Emmanuel Quaireau

Manuro, Emmanuel Manuro · pseudonymy

francouzská, 1977

Nová kniha

Slzy bohyně

Slzy bohyně - Emmanuel Quaireau

Slzy bohyně jsou kniha z oblíbené série Komiks, v němž jsi hrdinou (v tomto případě hrdinkou), která v sobě kombinuje komiks a gamebook, tedy herní knihu, ve kt... detail knihy

Populární knihy

Nové komentáře u knih Emmanuel Quaireau

Slzy bohyně Slzy bohyně

Komiksový gamebook, který byl ale krapet slabší... než například Vlkodlak (tam se mi více líbil děj) ... ale jako odreagování to docela šlo...
Ronnie68


Unesená Unesená

Pro mě ideální kombinace - gamebook, komiks a horor. Je pravda, že jsem po týdnu hraní ještě příběh úspěšně nedokončil (stále nemohu najít amulet) a už se po mnoha marných pokusech v bloudění ve stejných pokojích začínám nudit, nicméně když jsem hru hrál poprvé, tak to byla vážně strašidelná pecka, kde a co na mě vyskočí nebo kde a co najdu. Hra poprvé tedy 100 % pecka..po týdnu (každý večer si dávám dva pokusy) se dostávám jíž do nudného průměru. Celkově tedy si dovolím dát svoje hodnocení na 80% a určitě doporučuji na dlouhé zimní večery.... celý text
Martin82


Slzy bohyně Slzy bohyně

Slzy bohyně mi přinesl Ježíšek. S klasickými gamebooky jsem se už setkala, komiksový jsem ale dosud vídala jen na deskoherních festivalech. Většina z nich mě zklamala stylem kresby. Zkrátka se mi to nelíbilo. Slzy bohyně se mi po grafické stránce vcelku líbí. Líbí se mi i zasazením do asijského prostředí. Samotný děj není nic originálního, ale ani to není nuda. Naše herní postava je sympatická holčina a je příjemné s ní projít příběhem. Co se týče způsobu hry, je hodně jednoduchý, takže, pokud chce někdo tento typ "knihohry" vyzkoušet, mohou být Slzy bohyně docela slušný odrazový můstek. Já jsem si svůj vánoční dárek užila a určitě se k němu časem i ráda vrátím. :)... celý text
Charly



Unesená Unesená

Lili byla unesena. Výše výkupného je stanovena na 10000 Euro v malých bankovkách. Místo předání - zámek Bois Renard (Culhat). Brána se otevírá a dobrodružství začíná. Jeho průběh je ponechán na čtenářích, protože to oni rozhodují, jak se bude záchrana Lili odehrávat. Komiks, který je současně gamebookem. Jak se dostanete k závěrečnému vyvrcholení je ponecháno čistě na vás, na vašich špatných či dobrých rozhodnutích a někdy samozřejmě i na štěstí. Problémem gamebooků obecně je skutečnost, že vlastně nemají žádný příběh, byť se mnohdy tváří nesmírně důležitě a poučně. Faktem však je, že přes všechny proklamace a mnohomluvné reklamní upoutávky, jde čistě o to, projít labyrintem a zabít bosse či najít poklad. Můžete to dělat v jeskyních, na hradech, v kosmických lodích nebo třeba na zámku Bois Renard. Bonusem Unesené pak je, že vám celé bludiště nabídne obrazem a v barvách. Kromě neustálého skákání ze stránky na stránku, jsou v některých panelech ukryty tajemné odkazy, které vás nutí být neustále ve střehu. Ztratit se tady, je pravděpodobně ta nejsnadnější věc pod sluncem a nevěřím, že se někomu podaří zachránit Lily hned napoprvé. Z tohoto pohledu je Unesená nápadem k nezaplacení, na druhou stranu je toho bloudění a slepých uliček možná až příliš. Člověk totiž velmi rychle ztratí prvotní nadšení, a kniha mu žádný únikový prostor nenabídne. V komiksovém provedení má gamebook ještě jednu nevýhodu navíc: panely vás zobrazí v místnosti či chodbě aniž by bylo zřejmé, odkud jste přišli.... celý text
ludek.n


Slzy bohyně Slzy bohyně

Zatímco Unesená od francouzského tvůrce Manura se nesla v příjemně hororovém duchu a byla komplexní jak po stránce dějové, tak dobrodružné, Slzy bohyně představují pouze slabý odvar toho, co komiksový gamebook může nabídnout. Příběh ještě funguje, třebaže nedává moc často na výběr jak si s kterou situací poradit. Co ale čtenáře zamrzí, je množství zbytečných odkazů, jež nespočívají jen v tom, že vás provedou po všech čertech, ale častokrát končí nesmyslně ve slepé uličce, což v kontextu se střídmým rozsahem působí o to absurdněji. Komplikace v průběhu pátrání po třech zlodějích vám ale hlavu nezamotají, rébusy tu na vás čekají jen dva, z toho jeden je sice nápaditý, ale prostinký a druhý nemusíte řešit vůbec, protože stejně nemáte možnost si ověřit, zda řešení máte správně. Jednoduchost pravidel, kdy je třeba úplně vynechán soubojový systém, pak hraje do karet hráčům-začátečníkům do desíti let, tomu ovšem zas úplně neodpovídá charakter obsahu. Těžko říct, komu se chtěl autor zavděčit.... celý text
trudoš