Reklama je navoněná zdechlina
Oliviero Toscani
Ostrá kritika současné reklamy z pera předního italského tvůrce reklamních kampaní, který prohlédl její zhoubné působení na lidský mozek.
Fejetony, eseje Literatura faktu
Vydáno: 1996 , Slovart (ČR)Originální název:
La pub est une charogne qui nous sourit, 1995
více info...
Přidat komentář
Kniha je téměř třicet let stará, ale stále v mnoha tématech aktuální. Toscani nám naservíroval autobiografii připomínající deník, kde sdílí své zkušenosti a trefné postřehy z marketingového prostředí. Poznámka na závěr: Dost jsem se smála při čtení prvních stran.
áno, reklama je navoňaná zdochlina. a ten kto tomu neverí, bude navždy odsúdený odolávať útokom zdivočeného Alzáčika:)
Nečekejte nic odbornýho, je to tak neodborný, jak jen to jde, ale dost to otevírá oči o tomhle konzumním světě a co si budeme, Toscani byl prostě týpek a každý, KAŽDÝ, se určitě někdy potkal s nějakou jeho kampaní. Pokud vás trochu zajímá reklama nebo PR, ale nechcete zabředávat do nějakých odborných složitostí, tohle je must-read. Amen.
videl niekto reklamu na chlieb? videl niekto reklamu na obyčajné maslo? už v samotnom názve je odpoveď: reKLAMa. Kniha výborná, no mám tušenie niekde okolo pravého ramena, že toto bude vydanie jediné a posledné. ;) že páni bábkovodiči?!
Zaujímavá kniha hodna prečítania.
Potešilo ma, že v reklame nemusia mlátiť všetkým kladivom do hlavy, ktorý produkt si majú kúpiť. Sú lepšie cesty ako propagovať kvalitu a nevtierať sa.
Taky si vždycky říkáte, co nám to v těch reklamách hustí do hlavy...
A nakonec jako ovce všichni jdeme a stejně si to koupíme, aniž bychom věděli proč.
ANO, reklama je navoněná zdechlina.
Nejen skvělá kritika reklamy, ale i zajímavý pohled na začátky a myšlení jednoho z nejrespektovanějších fotografů...
Toscani je borec, ale dlouho mi unikal a musel jsem se k němu dostat až přes knihu rozhovorů "Slovo, obraz, rokenrol" (viz https://www.databazeknih.cz/knihy/slovo-obraz-rokenrol-418835), která je mimochodem vynikající. Pokud bych měl každému doporučit jedinou knihu o reklamě, tak to bude právě tahle jeho Navoněná zdechlina. A vůbec nevadí, že je víc než čtvrt století stará. Některé věci se totiž nemění (což je samozřejmě škoda). Hodně inspirativní záležitost, která může pomoct otevřít oči. Nebo je aspoň před některými věcmi nezavírat.