psavec přečtené 86
První miliarda je nejtěžší!
2021,
Honza Z Inizia (p)
Předem se omlouvám za obhroublé výrazy, ale Honza Nedvěd se s tím také nemaže. V knize vás briskně zasvětí, jak emočně ovládnout lidi, kteří jen zřídkakdy používají rozum. Naučí vás, jak tvořit americké prodejní trychtýře (funnels), které jsou sice cítit na míle daleko prohnilostí a umně předstíraným zájmem o blaho zákazníka; ale to vůbec nevadí, protože (dle mého názoru) generace cílových bezmozků zažívá opravdový boom a patří jí to. Nemají lézt na Facebook. V knize najdete spoustu postupů jak přimět kretény a jiné přirozené tupce k nákupu. Dozvíte se kupříkladu, že prodáváte-li třeba za 499 Kč, zvýší se prodej díky umístění přeškrtnuté cenovky 5089 Kč. Naučíte se hrát lidem na emoce, sbírat kontakty za něco zdarma, napsat správně tzv. bumerangový e-mail. Naučíte se připravit upsell, a také že je dobré nastavit časově omezenou možnost nákupu. Honza vám vysvětlí, proč správný titulek inzerátu je 50% úspěchu. Vždyť i tuto samotnou knihu si pořídíte hlavně díky mistrovskému názvu (vymyšlenému vyloženě pro debily)! Když si najdete na Googlu Honzovu firmu INIZIO (kniha je reklamou na Konverzky, které spadají pod INIZIO), zjistíte sice, že má především negativní reference (v obou záznamech), ale po prozkoumání referencí objevíte, že ty negativní v podstatě všechny napsali idioti, kterým vadí vlezlá reklama na INIZIO, a kteří vůbec netuší, že veškerá reklama na internetu lze jednoduše vypnout nainstalováním doplňku do prohlížeče, takže kopají do Honzy kvůli jeho dokonalé reklamní strategii na Youtube, na Facebooku a dalších kanálech, která je po přičichnutí k INIZIU totálně zahltí. Honza dokonce posílá i spoustu dopisů poštou! Jsou psané úplně jinak, než je zvykem a pobaví. Objednat se ty služby ale nedají, to bych musel v jednom kuse zvracet. Pozitivní reference každopádně potvrzují, že to funguje a INIZIO dokáže významně zvýšit prodeje. Osobně když narazím na trychtýř, samozřejmě okamžitě zdrhám, ale mám z toho pokaždé špatný pocit, že mě má zase někdo za pitomce. Chcete-li vytřískat hodně peněz na pitomcích, knihu vřele doporučuji. Já trychtýře z principu odmítám podle tohoto návodu tvořit, protože mi to přijde nefér vůči všem imbecilům, kteří na trychtýř naletí a hlavně proto, že jsem taky pitomec a imbecil, když tento styl prodeje sveřepě odmítám aplikovat.... celý text
....a zeptala se Hmota: Proč jsem?
2013,
Stanislav Vyskočil
Pan Vyskočil je nadějný český Dawkins. Na rozdíl od Dawkinse, který ve většině svých knih potřebuje alespoň 300 stran pro sebevyjádření, pan Vyskočil vše dokázal zhustit do osmdesáti stran, takže knihu zvládne přečíst i příležitostný čtenář. Vše je napsáno srozumitelně a věcně, byť trochu postrádám určitou linii. Otázkou je: Komu je kniha určena? Jako shrnutí pro již "osvícené" je dobrá. Jako prostředek k osvětě nemocných je až příliš racionální. Člověka silně nakaženého parazitickým memem jen horko těžko může oslovit. K tomu by bylo zapotřebí pracovat především s emocemi. Ale jak to udělat? Jak vmísit do procesu poznávání reality i emoce? Na tuto otázku zatím neznám odpověď. Vím jen, že tak jako si tělo tvoří imunitu vůči mikroorganizmům, podobně je zapotřebí chránit i mozek vůči parazitickým memům. Tato kniha zapadla bez povšimnutí, což mne velmi mrzí. Přál bych si, aby knihy s podobnou tématikou byly schopné strhnout na sebe pozornost, protože čtení o podstatě nebo smyslu života pomáhá budovat duševní rovnováhu a umožňuje zlepšovat psychickou imunitu proti nebezpečným memům, kterými jsou třeba náboženské nesmysly, extrémismy a jiné ismy. Pan Dawkins má výhodu v tom, že se psaní věnuje na plný úvazek. Je vidět na veřejnosti, strhává pozornost, provokuje (vyvolává emoce). U pana Vyskočila ticho po pěšině. Osobně to chápu, také mám plné ruce práce a starostí o rodinu. Na poznávání zbývá tak málo času. Jen říkám, že je to škoda. Máte velký rozhled a umíte pracovat s fakty. Člověk od přírody potřebuje vyplnit své prázdno něčím smysluplným, jinak se myšlenkový prostor zaplní sám - čímkoliv, co je po ruce. Věda má velkou výhodu v tom, že stojí na pevných základech. Světonázor budovaný na pilířích vědy je stabilní, jenže neumí dávat životu rozměr a smysl. Na opačné straně spektra máme slepou víru, plovoucí na strachu a naději. A uprostřed té změti memetického chaosu se válí laxní filozofie, která také nedokáže vyvolat silné emoce. Osobně věřím, že filozofičtí buditelé mají šanci významně ovlivňovat společenskou rovnováhu (pozitivním směrem) - alespoň pokud ovládnou i marketingovou stránku svého poslání. Lidé dnes mají tolik podnětů a lákadel. Je v podstatě nemožné zaujmout masy a propagovat myšlenky pomocí racionálních argumentů. Na prvním místě musí být emoce.... celý text
Od nuly k jedničce
2015,
Peter Thiel
Od nuly k jedničce je nejen zajímavou příručkou pro potenciální investory (lidé, kteří nemají zkušenosti s investováním, ale potřebují někam vhodně zainvestovat své nevyužité miliony), ale také pro podnikavce, kteří chtějí načerpat odhodlání k bourání zažitých konvencí a ke hledání dosud skrytých tajemství a příležitostí. Budete-li číst knihu příliš rychle, začnete si možná myslet, že se autor snaží oslovit jen budoucí Gatese, Zuckerbergy, Musky, Jobse. Mnoho myšlenek z knihy lze však aplikovat i v životě běžného podnikatele či živnostníka. Knihu doporučuji, jen si od ní neslibujte nic víc, než zajímavé čtení, krátkodobé navýšení bojovného odhodlání změnit svět a pár dobrých myšlenek. Co se týče myšlenky autora, že konkurenční trhy zabíjí firmy a jsou tedy pro firmy škodlivé a mnohem lepší je přeměnit firmu v monopol, tak s tím souhlasím, jen bych dodal, že pro koncové zákazníky je umírání a skomírání firem skvělé. Díky konkurenčnímu boji se drží nízko ceny a je neustálá snaha udělat vše lepší - konkurenceschopnější. Pokud by v každé oblasti měl být jen nějaký gigantický monopol bez konkurence, byla by to hotová katastrofa. Google je naprosto výjimečný monopol, protože je to velmi mladá firma. Dokáží ale udržet stejného ducha i daleko v budoucnosti? Pochybuji. Takže suma sumárum v tomto autor dle mého názoru šlápnul vedle.... celý text