Press Reset

Press Reset
https://www.databazeknih.cz/img/books/50_/509850/bmid_press-reset-63d00950306a2.jpg 4 27 27

Vzestupy a pády ve videoherním průmyslu. Videohry jsou napínavé a srdcervoucí. A co teprve jejich vývoj! Počítačové hry v současnosti představují největší zábavní průmysl, v němž se každoročně otáčejí miliardy dolarů. Ale ať už vznikají v obrovských produkčních studiích, nadnárodních korporacích, malých nezávislých týmech, či u jednotlivců, do herního podnikání vždy vstupuje nevypočitatelný lidský a tvůrčí faktor. Téměř za každou hrou a aplikací se skrývá drama, které občas nabývá až antických rozměrů. Úspěšná studia znenadání zanikají, vývojáře terorizuje diktátorský šéf, slibované peníze ne a ne přijít, korporátní strategie připomíná absurdní divadlo, herní koncept se v půlce produkce ukáže jako nesmyslný. Podobné příběhy za úspěšnými hrami, jako jsou Bioshock Infinite, Dead Space nebo World of Warcraft, vypráví v knize Press Reset reportér Jason Schreier. Líčí osudy lidí, které práce na počítačových hrách dohnala na hranici finančních i psychických možností, a ptá se, zda je videoherní průmysl v současné podobě vůbec udržitelný.... celý text

Literatura naučná Ekonomie a obchod PC literatura
Vydáno: , Host
Originální název:

Press Reset: Ruin and Recovery in the Video Game Industry, 2021


více info...

Přidat komentář

Koza3
06.10.2023 4 z 5

Super pozadí nejen pro hráče. Všichni gameři (včetně mě) by rádi pracovali v herním průmyslu. Tahle knížka je takový odstrašující příklad, proč mít hry pouze jako konzument a zábavu a nikoliv živobytí. Vzestupy a pády studií s sebou nesou hlavně pády normálních lidí, kteří často do poslední chvíle neví, že zítra si budou moct přispat. Trošku škoda, že jsme se nedozvěděli nějaké pikošky i o evropsých studiích, ale tenhle americký sen bude platný asi všude. Dneska už tyhle pády moc nevidíme, ale zrovna při čtení oznámili Mimimi (tvůrci Desperados 3, Shadow Tactics a nově Shadow Gambit), že to balí. Příliš noho energie zaplatíte za příliš silnou dávku stresu. Úplně rozumím, že tenhle business vás může pěkně sežvýkat a o to víc si vážím tvorby, kterou nám každoročně servírují.

Jane2016
29.03.2023 3 z 5

Co se počítačových her týče, v minulosti jsem hrála counter strike, the sims a jednou World of Tanks a Zaklínače. Jinak by se o mně rozhodně nedalo říct, že bych byla videoherní nadšenec a po večerech hrála nějaké hry.

Oproti mně ale můj přítel sedí nad podobnými hrami každý večer. Proto i když mně osobně hry blízké nejsou, tak se o videohry zajímám alespoň částečně, a to hlavně kvůli němu. A nelze říct, že by to byla nudná a nezajímavá oblast, ba naopak.

A musím říct, že pokud hledáte knihu, která by Vám alespoň částečně rozšířila obzory ohledně videoherního průmyslu, tak Press Reset je to pravé. Jako čtenáři máme možnost vidět za oponu vývoje aplikace. Vidíme vzniky, zániky, ale i veškeré problémy, které jako běžný hráč na konci řetězce nemáme šanci vidět.

Z knihy jsem opravdu překvapená, nic podobného jsem do této doby nečetla a zjistila jsem spoustu nových poznatků ke kterým bych se jinak určitě nedostala!


martin3683
09.03.2023 5 z 5

Tohle je kniha devíti příběhů o strastech a slastech herního vývoje... no, spíše těch strastech. Podíváte se za oponu vývoje a problémů kolem Deus Ex, Bioshock Infinite, Dead Space, Kingdoms of Amalur a dalších. Ty příběhy a postavy v nich se částečně prolínají. Vidíme zde designéry či grafiky, jak putují z jednoho projektu či studia do dalšího a říkají si, že jdou do velké firmy a špatné zkušenosti, které zažili v předchozí štaci, se jim už nikdy nemůžou stát a ono je to ještě horší. Vidíme zde megalomanské projekty s nulovou zkušeností, korporace, které nevědí co chtějí a nekompetetní manažery. Vedle toho ale vidíme vášeň pro hry, vášeň a často sebevraždný boj dotlačit vysněný projekt do finále a taky radost, když se to po všech těch dramatech, chybějících penězí a nástrah kolem vydavatelů povede. 



Autor dává často do střetu různé světy a pohledy na věc. V jednom příběhu si zaměstnanci stěžují, jak naprd je to dělat hru pro velké studio s neschopným vedením, aby v další kapitole zakusili realitu indie vývoje a že to není zas taková pohodička, když si musí ty peníze sehnat a nebo nedejbože si je sami vydělat. Pak zas vidíte příběh sportovní megastar, která většinu svých peněz (hodně peněz) utopí v megaprojektu velké hry, která má porazit World of Warcraft a bez pořádného managementu to celé prošustruje na zaměstnancích a jejich luxusních benefitech s nulovým výsledkem.

Kniha mi přišla mnohem vyváženější než první Krev, pot a pixely. Ukazuje stále na problémy a dramata kolem vývoje her, ale z mnohem více úhlů. Nic není úplně černobílé a tu knihu můžete tak číst dvěma způsoby. Buď jste fanoušek her a chcete vědět, co se dělo na pozadí a trochu u toho kroutit hlavou a říci si, že tenhle job by nebyl pro vás. Nebo jste z oboru a inspirujete se a poučíte na chybách jiných. Každý, kdo si říkal, že jemu by se to nemohlo stát, tak většinou platí, že jemu se to už dávno děje, jen o tom ještě neví. Herní průmysl je ještě celkem mladý a extrémně dynamický obor a stále se rozvíjí, jak autor knihy sám s oblibou říká, že tvůrce hry "zároveň natáčí film a vyrábí kameru."

Předchozí kniha u nás nevyšla v úplně ideálním překladu a to hlavně z pohledu terminologie, která je u her velmi specifická. Brněnské nakladatelství Host se poučilo a tentokráte je překlad skvělý a ani jednou to při čtení nezaskřípalo. Doufám, že prodeje knihy budou dobré, protože je zde plno dalších knih kolem her, herních superstar a herního vývoje, které bychom si zasloužili číst v češtině. Takže pokud vám herní průmysl není cizí, tak si knihu kupte a podpořte tím vznik dalších.