Odměny a tresty ve školní praxi přehled

Odměny a tresty ve školní praxi
https://www.databazeknih.cz/img/books/19_/193104/odmeny-a-tresty-ve-skolni-praxi-193104.jpg 4 13 13

Jednou z nejdůležitějších aktivit učitele ve třídě je odměňování a trestání. Tyto činnosti souvisí nejen s kázní a udržováním pravidel ve třídě, ale také s motivací, třídním klimatem i se vztahem žáků ke vzdělávání vůbec. Učitel by měl používat takové strategie, které jsou výhodné a efektivní, a to nejen krátkodobě. Není důležité pouze správně trestat, ale také vytvářet ve třídě klima působící preventivně proti nevhodnému chování. Nestačí jen vhodně odměňovat, ale je třeba promyšleným posilováním žáky motivovat. Učitel musí znát postup při vyšetřování školní krádeže, ale ještě důležitější je, aby uměl správně hodnotit a klasifikovat. Teoretický text je doplněn řadou ilustrativních kazuistik ze školních tříd a pro čtenáře jsou připravena i praktická doporučení a zajímavé podněty k zamyšlení. * Z obsahu O autorovi 1. Úvod 2. Školní prostředí, autorita a kázeň 2.1 Škola jako první pracovní místo dětí? 2.2 Kázeň ve škole a autorita učitele 2.3 Příčiny nekázně 2.3.1 Nedostatky ve výchově v rodině 2.3.2 Nevhodně vedené vyučování 2.3.3 Osobnost učitelů a jejich chování 2.3.4 Poruchy chování, poruchy učení a jiné 2.3.5 Únava žáků 2.3.6 Násilí v médiích a počítačových hrách 2.3.7 Žáci neakceptují nastavený řád a pravidla 2.3.8 Pokřivená komunikace mezi žáky a učitelem 3. Odměny a tresty jako regulátory chování 3.1 Regulace, modifikace, zpětná vazba 3.2 Lidský faktor 4. Odměny 4.1 Jak odměňovat? 4.2 Druhy odměn 5. Tresty, kázeňská opatření a strategie 5.1 Je učitel školním dozorcem? 5.2 Zásady trestání 5.3 Druhy a posloupnost trestů 5.4 Fyzické a psychické tresty 5.5 Kázeňské události a strategie řešení 5.5.1 Napovídání 5.5.2 Krádež ve třídě 5.5.3 Agresivita žáků 5.5.4 Šikana 5.5.5 Žákovský humor a žertíky 5.5.6 Záškoláctví 5.5.7 Moderní technologie 5.5.8 Třídní vzpoura 5.5.9 Alkohol 5.5.10 Rušivé chování 6. Hodnocení 6.1 Jak hodnocení chápou jeho účastníci 6.2 Co je na tradiční klasifikaci špatného? 6.3 Motivace žáka 6.4 Klimatické hodnocení moderního učitele 6.5 Je nutné být objektivní a spravedlivý? 6.6 Otázky a odpovědi 7. Měření třídy 7.1 Zpětná vazba 7.2 Měření klimatu 7.3 Sociometrie 8. Výzkum 8.1 Výsledky měřené nástrojem MCI 9. Mravní výchova ve škole 10. Suportivní vyučování 10.1 Suportivní výukové metody 11. Být dobrým učitelem 12. Na závěr není nikdy úplný závěr Literatura Jmenný rejstřík * zdroj: www.grada.cz... celý text

Můj komentář

Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Odměny a tresty ve školní praxi. Přihlašte se a napište ho.


Nové komentáře (1)

rozina351
30.08.2020 5 z 5

Určitě velmi praktická a čtenářsky přívětivá kniha, rozhodně patří k tomu lepšímu, po čem můžete v pedagogické literatuře sáhnout. Jedinou výtku mám k tomu, že vybrané kazuistiky většinou staví učitele do role autoritářských ďáblů. Každý máme svá vlastní školská traumata, ale mě by v současné situaci právě více bodly kazuistiky, ve kterých učitel jedná inspirativně a profesionálně.


Související novinky (0)

Zatím zde není žádná související novinka.


Citáty z knihy (0)

Zatím zde není žádný citát z knihy.


Kniha Odměny a tresty ve školní praxi v seznamech

v Přečtených20x
ve Čtenářské výzvě1x
v Knihotéce5x
v Chystám se číst13x
v Chci si koupit4x
v dalších seznamech1x