Nová kniha
Bruce Wayne: Uprchlík. Kniha druhá - Ed Brubaker
Někdo zavraždil přítelkyni Bruce Wayna, Vesper Fairchildovou. Wayne, spolu se svou osobní strážkyní Saschou Bordeauxovou, byl ale v té době jako Batman v terénu... detail knihy
Populární knihy
/ všech 37 knihNové komentáře u knih Ed Brubaker
Inkognito
„BB art vydal knihu Inkognito: Tajné vydání v souborném velkém svazku, který obsahuje nejen příběh Inkognito, ale také druhé ze Zackových dobrodružství nazvané Špatný vliv. Druhý příběh se odehrává rok po konci Inkognito. Zack konečně odhalil tajemství svého zrození a přidal se na tu správnou stranu. Nyní pracuje jako agent vládní organizace pro potírání superzločinců S.O.S. Na první pohled je tedy vše OK. Získal zpátky své superschopnosti, může mlátit lidi a navíc spí s šéfkou S.O.S. Zoe. Jenže když vás má holka jen jako bokovku, váš přímý nadřízený vámi opovrhuje a mlácení bývalých kolegů superpadouchů je pro vás jednotvárné a tupé stejně jako mexické telenovely, začnete znovu trpět depresemi a krizí identity. Naštěstí pro Zacka se ve městě objevila nová superzáporácká organizace a náš milý ne až tak hrdina dostane za úkol po vzoru Billyho Costigana se do ní infiltrovat a hlavu podsvětí odhalit. Tohle je mnohem klasičtější příběh a víc se blíží Brubakerovým starším dílům jako jsou Criminal či Místo činu. Ale i zde na prostoru bezmála sto třiceti stran vystavěl příběh plný zvratů, akce a existenciálních dramat, v němž Zack prochází podsvětím jako nůž máslem, aby svou cestu ukončil sice ne v epickém, ale přesto velice uspokojivém finále. Sean Phillips svou kresbou nepřekročil hranice toho, co předvedl v trilogii Criminal. Noirová kresba a tlumené barvy nijak nevybočují ze stylu, na který jsme u Brubakerových komiksů zvyklí, a k pulpovému příběhu Zacka Overkilla se hodí. Za zmínku stojí zajímavé použití obdélníkových rámečků, v nichž najdeme texty v ich formě pronášené vypravěčem, zatímco běžná řeč je umístěna tradičně v kulatých bílých bublinách. Naopak telepaticky vedené rozhovory jsou podbarveny černě s bílým fontem.“... celý text
— jan8470
Zabij, nebo budeš zabit. Kniha druhá
„Je dobře, že se tvůrčí tým rozhodl Dylanův příběh neředit a nenatahovat. Protože takhle, má grafický román ZABIJ, nebo budeš ZABIT mnohem větší sílu. Ke scénáři bych snad ještě dodal, že stejně jako první díl není ani druhá kniha vyprávěna lineárně, což dodává příběhu zajímavé napětí a spád.
Cekově asi nejde o nejlepší Brubakerův počin, ale rozhodně stojí za pozornost. Do hlavy takhle pošahané postavy se totiž nepodíváte každý den. Navíc ten nápad s démonem je opravdu skvělý.
PS: Expresivní Phillipsova kresba k tomuhle příběhu pasuje jako kulka do zátylku ruského bosse. Ale to tak nějak všichni víme.“... celý text
— jan8470
Velvet
„Plány v plánech jiných plánů, a neb útok na čtenářovu pozornost.
Kdo by si myslel, že je příběh lineární, šeredně by se spletl. Nejen že je chvilku vyprávěn z pohledu hlavní hrdinky, a jindy zase ústy agenta Robertse, který se snaží Velvet dostihnout, ale velmi často přeskakuje v čase jako splašená opice. Brubaker zároveň nezapomíná ukázat pár fragmentů z hrdinčiny minulosti a tím celý už tak komplikovaný příběh ještě více vypravěčsky zamotává. Tím klade velké nároky na čtenářovu pozornost, ale zároveň dává knize velikou šanci, že nezůstane jen u prvního přečtení.
Krásná agentka v barvách noci
Na rozdíl od série Criminal se kresby Velvet ujal Steve Epting (Avengers, X-Men, Ultimate Nightmare), který s Brubakerem spolupracoval na komiksu Captain America. Možná proto je těch několik akčních scén v jeho podání nebývale dynamických. Jinak se drží překvapivě na uzdě, málokdy si dovolí roztáhnout panel na více než půl stránky. O to více jsou jeho občasné výstřelky s kulatými panely příjemným zpestřením. Coloringu se zhostila Elizabeth Breitweiserová (Saga)..Ta zvolila převážně tlumené barvy, které se k takovému příběhu jakým je Velvet hodí nejlépe.
Pár výstřelů navíc
Kromě v úvodu zmíněných esejí kniha obsahuje i autorův doslov, galerii obálek, čtyřstránkovou upoutávku a několik ukázek stran od skici přes pérovku až po finální coloring.
Finální verdikt.
Já jsem se do Velvet zamiloval a rozhodně si ji přečtu znovu. Brubaker v ní dokázal, že dokáže skvěle vyprávět nejen příběhy kriminálníků či samozvaných mstitelů. Nakladatelství BBArt tedy patří dík za další skvělý komiks do sbírky“... celý text
— jan8470
Místo činu
„Zprvu jednoduchý případ se začne záhy zamotávat a zavede Harrimana nejen do středu bizarního sexuálního kultu. Mrtvoly se začínají kupit, stejně jako lži, polopravdy a dávná rodinná tajemství. Vyřešit na první pohled triviální případ dá Jackovi i jeho přátelům opravdu hodně práce, ale co víc Harriman se bude muset hodně zamyslet sám nad sebou a svou minulostí. Je to hodně temný příběh, a není to jen tím, že jde o drsnou kriminálku s noirovým hrdinou. Jde především o scénář, který se dotýká bolavých témat jako jsou narušené vztahy v rodině, promlčené hříchy a nepřiznané viny. A to překvapivě i v životě hlavního hrdiny.
Výtvarné stránky komiksu se chopili Michael Lark a Sean Phillips. Larkovu kresbu můžeme znát například ze série Gotham Central na níž také spolupracoval s Brubakerem. Sean Phillips si vzal na starosti práci s inkoustem. Tlumené střízlivé barvy se k civilnímu vyprávění hodí stejně dobře jako Larkova realistická kresba. Ale i přes její možná až přílišnou strohost cítíte z tváří jednotlivých aktérů příběhu tryskat emoce.
V bonusech najdeme nejen několik stran z Phillipsova náčrtníku, ale především Brubakerovy vzpomínky na jeho tvůrčí začátky, a krátký, ale o to údernější příběh Bůh a hříšníci: Vánoční záhada který původně vyšel pár měsíců před startem řady Místo činu. Vánoční příběh věnovaný Harrimanově ne až tak úplně vydařené sledovačce je silný a krásný a ukazuje, že je Brubaker schopen vybudovat skvělý příběh i na pár stránkách.
Komiksový scénárista Brian Michael Bendis ve svém úvodu k Místu činu píše: „Zrovna tenhle komiks, jako jeden z mála na celém světě mě donutil mumlat si. „Chm, tohle mělo napadnout mě!““... celý text
— jan8470
Zabij, nebo budeš zabit. Kniha první
„Vyprávění však není ani zdaleka lineární, Dylan v líčení svých eskapád přeskakuje nejen mezi přítomností a minulostí, ale dává také prostor Kiře a vyšetřovatelce Sharpové. To činí vyprávění mnohem plastičtější než kdyby nám ho předkládal pouze on. Ve finále tak kniha připomíná třeba film Pulp Fiction, jehož na první pohled nesourodé dílky do sebe začnou zapadat až po nějaké chvíli.
Mé jméno je Sean Phillips a dal jsem Dylanovi tvář
Phillips spolupracoval s Brubakerem nejen na sériích Fatal a Criminal, ale také na Zatmívačce. Proto není divu, že si ho slavný scénárista přizval i k této sérii. Tady bych asi mohl skončit, protože přeci všichni víme, jak Phillips řadí panely, že často používá sloupky textu na okrajích stránek a dokáže skvěle vykreslit atmosféru tepajícího velkoměsta, noirových zakouřených barů i emoce ve tvářích postav. Přesto musím zmínit, že tento komiks ještě obohatil o skvělé ilustrace ve stylu pulpových magazínů a v jednu chvíli až neskutečně realistické rodinné fotografie Kiřiny rodiny.“... celý text
— jan8470
Ed Brubaker knihy
Štítky z knih
vesmír druhá světová válka (1939–1945) detektivní a krimi romány smrt psychiatrické léčebny kriminalistika thrillery 50. léta 20. století Hollywood Divoký západ
Brubaker je 36x v oblíbených.
Osobní web autora