Carcosa
Valentino Sergi
Necronomicon gamebook série
< 2. díl >
Prozkoumej hlubiny vesmírného hororu s mrazivým gamebookem Carcosa od Valentina Sergiho. Ponoř se do světa, kde se realita křiví a příčetnost balancuje na hraně. Inspirován děsivými mýty H. P. Lovecrafta tě Carcosa vezme na strhující cestu temnou a přízračnou krajinou, kde hranice mezi nočními můrami a realitou mizí. Díky atmosférickému vyprávění a neutuchajícímu napětí Sergi přináší příběh, který tě bude pronásledovat ve snech a zůstane v tvých myšlenkách ještě dlouho poté, co dočteš poslední stránku. Připrav se na mrazivý ponor do srdce hrůzy s knihou Carcosa.... celý text
Přidat komentář
Druhý díl série inspirovaný povídkami H.P. Lovecrafta, které jsou znatelně lépe pospojované v ucelený děj, než předchozí díl. Líbila se mně návaznost a jisté propojování informací z celého universa Prastarých. Věřím, že celá série bude i nadále takto koncipována.
Knihu jsem si zahrál vícekrát - nejen z toho důvodu, abych prošel vše lineárně za sebou, posbíral důležité předměty a informace, ale především proto, abych na konci byl mezi živými a nebyl šílený. Nutno říct, že obtížnost se velmi zvedla, ale hratelnosti to spíše pomáhá. Velké plus je první (a ne snad poslední) číselný hlavolam této série.
Těším se na další díl s očekáváním.
Příběh a atmosféra - 8/10, Obtížnost - 7/10
Nejlépe hrát s předchozím dílem, protože zážitek je pak intenzivnější. Druhý díl mi přijde lépe zpracovaný a poměrově těžší na projití.
Opět krátké, ale zábavné. Obtížnost je střední, ke konci už na hraně střední řekl bych. A to ještě předpokládám, že jste dohráli první díl a máte Dagonův amulet, jinak bude obtížnost poměrně vysoká.
Pokud jsem měl u prvního dílu o této gamebookové sérii stále trochu pochybnosti, po dohrání knihy Carcosa už je nemám. Druhý díl není žádný čajíček a dovede pěkně potrápit. Vlastně bych i řekl, že pokud hráči z předchozí knihy nejsou nositeli Nekromantova talismanu nebo neaktivovali jeho plný potenciál, tato hra k nim kdovíjak milosrdná nebude (jinými slovy, obtížnost výrazně vzroste). Ona by se tato kniha mohla klidně jmenovat Nyarlathotepova pomsta; tak moc záludná i přes pouhých 110 odkazů (a nezapomínat na Zemi snů!) dovede být.
Ale abych byl fér, děj knihy je tentokrát konzistentnější, ucelenější a dává větší smysl, byť to znamenalo některé náměty trochu upravit. Tentokrát nejspíše ale tolik nezáleží, zda a jak moc hráč zakomponované předlohy zná; případně jen neporozumí některým detailům. Podstatnější je, že hra skrývá tajné odkazy, luštící část a další skryté mechaniky. Příběh solidně pracuje i se čtenářem; dokonce i při x-tém opakování a znalosti správné cesty jsem neměl jistotu a hra mě několikrát (ne)příjemně překvapila. Pokud ale pochopíte princip a vyvarujete se určitých věcí, během několika her (je to i trochu o štěstí) by neměl být problém hru zdárně dokončit. Nakonec, kolik gamebooků na téma Král ve žlutém jste kdy hráli?
Nejspíš bych tímto dílem nezačínal, nejste-li zkušení hráči. Ale koho zaujal předchozí Dagon, zde už se dočká propracovanější hry a nejspíše bude s výsledkem spokojen.