1Pomněnka 1Pomněnka komentáře u knih

☰ menu

Ptáci a kámen Ptáci a kámen Anastasia Novych

Všichni, kteří čtou nebo se chystají přečíst tuto knihu, by si měli poslechnout tohle: https://www.youtube.com/watch?v=e9xreSA3Rws

22.10.2024


Předpovědi budoucnosti a pravda o minulosti a současnosti Předpovědi budoucnosti a pravda o minulosti a současnosti Anastasia Novych

Všichni, kteří čtou nebo se chystají přečíst tuto knihu, by si měli poslechnout tohle: https://www.youtube.com/watch?v=e9xreSA3Rws

22.10.2024


Fyzika Allatra Fyzika Allatra Anastasia Novych

Všichni, kteří čtou nebo se chystají přečíst tuto knihu, by si měli poslechnout tohle: https://www.youtube.com/watch?v=e9xreSA3Rws

22.10.2024


Duchovní praktiky a meditace Duchovní praktiky a meditace Anastasia Novych

Všichni, kteří čtou nebo se chystají přečíst tuto knihu, by si měli poslechnout tohle: https://www.youtube.com/watch?v=e9xreSA3Rws

22.10.2024


Vědomí a Osobnost Vědomí a Osobnost Anastasia Novych

Všichni, kteří čtou nebo se chystají přečíst tuto knihu, by si měli poslechnout tohle: https://www.youtube.com/watch?v=e9xreSA3Rws

22.10.2024


Sensei ze Šambaly II Sensei ze Šambaly II Anastasia Novych

Všichni, kteří čtou nebo se chystají přečíst tuto knihu, by si měli poslechnout tohle: https://www.youtube.com/watch?v=e9xreSA3Rws

22.10.2024


Ezoosmóza Ezoosmóza Anastasia Novych

Všichni, kteří čtou nebo se chystají přečíst tuto knihu, by si měli poslechnout tohle: https://www.youtube.com/watch?v=e9xreSA3Rws

22.10.2024


Sensei ze Šambaly III Sensei ze Šambaly III Anastasia Novych

Všichni, kteří čtou nebo se chystají přečíst tuto knihu, by si měli poslechnout tohle: https://www.youtube.com/watch?v=e9xreSA3Rws

22.10.2024


Sensei ze Šambaly IV Sensei ze Šambaly IV Anastasia Novych

Všichni, kteří čtou nebo se chystají přečíst tuto knihu, by si měli poslechnout tohle: https://www.youtube.com/watch?v=e9xreSA3Rws

22.10.2024


AllatRa AllatRa Anastasia Novych

Všichni, kteří čtou nebo se chystají přečíst tuto knihu, by si měli poslechnout tohle: https://www.youtube.com/watch?v=e9xreSA3Rws

22.10.2024


Křižovatka Křižovatka Anastasia Novych

Všichni, kteří čtou nebo se chystají přečíst tuto knihu, by si měli poslechnout tohle: https://www.youtube.com/watch?v=e9xreSA3Rws

22.10.2024


Sensei ze Šambaly I Sensei ze Šambaly I Anastasia Novych

Všichni, kteří čtou nebo se chystají přečíst tuto knihu, by si měli poslechnout tohle: https://www.youtube.com/watch?v=e9xreSA3Rws

22.10.2024


Sedm duchovních zákonů úspěchu Sedm duchovních zákonů úspěchu Deepak Chopra

"Úspěch znamená schopnost bezsilného naplňování osobních přání." (str. 8)

"Když objevíte svoji skutečnou podstatu a seznáte, kdo opravdu jste, je to právě ona znalost vlastního já, která vám umožní naplnit jakýkoli sen, protože vy sami jste nekonečnou možností, nezměrným potenciálem všeho, co bylo, je a bude." (str. 15)

"Když zastavíme cirkulaci peněz – když naším jediným úmyslem je peníze schraňovat a střádat – zabraňujeme tím zároveň přítoku peněz do našeho života, neboť peníze jsou životní energií." (str. 31)

Vím, že to není pravda. Už jenom z pozorování a životních zkušeností vlastních i druhých můžeme s jistotou říci, že takhle to nefunguje.

Chopra byl kritizován za používání vědecké terminologie k vysvětlování nesouvisejících duchovních konceptů.

15.08.2024 odpad!


Spasen světlem Spasen světlem Dannion Brinkley

Příběh Danniona Brinkleyho je názornou ukázkou toho, že ani prožitky blízkosti smrti nejsou neomylné a že je nebezpečné jim bezmezně uvěřit. Věřím tomu, že Dannion Brinkley prožil duchovní zkušenost mimo tělo, věřím, že se setklal se Světlem, které změnilo jeho pohled na život, ale po té, co začal popisovat setkání s jakýmisi podivnými duchovními bytostmi, které mu na obrazovkách na hrudi ukazovaly budoucí světové události, se mi to už moc věrohodné nezdálo. V roce 1993, když knihu napsal, tvrdil, že mu tyto bytosti ukázali Černobyl, pád Sovětského svazu a válku v Perském zálivu. Ale všechny předpovědi, které se vztahovaly k budoucnosti, byly mylné. Řekl, že v roce 1995 dojde k jaderné katastrofě. že počátkem 21. století budou USA zničeny zemětřesením, že USA se rozpadnou a v roce 2000 zbankrotují, že náboženství povstane na základě environmentalismu a stane se dostatečně mocným převzít vládu nad světem atd. Také říká, že tyto bytosti světla mu přikázaly vybudovat centra, kde by se lidé léčili na jakýchsi podivných lůžkách pomocí barevných světel. On však nevěděl, jak takové lůžko sestavit. Duchovní bytosti k němu pak prý přicházeli do snu a ukazovali, jak má lůžko vyrobit. Mnoho let se o to pokoušel, mnoho času a energie tomu věnoval, něco podobného snad sestrojil, ale jak vidíme, po žádném takovém převratném vynálezu ani stopa, ticho po pěšině, a to i z jeho strany. Je možné se buď nechal oklamat nějakými padlými bytostmi, nebo zkrátka jeho mozek přestal dobře fungovat. Mnozí jeho přátelé byli přesvědčeni, že se pomátl. Navíc jeho mnohá další tvrzení v knize, např. o jeho vojenském působení, byly zpochybněny.

12.08.2024 1 z 5


O víře O víře Wilhelm Mühs

Už dlouho jsem nečetla sbírku tak hloupých citátů. V celé knize jsem objevila snad jen jeden moudrý. Je až děsivé, jak se hlavně dříve v minulosti opovrhovalo rozumem a ten byl považován za oponenta a nepřítele víry. Někteří "duchovní" lidé si tento mylný postoj bohužel uchovali dodnes. Přitom rozum je také dar od Boha. To věděli už starozákonní lidé. Pro ukázku uvádím pár skutečně děsivých citátů z knihy:

Bohu je třeba prokazovat „poslušnost víry“, jíž se celý člověk svobodně odevzdává Bohu… Rozumem i vůlí se plně podřizuje Bohu, a dobrovolně přijímá zjevení, které dal Bůh. (Druhý vatikánský koncil)

Víra je počátkem spásy člověka. Je základem i kořenem všeho ospravedlnění. Bez ní se člověk nemůže líbit Bohu a nemůže se přidružit k jeho dětem. (Tridentský koncil)

Víra není dílem rozvahy. Nemůže tedy podlehnout útokům ze strany rozumu, protože k víře nedocházíme na základě úvah. (Johann G. Hamann)

12.08.2024 odpad!


Kecharitomene: Milostiplná Kecharitomene: Milostiplná Evžen Čihák

Ke knize se v tomto videu vyjadřuje i kněz Michael Martínek: https://www.youtube.com/watch?v=QJ6MPZHWqzU&t=10s

25.05.2024


Raději smrt než hřích Raději smrt než hřích Magdaléna Rusiňáková

Nedá mi to nevyjádřit se k zavádějícímu názvu knihy. Podvolit se ze strachu o život násilníkovi není v žádém případě hřích. Anna byla statečná dívka, která se nevzdala své svobody, odmítla poslechnout rozkazy násilníka. Ale tvrdit, že volila mezi hříchem a smrtí je naprosto zcestné. Pokud by se ze strachu násilníkovi podvolila, ani by nezhřešila, ani by neztratila čistotu. Pravděpodobně to však nevěděla. A teď se můžeme ptát, co má větší cenu. Panenská blána a nebo lidský život? Vlastně je smutné, že dřív se pravděpodobně v církvi více cenilo panenství než lidský život. Možná se ženám tvrdilo, že znásilnění je pošpiní, poskvrní, zneuctí. Nic z toho není pravda. Jakékoli násilí vždy poškozuje jenom násilníka. Škoda, že tohle tenkrát církev neučila. Lidský život má nesrovnatelně větší cenu než panenství.

19.12.2023


Dýně útočí Dýně útočí Paolo Gulisano

Nedivme se tomu, co se nedávno stalo v Kurdějově, když v křesťanských knihkupectvích stále vychází takovéto knihy. Dýně samozřejmě na nikoho neútočí, a neútočí na nikoho ani děti, které na Halloween, v předvečer Svátku všech svatých, dýně vyřezávají. Na nikoho neútočí ani koledníci, a to jak na Halloween, tak třeba na Velikonoce pomlázkou. Respekt k jiným duchovním přesvědčením a k jiným zvykům patří k duchovní vyzrálosti. Mnoho dětí má Halloween rádo. Mají rády vyřezávání dýní, lampionové průvody, a třeba i strašidelné kostýmy a koledování. Nic z toho není proti Bohu! A je smutné, že stále jsou takoví, kteří dětem tyto zvyky chtějí vzít, když se snaží druhým podsouvat, že jde jenom o komerci nebo dokonce o něco špatného či zlého. Zamyslete se prosím nad tím, kdo se zde ve skutečnosti snaží na koho útočit, kdo druhého a jeho přesvědčení a zvyky nechce respektovat a nejraději by je vyhladil, a pokud možno si také zjistěte o Halloveenu i tradici vyřezávání dýní pravdu a neberte dětem zvyky, které si oblíbily.

17.12.2023 odpad!


La Saletta La Saletta Jean Jaouen, M.S.

Nevěřím, že proroctví z La Saletta pochází od Ježíšovy matky. Cituji z tohoto proroctví: "Jestliže můj lid neuposlechne, budu muset uvolnit rámě svého Syna. Je tak silné a těžké, že ho už déle nemůžu udržet. Už tak dlouho za vás trpím. Nemá-li vás můj Syn opustit, musím ho neustále prosit. Ale vy na to nedbáte. I kdybyste se sebevíc modlili, nikdy nebudete schopni vynahradit mi to, co jsem pro vás vytrpěla. Dala jsem vám šest dnů k práci, sedmý den jsem si vyhradila pro sebe, ale lidé mi jej nechtějí dopřát. Proto je paže mého Syna tak těžká. Rovněž ti, co jezdí s vozy, nedovedou klít, aniž by do toho nemísili jméno mého Syna. Tyto dvě věci tolik zatěžují Jeho rámě." Za 1. Bůh, čili i Ježíš, nás miluje nesmírnou, věčnou a bezpodmínečnou láskou. Miluje nás ze své podstaty a proto nás také nikdy neopustí. Tvrdit, že nás miluje jenom proto, že ho o to Maria prosí, je znevažování a vlastně i popírání biblické i univerzální pravdy, že "Bůh je láska". 2. Ježíš je zde Marií popisován jako přísný, tvrdý, kontrolující a trestající Bůh. Zkráta takový, ze kterého jde strach. Takový, kterému by se člověk raději vyhnul. Za to Maria zde působí jako ta lidštější a milosrdnější, která nás právě před tímto strašným Bohem ochrání. Což je další velký omyl, který mnoho lidí od Boha odvádí, protože z takového Boha jde přirozeně strach. 3. Maria ani nikdo jiný v nebi netrpí a nevyžaduje usmiřování. Tvrzení, že Bůh, Ježíš nebo Maria potřebují usmiřovat za hříchy, je omyl, protože Bůh a nikdo ze svatých v nebi nejsou nikdy uražení. 4. Maria se nikdy nestaví na roveň Bohu. Není pravda, že Maria dala lidem šest dní k právci a sedmý den si vyhradila pro sebe. V době, kdy bylo lidmi zapisováno desatero, Maria ještě neexistovala. Já si matky Ježíše Krista vážím, často ji prosím v modlitbách o pomoc (ne skutečně se toho nebojím jako někteří křesťané), chápu ji jako tu, která pomáhá na cestě k Bohu. Tím spíš je mi líto, když z ní udělají to, co v tomto proroctví udělali. Toto všechno by nás mělo před přijetím takového poselství varovat. Jak málo lidé znají Boží lásku. Jak málo zná Boží lásku ti, kteří tuto knihu propagují. Také za mnoho mluví vydavatelství. RNDr. František Mráček, majitel vydavatelství Vérité, podlehl mnoha konspiracím a ty také šířil. Dostal se dosti daleko od toho, co znamná název jeho vydavatelství. A ještě jedna věc. Církev není neomylná.

07.08.2023 odpad!


Velký rozvod nebe a pekla Velký rozvod nebe a pekla C. S. Lewis (p)

Knihu jsem přečetla jenom proto, že mi ji nabídla, půjčila, moje kamarádka, která se nedávno nechala pokřtít v římskokatolické církvi (já jsem křesťankou už mnoho let).
Aniž používám slovo "odpad", tak této knize dávám nejnižší možné hodnocení. Velmi se mi nelíbí propagace myšlenky, že ti, kdo odpadnou od víry nebo nevěří všemu tak jak to předkládá církev, se za to dostanou do pekla. I když si víry velmi vážím a chápu ji jako světlo a pomoc na cestě k Bohu, zásadně nevěřím v Boha, který posílá lidi do pekla za odpadnutí od víry, nebo zkráta v Boha, který by to tak zařídil - aby se odpadlíci dostali do pekla. Proto je tato kniha pro mě nepřijatelná. Nemluvě o dalších podivnostech, ze kterých cítím odsuzování kritického myšlení, nebo pokus stavět na stejnou rovinu zla inkivizici a odpadnutí od víry. Je smutné, že ještě dnes může někdo takové knihy doporučovat jako křesťanské. Cituji z knihy úryvek, ze kterého jsou tyto agitace silně patrné:

"To místo je skutečně PEKLO. Byl jsi v PEKLE! Ačkoliv, pokud se tam nevrátíš, můžeš mu říkat třeba očistec."
"Pokračuj, drahý chlapče, jen pokračuj. Skutečně, to jsi celý ty. Ještě mi teď řekneš, proč jsem se tam dostal. Ale já se na tebe nezlobím, já ne."
"A ty nevíš, proč ses tam dostal? Přišel jsi tam, protože jsi odpadl od víry."
"To myslíš vážně, Dicku?"
"Naprosto vážně."
"Tak to je to s tebou horší, než jsem předpokládal. Ty si skutečně myslíš, že jsou lidé trestáni za svá nejupřímnější přesvědčení, i kdybychom čistě teoreticky předpokládali, že jsou chybná?"
"A ty si myslíš, že se myšlením nehřeší?"
"Hřeší, Dicku, jistě hřeší. Existují malicherné předsudky a existuje intelektuální bázlivost, nepoctivost a stagnace. Ale řídit se odvážně svým nejlepším předsvědčením, to přece není hřích!"
"Pamatuji si, že právě tak jsme o tom mluvili a já to taky tak chápal. Až později, ke konci života, jsem se stal tím, co nazýváš slovem úzkoprsý. Záleží však na tom, co je to nejlepší přesvědčení."
"Já jsem ale jednal vždy podle svého nejlepšího přesvědčení. Skutečně podle nejlepšího, snad někdy až příliš dobrého. A jednal jsem podle něj bez obav. Když pro mé kritické uvažování přestalo být přijatelné učení o vzkříšený z mrtvých, otevřeně jsem ho odmítl. Tehdy jsem měl to slavné kázání, ve kterém jsem odmítl celou kapitolu z Bible a vzal na sebe všechno riziko, které z toho plynulo."
"Riziko, jaké riziko myslíš? Co vlastně mohlo přijít kromě popularit, zvýšeného nákladu tvých knih, nových pozvání a konečně i hodnosti biskupa?"
"Dicku, tohle je od tebe ubohé! Co si tedy o tom myslíš ty?"
"Příteli, já ti vůbec nechci předkládat svoje názory. Víš, já teď už vím. Ale buďme upřímní: Naše názory jsme nezískali čestně, bez předsudků. Prostě jsme určité myšlenkové proudy a ideje přijali za své, protože vypadaly moderně a úspěšně. Během studia jsme se naučili psát takové úvahy a eseje, za které jsme sklidili potlesk. Řekni mi ale, kdy v životě jsem upřímně a osobně, sami pro sebe, řešili tu základní otázku, kolem které se všechno točí: Jestli přece jenom neexistuje nadpřirozený svět. Kdy jsme se alespoň na moment vzepřeli té naší postupné ztrátě víry?"
"Tedy jestli tohle má být nástin vývoje liberální teologie, pak je to urážka: Copak si myslíš, že muži jako...?"
"Ne, ne, já nic nezobecňuji. Nemluvím o nikom jiném než o sobě a o tobě. Vzpomeň si, hráli jsme s falešnými kostkami. Ani jsme nechtěli, aby druzí měli pravdu. Báli jsme se přece jednoduchých, primitivních pohledů na spasení. Báli jsme se přijít do konfliktu s duchem doby. Báli jsme se posměchu a nade všechno jsme se báli skutečných duchovních nadějí a obav."
"Já nepopírám, že mladí mohou chybovat. Snadno mohou být ovlivněni módními názory, módním myšlením, ale to se netýká toho, jak se formovaly naše pohledy a názory. Ty byly skutečně upřímné a opravdové!"
"Jistě, jistě, ale sešli jsme z cesty. Bez odporu, bez modliteb, napůl vědomě jsme povolovali svodům svých žádostí a najednou jsme byli tak daleko, že už jsme neměli víru. Jako když žárlivý člověk dojde tak daleko, že uvěří lžím o svém nejlepším příteli. Jako když alkoholik dojde až tak daleko, že skutečně věří, že mu další sklenka nemůže ublížit. Tato víra je také upřímná v tom smyslu, že existuje jako psychologická skutečnost v myšlení člověka. Pokud toto myslíš slovem upřímný, pak víra žárlivce, opilce, ale i naše víra skutečně byla upřímná. Ovšem omyly, které z této upřímné víry vznikají, už vůbec nevinné nejsou."
"Dicku, ty budeš za chvíli ospravedlňovat inkvizici, ne?"
"Proč myslíš? Když se ve středověku odchýlili v jednom směru, copak neexistuje úchylka i druhým směrem?"
"To je velice zajímavá myšlenka," řekl Biskupův duch, "záleží na tom, jak se na to díváme. Určitě, záleží na tom, jak se na to díváme. A mezitím..."
"Není žádné mezitím," řekl ten druhý, "to vše už je za námi. Teď už si nehrajeme. Mluvil jsme o minulosti jen proto, že se jí můžeš zbavit. Navždy se od ní odvrátit. Jedno zatáhnutí, a zub bude venku. Můžeš začít, jako bys nikdy neudělal nic špatného, bílý jako sníh. To je skutečnost, vší? On sám je tady se mnou jen proto, abych ti to řekl. Viděls peklo a teď jsi na dohled nebe. Stačí litovat a věřit."

25.06.2023 odpad!