Gwendolyn Willow Wilson

G. Willow Wilson · pseudonym

americká, 1982

Nová kniha

Batman - Špatný den: Catwoman / Mr. Freeze

Batman - Špatný den: Catwoman / Mr. Freeze - Gwendolyn Willow Wilson

Dva špatní lidé. Dva špatné dny. Dva skvělé příběhy. Catwoman Kdo je nejlepší zloděj, jakého kdy Gotham viděl? Selina Kyleová alas Catwoman! S lehkostí sobě... detail knihy

Nové komentáře u knih Gwendolyn Willow Wilson

Batman - Špatný den: Catwoman / Mr. Freeze Batman - Špatný den: Catwoman / Mr. Freeze

Catwoman Scénáristka G. Willow Wilson je dost talentovaná scénáristka, která se soustředí především na ženské postavy. Pro Marvel dělala velmi svěží Ms. Marvel (Kamalu Khan) a pro DC Poison Ive. Takže její oslovení pro Špatný den u Catwoman mi dává naprostý smysl. Wilson odvedla z mého pohledu dobrou práci. Je dost sympatické, že se Wilson nepokoušela o nějaký složitý příběh a soustředila na lehce přímočařejší příběh o jedné nepovedené loupeži. A šlape to dost dobře. Je to svižně a dobře odvyprávěná povídka, která funguje, tak jak má. Asi bych se nebránil, kdyby se v jistých věcech šlo více do hloubky, ale i tak jsem spokojený, protože jsem dostal hezkou povídku. O kresbu a barvy se postaral umělec Jamie McKelvie. Jeho kresba je na pohled moc hezká a Selina vypadá moc sexy. Líbilo se mi jak je kresba přehledná a na panelech se dobře orientujeme. Barvy krásně vystihují atmosféru dané scény a moc hezky se na panely kouká. Tahle kresba a barvy k příběhu pasují. 7/10 Mr. Freeze Druhý příběh si vzal na starost Gerry Duggan, který dlouho psal pro Marvel Deadpoola. Duggan pojal příběh vážněji a jsou tam znát temnější odstíny lidského chování, které jsou svým způsobem znepokojivější, než vyobrazování násilí. Dost se mi líbilo jakým způsobem Duggan pracuje s postavou Mr. Freeze, a také jak vyobrazuje dynamické duo a jejich vzájemnou interakci. Je to zajímavě napsaná povídka, která parádně funguje v detailech. O to více zamrzí, že takový konec je lehce nedotažený a možná zbytečně akční. Tady tomuto příběhu by slušelo komorní dialogové finále. Výtvarnou stránku si vzal na starost umělec Matteo Scalera a odvedl moc pěknou práci. Jeho kresba a barvy k příběhu přesně pasují a dodávají mu tu správnou atmosféru. Kresba a barvy jsou temnější a utápěné ve stínech čím se ještě více zdůrazňuje atmosféra celého příběhu. Používají se zde chladné barvy, které mají vyvolat pocit chladu a odtažitosti. Sedlo mi, že kresba není uhlazená, místy je krásně nedokonalá a na jednotlivých panel skvěle funguje dynamika pohybu. Je to opravdu moc povedená kresba. 7,5/10... celý text
hroubek


Batman - Špatný den: Catwoman / Mr. Freeze Batman - Špatný den: Catwoman / Mr. Freeze

Batman: Špatný den Catwoman a Mr. Freeze bohužel neudržel laťku nastavenou první knihou s fantastickým Riddlerem. Pořád ale platí, že se jedná o čitelný a dobře padnoucí mainstreamový odklon od klasického nahlížení na netopejra a jeho protivníky. Líbí se mi komornost příběhů stejně jako střídání perspektiv, ze kterých čtenář nahlíží na hlavní hrdiny. Více v recenzích.... celý text
RaptoR


Batman - Špatný den: Catwoman / Mr. Freeze Batman - Špatný den: Catwoman / Mr. Freeze

Máme tu ďalšie dva príbehy so záporákmi z Gothamu. Aj keď v prípade Catwoman to zasa až také jednoznačné ako vždy nie je. Príbeh s ňou je o krádeži vzácneho predmetu z jej minulosti a nie je to vôbec zlé. Mňa však bavil hlavne príbeh s Mr. Freezom, ktorý mal parádnu štylizovanú kresbu a kopec pútavej akcie. Naviac Mr. Freez patrí k mojim najobľúbenejším záporákom z Batmanovho sveta a okrem kresby sa vydaril aj scenár. Toto bol z tejto série Batman – Špatný den zatiaľ najlepší príbeh.... celý text
GoodGames



Batman - Špatný den: Catwoman / Mr. Freeze Batman - Špatný den: Catwoman / Mr. Freeze

Oba příběhy se mi docela líbily a zaujaly
Luigi1


Neviditelné království Neviditelné království

Kým som sa po niekoľkých dňoch prelúskal týmto (fakt gigantickým) omnibusom, zostal som zarazený. Nechápal som. Čoho som sa to vlastne práve stal svedkom? O čo šlo? Čo presne som to čítal? Čo konkrétne mi uniká? Prečo som sa do toho dostával ťažko do takej miery, že som sa do toho v podstate až do samého konca de facto nedostal? Odpovede na tieto otázky, ani na mnohé ďalšie, som nenašiel. Cítil som sa ako keby som čítal komiksovú adaptáciu špecifického japonsko-laponského kresleného sci-fi seriálu z 80. rokov, konkrétne siedmu sériu, pričom ale prvých šesť sa ku mne nedostalo. Ak by som to mal k dačomu prirovnať, tak k situácii z r. 2006, keď som si pozrel Whedonov celovečerák Serenity bez toho, aby som vzhliadol seriál Firefly. S tým rozdielom, že Serenity sa mi paradoxne mimoriadne páčilo i bez znalosti seriálovej predlohy, čo o Neviditelnom království povedať nemôžem. Zmiešané pocity som mal nielen z divno-nudného scenára, ale tiež z kresby. Tá mi nesadla, pár obrazcov bolo úchvatných a nádherných (najmä vesmírne scenérie), ale vo všeobecnosti pre mňa vizuálna strana veci predstavovala nemalý problém. Mal som pocit, že to kreslilo viacero výtvarníkov, keďže niektoré postavy v každej kapitole vyzerali inak (viac, ako samotná kresba, sa mi páčili farby, tie boli krásne). Situáciu komplikovali neprehľadné vzťahy medzi nimi.... celý text
Ivan Kučera