Nové diskuze
Čítajú česi aj po slovensky písané knihy?
20. Kniha, jejíž název obsahuje slovo dveře
Poezie, která se do šuplíku nehodí
19. Kniha o překonávání překážek
18. Kniha odehrávající se v zemi, kterou byste rádi navštívili
Nové příspěvky
Hodnocení knihy přáteli Rockwood · 14.03.2011 v 18:49
Nuže protože jsem byl požádán o názor do diskuze, tak můj osobní názor je takový, že dále to rozdělovat na skutečné přátele a na oblíbené by byla hloupost. Uvedu hned několik příkladů, nejde mi o to tady někoho urážet, to vůbec ne, jen si prostě myslím, že by to nebylo dobré. Jednak by to znamenalo další funkci na web a tím pádem další stupeň složitosti v orientaci (alespoň v té prvotní orientaci), což by mě, coby čerstvě registrovaného velice odrazovalo, a když by mě to neodradilo úplně, alespoň bych nevyužíval 100% funkcí na tomhle webu. Další důvod je takový, že by to mohlo hodně lidí urazit. Alespoň z mého pohledu, dělit lidi na přátele a na ty u kterých nás zajímají názory je dost urážlivé, si myslím. Já osobně funkci "přátel" beru tak nějak jako funkci na kterémkoliv jiném webu, s nadsázkou. Tahle funkce na takových podobných webech nikdy nezastávala ty "opravdové přátele", ale přátele na tom konkrétním webu. Takhle jsem to bral a nijak se mi to nikde nerozchází. Do přátel si dám lidi, kteří mě nějak zajímají, kteří mají zajímavý vkus, komentáře, hodnocení či knihotéku, ale taky si tam dám lidi, kteří jsou mými přáteli a skutečně nemám tendenci to nějak selektovat, protože názory mých přátel mě zajímají. A pokud mě nezajímají tak což, ignorovat se to dá vždycky.
Toť můj vyčerpávající výpis. Já rozhodně s myšlenkou Přátel a Oblíbených nesympatizuji. A co se týče o přejmenování z Přátel na Oblíbených, tak se ptám proč a čemu to pomůže. Účinek to pojmenování bude mít stejný, ale když se to přejmenuje, tak budiž, to je mi vlastně šuma fuk :D.
Hodnocení knihy přáteli pajonek · 14.03.2011 v 18:10
pokud mohu reagovat, tak tenhle worův příspěvek je absolutně košér /cituji/ - --Nemůžu si pomoct, ale přijde mi trapné, některé uživatele - se kterými mám podobný vkus, či mě zajímá z jiného důvodu jejich hodnocení - vydávat za přátele, když v podstatě přáteli nejsme, ba co víc, s některými jsem ani nepromluvil (ať verbálně, či písemně). Nehledě na to, že když náhodou někdo, kdo mě nezná, zabrousí na můj profil a uvidí se v kolonce "Přátelé" budu to ... "divne?".---
....vůbec nevím proč si mne někteří lidé přidávají do přátel, nikdy mi nenapsali, nic o mne neví ....... já je tudíž automaticky přidám také jako přítele /nic o něm nevím, nechystám se mu napsat.... // .......... tak je to "přátelé"
............na druhé straně je tu pár lidí o kterých z jejich komentářů vím, že je dobré je sledovat co čtou, jak hodnotí............. to by byli ti preferovaní...
.........takže by bylo dobré, kdybych někde kliknul a viděl v první řadě vždy nové komentáře jen těch preferovaných..... pak bych mohl jinak naložit s časem a případně nemuset číst příspěvky, které mne nezajímají / a jsou tu....
Hodnocení knihy přáteli Woro · 14.03.2011 v 16:58
paulhunter: Ok, jen mi přišlo, že by někdo mohl preferovat vypsání nejdříve upřednostňovaných a až poté ostatních komentářů seřazených podle hodnocení. Nebo takříkajíc "mít tu možnost" si to nastavit.
Hodnocení knihy přáteli paulhunter · 14.03.2011 v 16:44
Líbí se mi nápad, že by u uživatelů v Přátelích (preferuji ale přejmenovat na Oblíbené uživatele, v nejlepším případě rozdělit) byly kolonky, které by si každý mohl zaškrnout a vybrat tak uživatele, jejichž hodnocení chce u knih zobrazovat. To by myslím bylo ideální.
Woro: Upřednostňování komentáře asi ne, protože komentáře se budou časem řadit podle počtu bodů.
Tištěné knihy vs. E-knihy pet-kyval · 14.03.2011 v 16:11
Dřív jsem říkala na ebooky taky ne, ale má to tu výhodu, že si můžete přečíst odpadovou literaturu pro všeobecný rozhled a při tom ji nemusíte kupovat/půjčovat z knihoven. Máte šanci si přečíst i ty knihy, u kterých se v ČR neplánuje další vydání a stará jsou naprosto nedostupná.
Pro čistokrevné čichače to ale naprosto postrádá TEN voňavý efekt, což je nevyvratitelný fakt.
Hodnocení knihy přáteli pet-kyval · 14.03.2011 v 16:05
Poslední nastínění od Wora se mi líbí. :)
Už když jsem se registrovala, přišla mi kolonka "Přátelé" pod tímto názvem divná. Oblíbení uživatelé jsou naprosto dostačující a zahrnuje to vše. Známé, i ty méně známé.
Hodnocení knihy přáteli Woro · 14.03.2011 v 15:25
Tak jo, zkusím tady nastínit trošku jinou alternativu:
1) Přátelé by se přejmenovali na oblíbení uživatelé (já vím, je to slovíčkaření, ale ke slovu přátelé mám ve virtuálním kontextu celkem odpor)
2) Na stránce s výpisem těchto oblíbených uživatelů, by bylo u každého uživatele k zakliknutí pár možností, jako:
(i) Ukazovat hodnocení uživatele u knihy/povídky
(ii) Upřednostňovat komentář uživatele před komentáři jiných
(iii) Zaslat zprávu, když uživatel přečte/ohodnotí/okomentuje knihu/povídku/autora
Hodnocení knihy přáteli Woro · 14.03.2011 v 15:04
Neoblíbení uživatelé? To je vtip ne? K čemu by taková funkce byla?
Hodnocení knihy přáteli knihomoli · 14.03.2011 v 14:33
A navíc by za chvíli někdo mohl chtít kromě oblíbených i neoblíbené uživatele. Doporučuji zůstat na tom, na čem jsme.
Hodnocení knihy přáteli knihomoli · 14.03.2011 v 12:20
No a já si zase myslím, že by to DK neprospělo. Ale prospěje ji, když se budem snažit dávat do databáze co nejvíc knih i když se pořád nemohu srovnat s tou záplavou opravdického knižního odpadu, který někteří vytrvale valí do nabídky a tím i do DK.
Hodnocení knihy přáteli Woro · 14.03.2011 v 11:03
Nemůžu si pomoct, ale přijde mi trapné, některé uživatele - se kterými mám podobný vkus, či mě zajímá z jiného důvodu jejich hodnocení - vydávat za přátele, když v podstatě přáteli nejsme, ba co víc, s některými jsem ani nepromluvil (ať verbálně, či písemně). Nehledě na to, že když náhodou někdo, kdo mě nezná, zabrousí na můj profil a uvidí se v kolonce "Přátelé" budu to ... "divne?".
Avšak souhlasím, že kolonka přátelé slouží mnoha uživatelům opravdu jako studnice přátel. Přejmenování by tedy zase z jejich pohledu k ničemu nevedlo.
Z mého pohledu by opravdu neuškodila nová kolonka, s tím, že nemusí být ani viditelná (nezabírala by tedy další místo v tom už téměř přeplněném řádku ikonek na profilu uživatele), ale byl by to jen seznam uživatelů, který by si uživatel definoval např. v úpravě profilu.
Hodnocení knihy přáteli paulhunter · 14.03.2011 v 11:03
Prostě mi jde o jednu věc - proč to míchat? Myslím, že by to DK prospělo, kdyby se to rozdělilo.
Hodnocení knihy přáteli paulhunter · 14.03.2011 v 10:55
Nemyslel jsem to tak doslova. Jasně, neříkám, že ty uživatele znám všechny osobně, že to jsou nejlepší přátelé, ale píšu si s nimi. A mám je v Přátelích už jen z praktického důvodu, že jsou tam všichni na jednom místě. Já to nepovažuji za zbytečné, ale chápu, že to každý vnímá asi jinak..
Na druhou stranu, pokud "Přátelé" nemají s přátelstvím nic moc společného, tak proč se to tak jmenuje? Nebylo by tedy lepší to přejmenovat na "Oblíbení uživatelé"?
Hodnocení knihy přáteli Dan · 14.03.2011 v 10:25
Souhlasím s Dellem. Kolik lidí na Databázi znáte osobně a máte je zde v přátelích? Podle mě je to vždy pár lidí, proto mi taky přijde zbytečné to dělit. K těm pár lidem, co znáte osobně prostě přihodíte dalších pár uživatelů, jejichž hodnocení chcete vidět a je po problému :)
Hodnocení knihy přáteli Dell · 14.03.2011 v 10:22
Mně přijde rozšiřování možností v tomto směru zbytečné. Pojem "přátelé" v tomto kontextu nemá s přátelstvím nic společného, takže já to od začátku vnímám tak, že tato funkce je tu spíš z praktických důvodů. Třeba kvůli vyhledávání při praní zpráv atd. Když se rozšířilo využití a přibylo "hodnocení přáteli", znamená to pro mě jen to, že si do prátel přidám další uživatele, a to ty, u nichž mě zajímá jejich hodnocení.
Hodnocení knihy přáteli MartyMcFly · 14.03.2011 v 01:34
No víš jak to myslel :-| no ne ?
Hodnocení knihy přáteli knihomoli · 13.03.2011 v 23:47
Opravdové přátele mám ve svém srdci. A v mém případě to tetička rozhodně není
Hodnocení knihy přáteli Woro · 13.03.2011 v 21:35
To se mi zamlouvá, jsem pro sekci Oblíbení uživatelé
Hodnocení knihy přáteli paulhunter · 13.03.2011 v 20:51
Samozřejmě, ale já to myslel trochu jinak: do přátel si můžu dát přátele v pravém slova smyslu a do Oblíbených uživatelů ty, se kterými sdílím stejné názory na knihy, uživatele s podobným vkusem, oblíbené autory komentářů u knih atd..
A když to ještě řeknu hnusně, tak v Přátelích můžu mít třeba svou tetu, ale už mě zase třeba nezajímá, jak hodnotila knihy. (příklad).
Proto bych osobně upřednostnil Oblíbené uživatele, kteří by pro mě byly svou informační hodnotou daleko důležitější.
Je jasné, že hodně lidí má v přátelích i oblíbené uživatele, ale já jsem pro to, aby se to rozdělilo. Uvidím, jestli se k tomu ještě někdo vyjádří.
Hodnocení knihy přáteli knihomoli · 13.03.2011 v 20:31
Myslela jsem, že do přátel si mohu dátkoho chci, tedy i oblíbené uživatele. Tak mi to přijde už trochu moc.