Josef Veselý

česká, 1953

Nová kniha

Techniky magie na pozadí alchymie

Techniky magie na pozadí alchymie - Josef Veselý

Ve své podstatě je tato kniha míněna jako průvodce iniciačními pro­cesy a jednotlivými etapami iniciačních procesů (tzv. operačními mody) alchymie a magie s při... detail knihy

Nové komentáře u knih Josef Veselý

Čaroděj Jackl, jeho doba, procesy a myši Čaroděj Jackl, jeho doba, procesy a myši

Päťročné dieťa na mučidlách neodpovedá na otázky biskupa o tom, ako prebiehal pohlavný styk so satanom na sabate. Namiesto toho sa dieťa s plačom obzerá okolo seba. To si biskup vyložil tak, že dieťa vidí satana, ktorý ho prehovára, aby nevypovedalo... Občas som mal slzy na krajíčku. Prekliata cirkev. Väčšina knihy je práve o dejinách mučenia (tzv. vypočúvania) a súdov s tými, ktorí mali byť v Jacklovej skupine. Tretina upálených mala menej ako 14 rokov... Zaujímavá je záverečná časť knihy, v ktorej Veselý rozoberá čarovanie samotného Jackla, ktorý na rozdiel od obvinených skutočne čaroval. A toto je NAJLEPŠIA ČASŤ knihy. Kresťania totiž videli čary v každom puknutí dvojročného chlapca, a súčasní výskumníci nijaké čary nikde nehľadajú. Pán Veselý oddelil zrno od pliev a venuje sa iba skutočným čarom z dielne Jacklovej skupiny. Jackl bol ale zločinec, žiaden nevinný dedinský mastičkár (pri čaroch používal plody zo zabitých žien a myší), veď bol napojený na egregor, ktorý dodnes využívajú šialenci z černošských prúdov čarovania v Afrike, Amerike a (žiaľ, už aj v) Európe. Ako vyznávač pôvodnej viery Slovenov, rodnoverec, sa čarom venujem, ale nie takýmto temným. Ale vždy je dobré vedieť, čo sa dá očakávať o nepriateľských čarodejov z radov súčasných kolonistov v Európe. Napokon dodám, že čarovanie s čousi pomocou je vždy na hrane... Tu krátky úryvok z knihy Veles (Gajdošíková Šebetovská): Ti lidé, kteří se naučili s těmito světy (s Velesem) spolupracovat, mohli získat nejen neobvyklé schopnosti, ale zároveň byli v neustálém nebezpečí před svým nevypočitatelným až démonickým pánem. A súčasťou knihy je ešte jedna kniha s vlastným ISBN. Najprv som bol v tom, že je to nejaký vtip, keď som videl, čo je v nej. Keď ale v strede knihy pochopíte, na čo slúži, prejde vám mráz po chrbte...... celý text
Spytihnev


Satanismus Satanismus

Zajímal mě pohled na Satana. Ten, jak jsem vyrozuměla, byl hlavně křesťanský, katolický, pak pohled judaismu a islámu. V raném středověku nebyl Satan Boží nepřítel. Ve Starém zákoně jsou zmínky o Satanovi vzácné a jeho úkony jsou vždy odůvodněny, v Novém zákoně se to ďábly jen hemží a jejich činy vyznívají iracionálně, bezdůvodně, jsou roztěkané a postrádají motiv (bezesmyslu a bezdůvodně např. posednou člověka). V další fázi středověku se stala jména Lucifer a Satan významově prakticky totožná a Lucifer začal být symbolem vzpoury proti Bohu. Existovaly dva druhy démonů, z nichž jeden zahrnoval lidské duše a druhý duchy hluboce pokleslé. Biskupové rozhodli, že existuje jen jeden druh démonů/ďáblů. Na čtvrtém lateránském koncilu v r. 1215 bylo v kánonu č. 1 vyhlášeno, že "Bůh stvořil i Satana a démony; ti ale v okamžiku svého stvoření nebyli zlí; zloduchy se stali vlastní vinou a od té doby pokoušejí lidi." Prostý lid té doby ovšem připisoval ďáblovi velkou moc: mohl působit nemoci, vyvolával posedlost, působil na přírodní vědy a techniku. Zaujaly mě tři druhy kultu Satana v příručce pro inkvizitory Directorium Inquisitorum: 1) klanění, při němž se před ďáblem pálí kadidlo a vyznavači se na jeho počest dávají zmrskat, 2) uctívání, které spočívá v proplétání jmen démonů se jmény blahoslavených, 3) podivné praktiky, např. užívání obruče, utíkání k nekromancii, nápojům lásky apod. Inkvizice byla formálně ustavena v r. 1184 na základě úmluvy papeže Lucia III. a císaře Fridricha Barbarossy. Od té doby světská moc ve službách Svatého oficia systematicky pronásledovala kacíře, rozkolníky, čarodějnice a trestala je vyhnanstvím, zabavováním majetku, potupením nebo ztrátou občanských práv, a od r. 1197 i smrtí. Církevní otcové odmítli obě vůdčí myšlenky: hmotný svět není výlučným panstvím Satana a Satan nebyl stvořen Ježíšem. Ve 12. a 13. stol. působili v Evropě kataři, známí též pod jménem albigenští, pataríni, publikáni, kteří vyznávali manichejskou nauku o těle a hmotě, které pokládali za pramen všeho zla. Zamítali svátosti a neuznávali Starý zákon - ten byl podle nich plně nahrazen Novým zákonem. Satana považovali za vládce tohoto světa. Vstřícným gestem pro neblahé pronásledování čarodějnic bylo vydání papežské buly Summis desiderantes affectibus z 5. 12. 1484, na jejímž základě vznikla příručka pro inkvizitory Malleus maleficarum (Kladivo na čarodějnice). Se satanismem se pojí černá mše, tj. obřad, který je napodobeninou katolické mše za účelem zhanobení obrazu Boha a vzývání Satana. Může být chápána jako způsob protestu, jak prokázat vlastní individualitu, jak se vysmát Bohu. Formálním potvrzením rouhačství se satanisté vyčleňovali z křesťanského světa a plně se stávali součástí odlišné kultury. Gnostikové a Luciferiáni hlásali věčný rozpor mezi světlem a temnotou, dobrem a zlem. Lucifera pokládali za jediného skutečného boha, zatímco křesťanského Boha považovali za boha zla. Z rouhačství byli obviněni i templářští rytíři. Satanismu se oddávali i někteří kněží (15. - 16. stol. - Francie, Švýcarsko). Svobodní zednáři, tj. kasta stavitelů, kteří vybudovali pověstný Šalamounův chrám, používali tajnou mluvu pomocí znamení a prováděli rituály zaměřené na esoterismus. K pověsti satanistů však přišli neprávem. Je to kniha vybavená satanistickými rituály. Autor si všímá novodobých událostí, např. vražd ve jménu Satana (Charles Manson, Edward Paisnel, David Berkowitz a další), nebo satanistických organizací a satanistické etiky, satanistických filozofií a směrů. Na satanismus nahlíží individualisticky. Kniha by mohla být podkladem pro sepis hororu nebo jeho filmové zpracování. Z osobností, filozofií a satanistických organizací se dá vybírat. Kniha je zvláštně temná v chápání satanismu, jeho hranic, možností a podsvětí, čemuž dopomáhají černobílé kresby a fotografie. Doporučuji.... celý text
veronika4001


Učení mistrů Učení mistrů

Kniha o (u nás) menej známych, nie však menej významných osobnostiach novodobého hermetizmu, ktorí väčšinou neboli organizovaní v rádoch a spoločenstvách, ale budovali svoje myšlienky prevažne na svojom vlastnom poznaní a chápaní.... celý text
monngoll



Magie Magie

Klasika!
Thanateros


Mariánská zjevení z hlediska hermetismu Mariánská zjevení z hlediska hermetismu

Autor popisuje okolnosti a súvislosti týchto javov z hľadiska hermetizmu, charakteristiku osobností, ktorým sa takéto veci prihodili a ich osudy, čo je zvlášť hodné pozornosti.... celý text
monngoll