Vesmírný zabiják přehled
Steve Jackson , Ian Livingstone , Andrew Chapman
Fighting fantasy série
< 12. díl >
Nad tvou domovskou planetou se vznáší mohutný trup kosmické lodi Vandervecken. Na její palubě plánuje bláznivý vědec Cyrus hrůzný experiment, jehož cílem má být váš svět; experiment, který zničí vše živé a zanechá po sobě jen ohyzdné mutanty. Ty jsi zabiják a tvým úkolem je zastavit ho – dřív než bude pozdě!
Literatura světová Sci-fi Gamebooky
Vydáno: 1996 , PerseusOriginální název:
Space Assassin, 1985
více info...
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Vesmírný zabiják. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (9)
(SPOILER)
Další sci-fi prostředí po Raketoplánu Poutník. Preferuju spíš fantasy mód, ale byl jsem zvědavý. Moje očekávání to splnilo tak napůl. Zajímavou novinkou je tu proměnná ZBROJ, používání zbraní jako je granát či gravitační bomba a související mechanismus boje na dálku, který je třeba si pečlivě pročíst, nicméně má svou logiku a střelecký souboj je zábavný. Celkovou obtížnost jsem vyhodnotil jako průměrnou, ne ve smyslu vyváženosti, ale spíš jako průměr extrémů: na jednu stranu jsou souboje vcelku lehké, mnohdy ani nejsou nutné, dají se "okecat", není třeba získat klíčové předměty ani informace či projít jednu určitou trasu, závěrečná interakce a souboj se záporákem jsou až směšné; na druhou stranu je tu spoustu možností náhlých úmrtí kvůli špatnému rozhodnutí, které byly většinovou příčinou nezdaru (zemřel jsem takto asi 7x z 9). Je tu i dost nezajímavé hlušiny, pokud se dostanete z lodi na "planetu", budete si asi kreslit nudnou mapku a snažit se dostat zpět na loď. A když zahnete na jiném místě do špatných dveří, čeká vás taková otravná "hra ve hře", která zabírá taky dost odkazů a nakonec také vede spíše do záhuby.
Plusy: Bojový mechanismus střelby. Jeden pěkný rébus, díky kterému se vyhnete boji.
Mínusy: Spoustu hlušiny, která by se dala lépe využít. Předměty, které se tváří nezbytně, ale buď nejsou třeba nebo dokonce uškodí. Až trapně krátká 400 - jako vážně na 2 řádky? Za tu fušku by si čtenář zasloužil víc.
Zábavnost: 5/10
Obtížnost: 5/10
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Vesmírný zabiják v seznamech
v Přečtených | 67x |
v Doporučených | 1x |
v Knihotéce | 47x |
v Chystám se číst | 8x |
v Chci si koupit | 6x |
v dalších seznamech | 1x |
Po velmi dlouhé době se série vrací do sci-fi prostředí a to rovnou pod novým autorem. Chapman sice není mezi fanoušky moc oblíbeným autorem, nicméně jeho Vesmírný zabiják má celkem šťávu a to nejen stylovou modrou sci-fi obálkou.
Jste drsný zabiják a vaším úkolem je vniknout na vesmírnou loď šíleného vědce Cyruse, najít ho a zlikvidovat. Být tento motiv zasazený do známého fantasy světa, kde by byl Cyrus mágem, asi by to už moc neohromilo, nicméně vesmírné prostředí je pro FF sérii stále originální a neokoukané, tudíž zkoumání "dungeonu" vesmírné lodi je zajímavé a jen čekáte jaké další zkroucené příšernosti, podivné stroje a pitoreskní mutanti se vám postaví do cesty.
Se sci-fi dílem samozřejmě přicházejí i nová pravidla. Výsledky soubojů (respektive působená zranění) se liší dle používané zbraně, při střeleckém souboji házíte proti vlastnímu UB a navíc nosíte zbroj, která chrání před ztrátou staminy. Celkově vzato je obtížnost bojů poměrně nízká, pouze chvíli zabere osvojit si nová pravidla.
Chapman zkouší experimentovat s možnostmi gamebooků. Výsledkem je třeba nepovinná návštěva planety, která tvoří bludiště, v němž je možné chodit stále dokola ve směru světových stran aniž by existovala hranice... bohužel nepříliš záživný experiment.
Druhý nápad s virtuální tankovou bitvou je mimořádně odvážný. Pokus o vytvoření dynamické bitvy na úrovni knihy dokazuje, že to může fungovat i navzdory nutnosti neustálého listování sem a tam a představování si situace na mapce. Je to takový vrchol potenciálu knihy, kdy zábavnost hraničí s otravností. Dál už by to asi chtělo jedině program, textovou adventuru, možnost vizualizace a skutečný virtuální pohyb nepřátelského vozidla. Přesto jde o unikátní experiment a jeden z důvodu proč Vesmírný zabiják nevymizí z paměti ani po dohrání.
Hodnocení příběhu - 20%
Obtížnost - 3/10
Délka - 400 odkazů