Kadath přehled
Valentino Sergi
Necronomicon gamebook série
< 3. díl
Vydej se na dobrodružnou literární cestu přímo do temného srdce Země snů z pera Howarda P. Lovecrafta. Schyluje se k prolomení míru mezi kněžstvem noční můry. Nyarlathotep, plíživý chaos, usiluje o rozšíření svého panství za hranici vysvětlitelného, podřizuje si lidstvo dle své zvrácené libovůle a využívá síly kultu, aby probudil svého pána, Azathotha – nejstaršího a nejmocnějšího ze všech Prastarých velikánů, jenž v bezvědomí chrčí uprostřed samotného vesmíru, zatímco jeho sny utváří naši realitu. Proti nim stojí Cthulhu, zhrzený bůh uvržený do věčného spánku ve ztraceném podmořském městě R'Lyeh, který se však nehodlá své snové svrchovanosti vzdát... A zde vstupuješ do příběhu ty. Dokážeš překonat hranice času i prostoru a odvrátit hrozící apokalypsu, nebo odsoudíš vesmír k zániku?... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Kadath. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (4)
![cziss cziss](https://www.databazeknih.cz/img/users/18_/181766/m_cziss.jpg?v=1733750772)
![3 z 5 3 z 5](img/content/ratings/3.png)
Zatím jsem hrál jako samostatný příběh a tedy ne jako rozšíření snového světa předchozích dílů. Zdá se mi, že kniha je spíš to druhé než to první. Hráno samostatně nemá GB moc rozumný konec. Nepřátelé jsou neúměrně silní a je zde do dost velký prvek náhody. Tato série je celkově slabší. Vydaná ve třech brožurkách kvůli ziskovosti a pouze kombinující známé motivy. Přitom z toho mohl být velmi dobrý samostatný a více provázaný a propracovaný GB, kdyby autor chtěl.
![Morbidus Morbidus](https://www.databazeknih.cz/img/users/26_/263302/m_morbidus-hfP.jpg?v=1612529604)
![4 z 5 4 z 5](img/content/ratings/4.png)
Kadath je dost specifický gamebook a příjemné překvapení. Lze ho totiž hrát hned dvěma způsoby. Ten první, se kterým jsem počítal (a poté jej úspěšně dokončil), umožňuje příběh prožít klasicky jako uzavřený celek. Druhý způsob umožní tuto knihu hrát v průběhu (!!!) předchozích dvou knih série - a to tak, že jakmile má postava přejít do Země snů, vstoupí místo toho do děje této knihy. V podstatě jde o to, abyste svou snovou výpravu dotáhli do co nejúspěšnějšího konce a čerpali z něj pak (ne)výhody po probuzení.
Variabilita možností je zde podle všeho o dost větší, než u předchozích dvou knih. Mnohé věci zde z principu fungují jinak a už v prvním odkaze jde do tuhého. Začínáte bez vybavení, funguje jen směnný obchod a nepřátele jsou místy poněkud tuzí. Je také potřeba rozlišovat mezi koncem postavy a koncem snu; ten druhý není definitivní, byť při jednosvazkovém hraní je občasná dobrovolná možnost se probudit (a hru tak skončit) trochu úsměvná. Nakonec, tento díl mi přišel z celé trojice svým způsobem nejjednodušší (byť nikoli bez rizika) a dohrál jsem jej napoprvé. Možná i proto, že Lovecraftovu předlohu znám a proto jsem tušil, čeho se raději vyvarovat.
Kadath přímo vybízí k tomu odehrát celou trilogii jako celek. Pro komplexnější zážitek bych to nejspíš i doporučil.
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Kadath v seznamech
v Přečtených | 5x |
v Mé knihovně | 11x |
v Chystám se číst | 1x |
v Chci si koupit | 4x |
v dalších seznamech | 5x |
Knížka se sice holedbá, že se dá hrát nejen jako rozšíření dvou předchozích dílů, ale i jako samostatný příběh, jenže už ze samotné koncepce je jasné, že ta druhá varianta je jen doplňková. Smyslem dobrodružství je očividně zotavení po událostech ve světě bdících - nebo další pochroumání, pokud nebudou kostky přát. Po absolvování několika vysilujících soubojů totiž čeká hlavní konfrontace, která se dá ukončit několika způsoby. Ten správný přináší výhodu v dalším postupu v Carcose a Dagonovi. Protože se očekává, že budete příběh procházet několikrát dokola, je dost krátký a může být velice přímočarý. Z tohoto důvodu, a také proto, že už se nemůže pochlubit hutnou atmosférou známou z předchozí části série, je to nejslabší díl trilogie.