Nová kniha

Press Reset

Press Reset - Jason Schreier

Vzestupy a pády ve videoherním průmyslu. Videohry jsou napínavé a srdcervoucí. A co teprve jejich vývoj! Počítačové hry v současnosti představují největš... detail knihy

Nové komentáře u knih Jason Schreier

Krev, pot a pixely - Příběhy vítězství a šílenství ze zákulisí vývoje videoher Krev, pot a pixely - Příběhy vítězství a šílenství ze zákulisí vývoje videoher

Jak tady čtu ty komentáře, tak jsem rád, že jsem to četl v originále. Neumím si představit, jak se překladatel popral s termíny jako crunch, sprint, release, alpha, early access atd. Tohle jsou pro tech lidi tak běžné termíny, že i když nemají mnohdy český překlad, ponechávají se v originále. Před pár lety jsem četl druhou knihu Press Reset a moc se mi líbila. Oproti ní je Schreierova prvotina pozitivnější. Neřeší ani tak jak vyřešit problémy herního průmyslu (i když malé náznaky tam už jsou), ale soustředí se na úspěchy (a jeden neúspěch) nejen herních velikánů. Asi jako všem se mi moc líbila kapitola o Stardew Valley, protože to je takový ten příběh o Davidovi mezi Goliáši. Když však čtete příběh třeba Diabla 3 nebo Dragon Age: Inquisition, tak si uvědomíte, že všichni začínali jako malá nezávislá studia. Někdo z toho vykřesal Blizzard, jinému to přineslo skoro smrt. Kniha mi navíc jasně říká: Nežeň se do herního průmyslu nebo se z toho zblázníš. Asi každý herní fanatik by si v životě přál pracovat v herním studiu. Rozvíjet svou oblíbenou hru, ale málokdo si uvědomuje, že se z toho taky může stát noční můra. Neumím si představit, že bych po půlročním crunchi sedl doma za počítač a s radostí si zahrál svou oblíbenou hru. Viděl bych tam příliš mnoho nedostatků a asi by mě to ani nebavilo. Nojo, ne nadarmo se říká, abychom si volili jiný pracovní obor než jsou naše koníčky. Takže závěrem – kniha je super, poslouží jako zajímavý vhled to světa "geeků" nejen herním fajnšmekrům. Vřele doporučuji.... celý text
Koza3


Krev, pot a pixely - Příběhy vítězství a šílenství ze zákulisí vývoje videoher Krev, pot a pixely - Příběhy vítězství a šílenství ze zákulisí vývoje videoher

Pohled do zákulisí vývoje her se povedl parádně. Nacházejí se zde příběhy nejen velkých studií ale i jednotlivých vývojářů. Pro vášnivé hráče je tato kniha téměř povinností.... celý text
JordLizzCZ


Press Reset Press Reset

Super pozadí nejen pro hráče. Všichni gameři (včetně mě) by rádi pracovali v herním průmyslu. Tahle knížka je takový odstrašující příklad, proč mít hry pouze jako konzument a zábavu a nikoliv živobytí. Vzestupy a pády studií s sebou nesou hlavně pády normálních lidí, kteří často do poslední chvíle neví, že zítra si budou moct přispat. Trošku škoda, že jsme se nedozvěděli nějaké pikošky i o evropsých studiích, ale tenhle americký sen bude platný asi všude. Dneska už tyhle pády moc nevidíme, ale zrovna při čtení oznámili Mimimi (tvůrci Desperados 3, Shadow Tactics a nově Shadow Gambit), že to balí. Příliš noho energie zaplatíte za příliš silnou dávku stresu. Úplně rozumím, že tenhle business vás může pěkně sežvýkat a o to víc si vážím tvorby, kterou nám každoročně servírují.... celý text
Koza3



Press Reset Press Reset

Co se počítačových her týče, v minulosti jsem hrála counter strike, the sims a jednou World of Tanks a Zaklínače. Jinak by se o mně rozhodně nedalo říct, že bych byla videoherní nadšenec a po večerech hrála nějaké hry. Oproti mně ale můj přítel sedí nad podobnými hrami každý večer. Proto i když mně osobně hry blízké nejsou, tak se o videohry zajímám alespoň částečně, a to hlavně kvůli němu. A nelze říct, že by to byla nudná a nezajímavá oblast, ba naopak. A musím říct, že pokud hledáte knihu, která by Vám alespoň částečně rozšířila obzory ohledně videoherního průmyslu, tak Press Reset je to pravé. Jako čtenáři máme možnost vidět za oponu vývoje aplikace. Vidíme vzniky, zániky, ale i veškeré problémy, které jako běžný hráč na konci řetězce nemáme šanci vidět. Z knihy jsem opravdu překvapená, nic podobného jsem do této doby nečetla a zjistila jsem spoustu nových poznatků ke kterým bych se jinak určitě nedostala!... celý text
Jane2016


Press Reset Press Reset

Tohle je kniha devíti příběhů o strastech a slastech herního vývoje... no, spíše těch strastech. Podíváte se za oponu vývoje a problémů kolem Deus Ex, Bioshock Infinite, Dead Space, Kingdoms of Amalur a dalších. Ty příběhy a postavy v nich se částečně prolínají. Vidíme zde designéry či grafiky, jak putují z jednoho projektu či studia do dalšího a říkají si, že jdou do velké firmy a špatné zkušenosti, které zažili v předchozí štaci, se jim už nikdy nemůžou stát a ono je to ještě horší. Vidíme zde megalomanské projekty s nulovou zkušeností, korporace, které nevědí co chtějí a nekompetetní manažery. Vedle toho ale vidíme vášeň pro hry, vášeň a často sebevraždný boj dotlačit vysněný projekt do finále a taky radost, když se to po všech těch dramatech, chybějících penězí a nástrah kolem vydavatelů povede. 

 Autor dává často do střetu různé světy a pohledy na věc. V jednom příběhu si zaměstnanci stěžují, jak naprd je to dělat hru pro velké studio s neschopným vedením, aby v další kapitole zakusili realitu indie vývoje a že to není zas taková pohodička, když si musí ty peníze sehnat a nebo nedejbože si je sami vydělat. Pak zas vidíte příběh sportovní megastar, která většinu svých peněz (hodně peněz) utopí v megaprojektu velké hry, která má porazit World of Warcraft a bez pořádného managementu to celé prošustruje na zaměstnancích a jejich luxusních benefitech s nulovým výsledkem. Kniha mi přišla mnohem vyváženější než první Krev, pot a pixely. Ukazuje stále na problémy a dramata kolem vývoje her, ale z mnohem více úhlů. Nic není úplně černobílé a tu knihu můžete tak číst dvěma způsoby. Buď jste fanoušek her a chcete vědět, co se dělo na pozadí a trochu u toho kroutit hlavou a říci si, že tenhle job by nebyl pro vás. Nebo jste z oboru a inspirujete se a poučíte na chybách jiných. Každý, kdo si říkal, že jemu by se to nemohlo stát, tak většinou platí, že jemu se to už dávno děje, jen o tom ještě neví. Herní průmysl je ještě celkem mladý a extrémně dynamický obor a stále se rozvíjí, jak autor knihy sám s oblibou říká, že tvůrce hry "zároveň natáčí film a vyrábí kameru." Předchozí kniha u nás nevyšla v úplně ideálním překladu a to hlavně z pohledu terminologie, která je u her velmi specifická. Brněnské nakladatelství Host se poučilo a tentokráte je překlad skvělý a ani jednou to při čtení nezaskřípalo. Doufám, že prodeje knihy budou dobré, protože je zde plno dalších knih kolem her, herních superstar a herního vývoje, které bychom si zasloužili číst v češtině. Takže pokud vám herní průmysl není cizí, tak si knihu kupte a podpořte tím vznik dalších.... celý text
martin3683