Bible diskuze
neznámý - neuveden
Bible ekumenická s DT (obal se zipem - koženka). Vydání Českého ekumenického překladu včetně deuterokanonických knih v umělé kůži se zipem ocení každý, kdo nosí Bibli v kabelce, tašce, kufříku nebo batohu.Už se nestane, že by se vám stránky Bible poškodily. Knihu zkrátka zavřete a zapnete na zip jako kufřík nebo tašku.
Diskuze o knize (213)
Přidat komentář
Jasně.
Pokud je takový komentář jeden a je opravdu komentářem na knihu.
V případě vlkodlaq nešlo o jeden názor na knihu, ale mnohé elaboráty s tématem bible...
BrutusMaximus: Ano. A je to tak v pořádku. Děkuji moderátorům. Samotný vlkodlaq už napsal 4 komentáře v období od 2014 do 2019. (Diskusní příspěvky jsem nepočítal.) Není důvod, aby sem psal další nenávistné výplody, které obsahují lži a mohou urážet věřící. Prostoru už dostal dost. Komentáře slouží pro napsání názoru na knihu a ne ke spamování. Cenzura to není. Jedná se o porušení pravidel. Viz Nápověda O webu, bod 7. Tím bych to uzavřel.
Výborná kniha o historii církve: Je dovoleno bránit inkvizici?
Upozorňuji, že autora je velice snadné pochopit jako předpojatého(nikdo není schopen napsat něco naprosto subjektivního že ano),
ale zmiňuje důvěryhodné zdroje. Tedy, to už si musíte dohledat sami.
To Vlkodlaq: Existuje jeden rozdíl. Zatímco většina ,,nenávistných" komentářů k tomuto dílu přistupuje většinou útočně, věřící se většinou snaží nevnucovat svůj názor a neříkají: ,,Bible je povinnost a životní náplň, každý kdo to neví, je nevzdělaný blbec." Říkám většinou, protože na obou stranách jsou samozřejmě výjimky, lidé subjektivní a většinou i vzdělaní.. Ech... Trochu si protiřečím vzhledem ke svému komentáři. Zapojuju se do internetové diskuze. No, možná vám bude stačit, že jsem ten komentáři smazal. Ale pořád jsem blbec....Hmmm.... Ok. Vzdělání je taky relativní pojem. Občas se hodí vyhledat si i knihu z opačné strany, takže si Vámi doporučenou knihu možná i přečtu, pane vlkodlaqu( to nemyslím ironicky a útočně, prostě nevím jak vás oslovovat, fakt), i když je to dost možná špatný nápad. Opačných názorů a jejich odůvodnění je všude kolem dost.
Asi si myslíte, že Bible funguje tak, že smrt je v ní prezentována schválně tak, aby jste se jí neměli bát, ale vlastně se bát musíte, protože víceméně všichni nakonec půjdou do pekla. Hmmm... Ne. Protože existuje tolik světců, mučedníků... Nikdo se smrti nebál. A jestli si myslíte, že to byli fanatici? Přečtěte si prosím aspoň jeden životopis. Od nějakého věřícího, pokud možno. A možná, když přistoupíte s otevřenou analytickou myslí a ne předpojatý, zjistíte, že ty lidi byli stateční. Možná ne. Možná už je pozdě... Ne! Počkat. Tady jste v křesťanství. Tady nikdy není pozdě.
Žij každý den jako by byl tvůj poslední je fráze z Bible, a jestli si to špatně pamatuji, určitě ji církev prezentuje. Něco je absolutní lež(pro nás samozřejmě, nepochybuji, že je to pro Vás povinnost), ale překrucování významu je de facto horší.
Jestliže kdo nemiluje Pána Jezukrista, budiž proklatý: Maran atha. Milost Pána Jezukrista budiž s vámi. I láska má v Kristu Ježíši se všemi vámi. Amen.
Bible dává někomu životní náplň? Někomu dává náboženství smysl života? Pouze smrt dává životu smysl. Žij každý den, jako by byl poslední, protože jeden poslední bude. To je na beton. Máme jen tento život a nic víc. Nebylo nic předtím a nebude nic po něm. "Ale co když mají pravdu?" Ne, je to jen manipulace strachem ze smrti. Bojíš se smrti? Je to jen chvilka a po smrti už nic nebolí.
Pro Cojekomupotom: nebýt Bible a katolictví pravděpodobně by žádná Středozem nevznikla. Tolkien byl silně věřící, stejně jako jeho kamarád C. S. Lewis. Nechápu, jak takový čtenář Tolkiena tohle neví, nebo nechce vědět? Prvně si něco o Tolkienovi a vlivech, které ho vedly ke psaní atd. něco přečtěte prosím, než začnete dávat rozumy.
Známá fantasy kniha, jejíž postavy i některé epizody zná téměř každý. To by mohlo svědčit o výrazném nadstandardu v rámci žánru, pravdou však je, že toho poučování a filosofování, které přehlušuje základní děj, je trochu moc.
Mám ohodnotit knihu knih naší křesťanské civilizace hvězdičkama? :D Jak mám být kritická nebo subjektivní k dílu, o němž se tvrdí, že ho sepsal sám Bůh? Prokousávala jsem se textem 2 roky, jako džunglí bez mačety a nemůžu říci, že bych poslední stránku zavírala, aniž by mi nic nedala. Můj kritickej pohled na křesťanství se změnil na vždy. Hlavní poselství, které si odnáším je, že to právě láska je ta nejlepší odpověď na všechno ;)
Málokterý z nás čtenářů Bible je takto "vášnivý" jako Vy. Bohudík ☀️ ale díky za doporučení, které vzhledem k Vaší sebeprezentaci zde, asi nevyužijeme!
Všem vášnivým čtenářům a vyznavačům bible vřele a v dobré víře doporučuji vynikající knihu "Boží blud" od Dawkinse. Pomůže vám skutečně pochopit bibli a náboženství.
Eldar80, toľko jedu a nenávisti v jednej správe, smutné... Mimochodom, nepresúvajú sa sem len oslavné komentáre, ale aj komentáre s opačným názorom.
ma71, napište správci, že Bible tu nemá co dělat, ať ji smaže. Ať smaže a zakáže vkládat všechny náboženské knihy. Jednoduché...Dokud tu ale jsou, budou se tu vyjadřovat i lidé, kteří jsou věřící. Či by snad neměli?
Co básník chtěl říci? Jedno jediné. Že to, co napsala paní uživatelka je komentář ke "knize", ačkoliv je stále dokola přesouván do diskuze. A že se tak děje právě proto, že ji, Bibli, každý chápeme jinak. Nic méně, nic více. Nepouštím se do žádné disputace, ani nemám na to ambice. Řekla bych, že se do ní nepustil ani nikdo níže zúčastněný, jen si tu někteří dovolili napsat, že tomu přesouvání nerozumí. To je nakonec debata, která se tu obecně táhne celou DK, co je komentář a co diskuzní příspěvek. Jestli to se vám nelíbí, tak se dostávám opět k počátku mého příspěvku...Zkrátka napište správci, že siena a podobné, tu nemají co psát, ke knihám, co tu nemají co být...
archandelka, když on bude problém v tom, že Bible není "jen" kniha, že pro věřícího člověka znamená cosi jiného, než pro nevěřícího. Takže výtky, že sama píšete jen o jakémsi Bohu a Božím slovu, a ne o tom, co jste četla, proto to není komentář, jsou pak těžko vysvětlitelné...
Ach jo, vidím, že se historie opakuje, nedávno jsme s Triatlet řešili tu stejnou story s přesouváním komentářů do diskuse, a už je to tu zas, oba dva mé komentáře mi opět přesunuli do diskuse. Nevím, jestli mám chuť to znovu řešit, anebo to prostě zas a opět vložit znovu. Opravdu nechápu a musím uznat, že ač je Databáze knih má oblíbená stránka, z tohoto jsem naprosto znechucená. Přesně, jak píše Triatlet, pokud je záměrem u Bible nechávat pouze hromadu hnoje, tak pak prosím.
Dovolila bych si jen podotknout, že církev je společenství věřících, resp. že ti tvoří církev. Alespoň v tom pravém slova smyslu slova církev.
Můj předchozí komentář byl přesunut do diskuse, což mě vedlo k zamyšlení, že možná právě u této knihy, jako u jediné, by komentáře nemusely být vkládány. Protože co člověk, to názor a Bible byla, je, a bude, spojována i s náboženstvím. A jako takové bude podněcovat k pozitivním i negativním komentářům vždy. Ale pokud by nebylo možné přidat komentář, rozvířilo by to hladiny písmenek možná ještě více a to je opravdu zbytečné. Co se mě týče, stojím si za názorem, že bych nikdy nikoho nechtěla nutit k čtení Bible, protože víra je svobodným postojem každého člověka. Ale jako kniha, která obsahuje doteky dávné historie, přináší krásné texty a poezii patří i k všeobecnému vzdělání. Myslím, že je hodně těch, kteří to vnímají stejně.
Jsem moc rád, že Bible je v červených číslech, že převládají pozitivní komentáře a že biblobijce vlkodlaqa nebere většina vážně.
Je to veľmi smutné, že pri tejto knihe kníh, ktorou je Biblia sa vedie názorová vojna.
Neviem komu prekážajú pozitívne komentáre, ktoré boli viacerým presunuté do diskusie, vraj pre nevhodný obsah alebo, že obsahujú text z Biblie.
Ja som mala napísaný komentár:
SPOILER (pre istotu to píšem)
"JE TO PRE MŇA ALFA AJ OMEGA, ZAČIATOK AJ KONIEC."
Za týmto tvrdením si stojím !!!!!
Nemyslím si, žeby táto jedná veta bola nevhodná a významne prezradzovala celý obsah z tejto rozsiahlej megaknihy.
Hodnotit Bibli je neskutečná hloupost. Tuto knihu by člověk neměl hodnotit. Místo hodnocení by se jí měl snažit pochopit. Pochopit proč vnikla. Kam lidi vedla. Zda to bylo správně, či ne. Nevýhoda Bible je, že byla několikrát přepsána a jen těžko můžeme znát čistou pravdu. U Nového zákona je zřejmé, že nebyli pouze 4 evangelisté, ale mnohém více a tudíž nám, což je škoda, velmi zužuje úhel pohledu na Ježíše samotného.
Nevýhoda "moderních" náboženstvích (judaismus, křesťanství, islám,...) je, že jde většinou především o propagaci a šíření, že to je jich náboženství je zrovna nejlepší a to je důvod, proč spíše přikláním k asijským náboženstvím (budhismus, taoismus,...). Ty se soustředí hlavně na náboženství, jako takové a snaží se lidi vést k poznání sebe sama, což by (podle mě) měl být cíl každého člověka.
Jedinečná kniha. V rovině tohoto webu hlavně v tom, že málokdo ji přečetl, ještě méně lidí se jí snažilo pochopit, ale každý si si ji dovolí hodnotit.
Slovník některých jak kdyby i tady odrážel cynismus, povrchnost a vyprázdněnost dnešní doby. Ale tato drzost se i tu spíš rodí z anonymity než z čehokoliv jiného.
Podle mě je bible něco, co by se nemělo jen tak nějak hodnotit, psát k ní komentáře a podobně. Ale musím něco napsat k tomu, co tu píšou ti ostatní lidé. Jak vůbec někdo může přirovnat bibli ke sci-fi fantasy?!?!?! Když nekdo není věřící ještě přece nemusí urážet ty, kdo věřící jsou. No bohužel je to tak, a některým lidem se bible, nebo i jiné knihy tak nelíbí, že si musí za každou cenu najít co nejvíce chyb.
A bible vzhldem k tomu že má desítky knih a stovky stránek, rozhodně není plná umírání a krve... Ano, sice v ní je spoustu věcí o smrti, ale není to tak, jak to popsali někteří lidé, kteří bibli hodnotili jako něco, co by se melo zničit.
A prosím, opravdu nemusíte se
,, namáhat'' a hodnotit bibli tak špatně.
Pokud vám vadí raději ji nehodnoťte vůbec.
KE „STARÉMU ZÁKONU":
Jak hodnotit konvolut židovských spisů z doby bronzové, v němž jsou obsaženy tak různorodé žánry jako dějepisná vypravování a svatební písně?
Jako starověkou literaturu? Nu, v tom případě je „Píseň písní" divukrásná a řekněme dějepisné knihy nic moc ve srovnání s literaturou egyptskou, ale vesměs lepší než literatura sumerská. – Jako historický pramen? Pokud k němu smíme přistupovat kriticky, je to žírný zdroj přísloví, etiologických mýtů a informací o každodennosti doby bronzové.
Jako dílo náboženské, nebo dokonce moralistické? V tom případě je mi z něj zle. (Všimli jste si, že „Kniha Ester" je jednou velkou oslavou genocidy, kterou Židé spáchali na Peršanech?) – Jako fantasy? Má otřesně nesympatické postavy. Nejhorší je takové to cholerické strašidlo, které trestá děti za jejich otce, ženy za jejich chotě, národy za panovníky a zvířata za pány.
Jako text dodnes určující politiku a zákony mnohých abrahámovsko-monoteistických států, a často dokonce chápaný doslovně? No potěš pánbu. – Jako korpus obratů a obrazů, které byly pro předchozí pokolení našich národů tak teplé, živé a vlastní jako jejich krev? Jistě ano, nedocenitelný; ale je škoda, že se tím korpusem nestala třeba Plútarchova pojednání. Jsou mnohem osvícenější a lidštější.
Přijde mi, že náboženství je zlo zmírněné dobrotou církví. Mezi dnešními abrahámovskými věřícími bychom našli řadu lidí lepších než jejich bůh, tak jako byla řada starých Řeků smířlivější a cudnější než Zeus. Vždyť člověk Elí své neřádné syny miluje, kdežto bůh-otec je z uražené pýchy a pomstychtivosti zabíjí.
Deus mortus, vivat homo.
Odpověď na mou stížnost:
"Dobrý den,
nevidím tam žádný spoiler, ale nevidím tam ani žádný váš názor na knihu. Proto se příspěvek hodí spíše do Diskuze.
Tým DatabazeKnih.cz"
OK, Týme DatabazeKnih.cz, tak rovnou předepište formuláře pro všeříkající komentáře - Kniha se mi líbila/ nelíbila.
A ještě upozornění na SPOILER...
Štítky knihy
Židé křesťanství náboženství Bůh, Hospodin Ježíš Kristus víra Bůh a člověk judaismus Bible křesťanská víra
Autorovy další knížky
2001 | Bible |
1997 | Epos o Gilgamešovi |
2013 | Z rodinné kroniky Lady Fuckingham |
1986 | Píseň o Rolandovi |
2003 | Béowulf |
BrutusMaximus, bol by celkom dobrý nápad najprv si prečítať pravidlá diskusie a komentárov a až potom sa začať rozčuľovať.