Odešla do tmy zaujme ale nenasytí
recenze
Odešla do tmy (2024) / KočkomilkaJanaClaire Douglas ve svém thrilleru Odešla do tmy předkládá čtenářům spletitý příběh, který balancuje mezi současností a minulostí, mezi pravdou a lží.
Úvod knihy je poněkud hutný a může čtenáře zpočátku odradit. Jakmile se však člověk přizpůsobí autorčinu stylu, četba se stává plynulejší a poutavější. Douglas střídá ich-formu v kapitolách věnovaných redaktorce Jess s er-formou u Margot, matky zmizelé Flory a vraždící Heather, což dodává příběhu zajímavou dynamiku.
Autorka obratně propojuje současný děj s novinovými články a flashbacky do srpna 1994, čímž vytváří komplexní obraz událostí. Tento přístup umožňuje čtenáři aktivně se podílet na "vyšetřování" a skládat jednotlivé střípky příběhu.
Postavy jsou vykresleny realisticky, s jasnými motivacemi a komplexními osobnostmi. Douglas se vyhýbá jednoduchým černobílým charakterizacím, což přispívá k věrohodnosti příběhu.
Kniha je místy přesycena informacemi, což může ztížit orientaci v ději. Zároveň to však poskytuje prostor pro čtenáře a jejich vlastní dedukce, jelikož autorka nikdy neodhalí více, než je v dané situaci nezbytné.
Douglas umně buduje napětí, které graduje až do závěrečného odhalení. Bohužel, samotné grandfinále působí uspěchaně a nedává dostatečný prostor pro plné vstřebání všech zvratů. Tento nedostatek částečně kompenzuje epilog, který zanechává čtenáře s mrazivým pocitem a podněcuje k dalším úvahám.
I přes drobné nedostatky je Odešla do tmy thrillerem, který udrží čtenářovu pozornost od začátku do konce. Douglas prokázala svůj talent pro vytvoření komplexního a napínavého příběhu, který rezonuje i po dočtení poslední stránky.
Odešla do tmy Claire Douglas
Do města přijela pouť – a jedna dívka zmizela. Jedné letní noci roku 1994 v ospalém přímořském městečku beze stopy zmizela šestnáctiletá Flora Powellová. O pětadvacet let později Flořina sestra Heather nakráčí do cizího domu, kde ... více