Metody výzkumu médií
Tomáš Trampota , Martina Vojtěchovská
Cílem knihy je seznámit čtenáře s metodami užívanými při výzkumu médií. Svou koncepcí kniha obsahuje jak zásady komerčního výzkumu médií (výzkum sledovanosti, měření efektivity reklamy), tak i akademického (výzkum mediálních organizací, analýza reprezentace, interpretace textu). Jednotlivé metodické postupy jsou rozebrány na praktických příkladech z českých médií. Kniha je zároveň praktickým metodickým manuálem pro čtenáře, kteří se výzkumem médií zabývají, nebo se s ním hodlají hlouběji seznámit. Publikaci ocení studenti oborů mediální studia, žurnalistika, sociologie, politologie a dalších sociálních věd i odborná veřejnost (pracovníci médií, mediálních agentur, reklamních a PR agentur).... celý text
Přidat komentář
Pro studenty mediálních studií a kupodivu i žurnalistiky (pravděpodobně) nezbytnost. Výzkumy rozhodně nejsou mým šálkem capuccina, ale někdo se zkrátka z magisterského studia žurnalistiky rozhodl udělat teoreticky zaměřený obor.
Kniha se čte velmi snadno a hlavně rychle. Její výhodou je, že je velmi dobře členěná a vše je srozumitelně vysvětleno.
Místy až příliš zkrácená a obecná, snaží se nezatěžovat detaily do bodu, že je místy reduktivní a nepřesná, ale i tak velice solidně zpracovaná příručka.