Carcosa přehled
Valentino Sergi
Necronomicon gamebook série
< 2. díl >
Prozkoumej hlubiny vesmírného hororu s mrazivým gamebookem Carcosa od Valentina Sergiho. Ponoř se do světa, kde se realita křiví a příčetnost balancuje na hraně. Inspirován děsivými mýty H. P. Lovecrafta tě Carcosa vezme na strhující cestu temnou a přízračnou krajinou, kde hranice mezi nočními můrami a realitou mizí. Díky atmosférickému vyprávění a neutuchajícímu napětí Sergi přináší příběh, který tě bude pronásledovat ve snech a zůstane v tvých myšlenkách ještě dlouho poté, co dočteš poslední stránku. Připrav se na mrazivý ponor do srdce hrůzy s knihou Carcosa.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Carcosa. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (6)


Pokud jsem měl u prvního dílu o této gamebookové sérii stále trochu pochybnosti, po dohrání knihy Carcosa už je nemám. Druhý díl není žádný čajíček a dovede pěkně potrápit. Vlastně bych i řekl, že pokud hráči z předchozí knihy nejsou nositeli Nekromantova talismanu nebo neaktivovali jeho plný potenciál, tato hra k nim kdovíjak milosrdná nebude (jinými slovy, obtížnost výrazně vzroste). Ona by se tato kniha mohla klidně jmenovat Nyarlathotepova pomsta; tak moc záludná i přes pouhých 110 odkazů (a nezapomínat na Zemi snů!) dovede být.
Ale abych byl fér, děj knihy je tentokrát konzistentnější, ucelenější a dává větší smysl, byť to znamenalo některé náměty trochu upravit. Tentokrát nejspíše ale tolik nezáleží, zda a jak moc hráč zakomponované předlohy zná; případně jen neporozumí některým detailům. Podstatnější je, že hra skrývá tajné odkazy, luštící část a další skryté mechaniky. Příběh solidně pracuje i se čtenářem; dokonce i při x-tém opakování a znalosti správné cesty jsem neměl jistotu a hra mě několikrát (ne)příjemně překvapila. Pokud ale pochopíte princip a vyvarujete se určitých věcí, během několika her (je to i trochu o štěstí) by neměl být problém hru zdárně dokončit. Nakonec, kolik gamebooků na téma Král ve žlutém jste kdy hráli?
Nejspíš bych tímto dílem nezačínal, nejste-li zkušení hráči. Ale koho zaujal předchozí Dagon, zde už se dočká propracovanější hry a nejspíše bude s výsledkem spokojen.


Druhý díl série inspirovaný povídkami H.P. Lovecrafta, které jsou znatelně lépe pospojované v ucelený děj, než předchozí díl. Líbila se mně návaznost a jisté propojování informací z celého universa Prastarých. Věřím, že celá série bude i nadále takto koncipována.
Knihu jsem si zahrál vícekrát - nejen z toho důvodu, abych prošel vše lineárně za sebou, posbíral důležité předměty a informace, ale především proto, abych na konci byl mezi živými a nebyl šílený. Nutno říct, že obtížnost se velmi zvedla, ale hratelnosti to spíše pomáhá. Velké plus je první (a ne snad poslední) číselný hlavolam této série.
Těším se na další díl s očekáváním.
Příběh a atmosféra - 8/10, Obtížnost - 7/10
Související novinky (1)
Mrtvá říše, Mrazení a další knižní novinky (18. týden)
28.04.2024
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Carcosa v seznamech
v Přečtených | 8x |
v Mé knihovně | 20x |
v Chystám se číst | 4x |
v dalších seznamech | 3x |
Promyšlenější, učesanější a zároveň podstatně těžší než první díl volné série. Respektive bych se vůbec nedivil, kdyby tahle trilogie vyšla jako ucelený příběh, protože se knihy navzájem doplňují. Děj se posunul o pár let do budoucnosti, ale úkol zůstal stejný - zastavit zvrácený rituál hrozící rozpoutat celoplanetární kataklysma. Úkol není úplně jednoduchý, protože nástrahy jsou těžší, než se zdá. Po potupném rozsápání netvorem jsem se v dalším pokusu soustředil na sílu, jenže jsem postupně zešílel a skončil s mozkem ve sklenici. Přílišný důraz na vůli se také nevyplácí, protože je nutné absolvovat minimálně dva tuhé souboje. O variantě že bych neměl talisman z minulého dílu, ani neuvažuji - to by mě zachránilo jen abnormální štěstí s kostkami. Líbila se mi tradičně pochmurná atmosféra a příběh, který mě tentokrát různými povídkami protáhl tak přirozeně, že pokud bych je neznal, přechodů bych si ani nevšiml. Plus dávám za logickou hádanku, která jde vyřešit i bez jediné nápovědy.