AKul komentáře u knih
Sinek je mistrem marketingu, nebo spíše jeho vydavatelé, aneb jak z prdu udělat kuličku. Poměrně samozřejmé, intuitivní a jednoduché věci, nic objevného.
Výborná kniha k zamyšlení a velmi trefná kritika jiné profláknuté knihy. ;-)
Na první pohled líbivý příběh... Při druhém přečtení vás napadne: moment, tady něco nesedí. Kniha vás (asi nezamýšleně) v podstatě vede k tomu, abyste srovnali paty a krok a přizpůsobili se jakékoliv změně. Degraduje člověka na pasivního příjemce změn, místo toho, aby změny sám tvořil. Doporučuji naopak vynikající knihu "To já přesunul vás sýr" od Deepaka Malhotry.
Popravdě nechápu ta pozitivní hodnocení, kniha je o ničem. Nebo možná chápu... Dnes vlastně frčí povrchnost a obecné řeči. :-)
Všimnul jsem si, že autor napsal hodně knih, navíc z různých branží. Super, asi je odborníkem na hodně oblastí, každopádně marketing na sociálních sítích to není. :-)
Jedna z nejhorších odborných knih, jakou jsem kdy četl. A jedna ze tří knih, kterou jsem hned po přečtení vyhodil do koše. Kdyby se kniha jmenovala "Proč psát blog", řeknu si ok, je to výstižné, někdo potřebuje motivaci. Kniha však slibuje něco, co v žádném případě neplní. O tom, jak prodávat své know-how, se v ní nedovíte nic. Jen obecné motivační kecy. Taky mi vadilo velké množství pravopisných chyb.
Klasika, kterou by si měl přečíst každý, kdo se chce zlepšit ve vyjednávání. Jen mi vadí nepřesný český překlad (například "postoj" místo "pozice"). Napoprvé kniha může někdy připadat trochu abstraktní, to se zlepší při dalším čtení (a postupném získávání zkušeností při vyjednávání).
Kdybych měl ve třech slovech shrnout tuto knihu: nabubřelá, arogantní, přeceňovaná. Podrobněji: autor se vymezuje proti jiným školám vyjednávání s tím, jak jsou neefektivní, a podle první kapitoly se úplně začíná zdát, že nabídne vykoupení v podobě úchvatného know-how. Nic takového se ovšem nestane, žádnou kvalitní metodu reálně nenabízí. Už první příhoda knihy, kde vyjednával s profesorem Harvardu - a zároveň skvělým praktikem - a totálně ho rozmázl, je pro mě naprosto neuvěřitelná, takhle se to těžko stalo (a zase z toho stříká ta nabubřelost). Autor popisuje několik praktický technik, je však třeba dodat jednu důležitou věc - většina z nich zafunguje pouze na nezkušené vyjednavače. Pokud si chcete vyjednat lepší cenu auta nebo bytu, kniha bude dostačující. Pokud vyjednáváte v byznysu a potřebujete tvořit "win-win" dohody, sáhněte jinam. Dávám aspoň hvězdu za to, že se dobře čte (pravděpodobně přispění spoluautora).
Od člověka, který prošel takovou hvězdnou kariérou, bych čekal mnohem víc - a taky něco osobnějšího, kniha mi připadá dost obecná. Získal jsem pocit, že ji psal někdo jiný... Oh, wait! Pak jsem si všimnul, že je na obálce malým písmem připsána "spoluautorka". Najednou pocit nabývá konkrétnějších rozměrů... :-) Jinak palec nahoru za to, jak je autor aktivní a jak skvěle umí budovat svůj brand, je ho všude plno (také jsem tomuto marketingu podlehl).
Poučná, velmi praktická a skvěle napsaná kniha, doporučuji!
Kniha má asi především skvělý marketing. :-) Mně osobně přišla banální. Na druhou stranu pointa je sice jednoduchá, ale velmi silná.
Pro člověka, který začíná s osobním rozvojem, asi ok. Pro mě už jen často omílané samozřejmosti. Aspoň jsou podané takovou formou, že se to dá číst, takže tři hvězdy. :-)
Kniha na mě působí dojmem, že ji autor "odflákl". Děj snadno předvídatelný. Rušily mě nesmyslné dialogy s domorodci (takhle by člověk z nějakého amazonského kmene bez přístupu k vymoženostem a vzdělání západní společnosti nekomunikoval, sorry). Taky mě zaujalo, jak si takhle týpek z New Yorku přijede do pralesa a v pohodě si povídá s "divochy", asi multilingvista. :D Zkrátka nedotažené, škoda, jiná kniha od stejného autora ("Bůh chodí po světě vždycky inkognito") mě velmi zaujala.
Podle mého názoru dost přeceňovaná kniha. Bohužel je psaná tak nudným a strohým stylem, že jsem ji ani nedočetl. Ještě že tam jsou aspoň ty roztomilé obrázky, ty text trochu oživují. :-)