Ernest Francisco Fenollosa
americká, 1853 - 1908
Nové komentáře u knih Ernest Francisco Fenollosa
Čínský písemný znak jako básnické médium
„Geneze čínského znakového písma je sice složitější a neodpovídá modelu, který Fenollosa na přelomu 19. a 20. století nastínil, což však nic nemění na tom, že jím představená ideogrammatická metoda umožnila poezii vypořádat se s abstraktním obsahem prostřednictvím konkrétních obrazů. Myšlenka založená na způsobu Poundova vnímání díla Ernesta Fenollosy vysvětluje postupné formování čínských znaků, přičemž příkladem např. znaku „východ“ (東) je v podstatě superpozice znaků pro „strom“ (木) a „slunce“ (日); což značí "obraz slunce zamotaného do větví stromu", tedy východ slunce. Autor však zcela opomíná fonetickou stránku celé věci. Přestože většina základních Fenollosových tvrzení byla časem překonána, zůstává kniha stále velmi inspirativní i díky skvělému překladu a doslovu Oldřicha Krále. U českého vydání je velmi příjemná jeho dvojjazyčná mutace, s anglickým originálem na levé a českým překladem na pravé straně.“... celý text
— Ithaka
Čínský písemný znak jako básnické médium
„Trochu nesrozumitelné pro někoho, kdo neumí čínsky...přesto jeden ze základních textů americké moderní literatury...“
— JeKa
Ernest Francisco Fenollosa - knihy
2005 | Čínský písemný znak jako básnické médium |
Žánry autora
Literatura naučná O literatuře
Štítky z knih
dvojjazyčná vydání estetika poetika
Fenollosa je 0x v oblíbených.