklamal a přesto jsem si ho zase koupila. A konečně se trefila. Za mne jeho nejlepší kniha. Bavila jsem se ohromně, místy jednoduše geniální.
Mně to přijde jen jako takový jednorázový chrchel bez cenzury či editace.
Čtivý až strhující příběh, napsaný skvělým stylem, není co dodat.
Klára G. má talent pro básnické obrazy, bohužel už nemá dar myšlenky. Výsledkem je krásně opisované nic, nový rozměr monotónnosti.