Hry přehled
Václav Havel
Druhý svazek Spisů Václava Havla shrnuje všechny jeho dramatické činoherní práce, které napsal sám; bez ohledu na to, zda jde o hry divadelní, rozhlasové či televizní. Hry jsou řazeny chronologicky podle data vzniku.
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Hry. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (3)
"Není to trochu formální norma? - Naopak: je to zcela normální forma." Výborné Havlovy hry (kvalitou se liší, ale všechny jsou minimálně nadprůměrné) v uceleném souboru. Pro mě nejlepší kritika byrokracie, formalit a byrokratických a politických frází v Zahradní slavnosti, která je ve spojení s reformami výborně zpracována také ve výborném Vyrozumění, a kritika neosobního života lidí, kteří se snaží jít pouze s módou, nedokáží být sami sebou a nemají ambice si vytvářet své vlastní názory a postoje ve výborné Vernisáži. "Pro koho myslíš, že to všechno děláme? Pro sebe?" Krásná a nezapomenutelná je také parodie intelektuálů ve výborné hře Motýl na anténě. "Dovolte, abych vás upozornil, že podléháte naprosto falešným interpretacím a vytváříte si z nich fikce, stávajíc se tak obětí vlastní autostylizace! - Máňo, co říkal? - Že tě má rád, mamko, že si tě moc váží a že ti nechtěl ublížit." Výbornou politickou hrou Spiklenci o slabostech a významech demokracie pak předznamenává pozdější (samostatně vydanou) hru Odcházení.
První souborné vydání divadelních her Václava Havla. Nejlepší je pro mě "Zahradní slavnost", nejslabší "Pokušení".
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Hry v seznamech
v Právě čtených | 1x |
v Přečtených | 58x |
ve Čtenářské výzvě | 3x |
v Doporučených | 3x |
v Knihotéce | 21x |
v Chystám se číst | 6x |
v Chci si koupit | 5x |
v dalších seznamech | 1x |
Štítky knihy
divadelní hry Václav Havel, 1936–2011
Část díla
Autorovy další knížky
1975 | Audience |
2010 | Zahradní slavnost |
1989 | Moc bezmocných |
1990 | Dálkový výslech |
2003 | Pižďuchové |
Havlovy hry člověka osloví svou lidskostí a otevřeností.
Používá střet vnitřních monologů, přetvářku, absurditu komunikace, humor a všechny působí dojmem dokonalé scenické propracovanosti.