Attia komentáře u knih
Čteno v angličtině.
Opravdu výživné čtení, co se faktů a informací týče. Autor však nesděluje svůj názor, spíš vede čtenáře k tomu, aby si závěry udělal sám.
Nelze tvrdit, že byste se při čtení nudili, kniha však rozhodně sedne víc těm, kteří si užívají pozvolné plynutí děje a mnoho bohatých popisových pasáží. Bílou růži, černý les bych také doporučila těm, kteří se zajímají o druhou světovou válku. Já jsem si knihu vybrala zejména pro tento fakt a jsem spokojená, autorce se povedlo perfektně vystihnout atmosféru války, beznaděje a strachu s ní spojené, ale také snahy se vzepřít a neztratit pravé hodnoty. Spisovatelka se šikovně opírala o historická fakta a skutečné osoby, na nichž položila základy děje. Příběh a jeho zápletka jsou extrémně jednoduché a poměrně předvídatelné, některé situace se trochu příčí reálnosti, nicméně kniha stále dokáže nabídnout momenty překvapení a napětí.
Celá trilogie odkrývá novou úroveň fantasy žánru, která má potenciál oslovit rozsáhlé publikum. Klasický žánr fantasy obohacuje o prvky steampunku i detektivního žánru, dodává mu nádech magična a i moderního světa. Město zázraků (stejně jako Město schodů a mečů) sice vyžaduje více vašeho času a pozornosti, odměnou vám však je úžasný čtenářský zážitek. Netroufám si říct, který díl je nejlepší, Město zázraků je každopádně dokonale rozehraným i ukončeným finálem. Není lehké říct sáze sbohem, ale jsem opravdu ráda, že jsem si knihy přečetla.
Jenom lidé se lehce odlišuje od předchozích dílů, pozornost je zde upřena trochu jiným směrem, ze subjektivního hlediska jsem však takovou skutečnost vítala. Líbil se mi přesah knihy i reflexe lidství, kterou Jenom lidé nabízejí. Je to určitě zdařilý závěr trilogie. Sylvain Neuvel napsal akční, čtivé, dramatické, ale zároveň důstojné a solidní dílo.
Očividně už nespadám do cílové skupiny young adult čtenářů, protože ačkoliv je to velmi dobrý debutový román, úplně neoslovil.
Námět je velmi originální, miluji jak historii, tak i steampunkovou atmosféru a prvky, avšak příběh je poněkud fádní.
Naprosto klasika, příběh, který je vlastně velmi smutný, ačkoliv tragičnost se schovává za pompézní opony, lahve šampaňského, divoké večírky a afektované, leč naprosto falešné chování vyšší společnosti. Ale realita se stejně nakonec prodere navrch a zanechá hořkou pachuť v ústech.
+ Nové vydání Ledy nabízí nádherné doplňující ilustrace.
Obdivuhodné dílo. Pod dramatickým a strhujícím příběhem se skrývá mnoho zásadních myšlenek o smyslu života, významu a roli krásy i vlastního svědomí.
Téma je možná mnohem aktuálnější v dnešní době.
Morální poselství knihy je tedy pěkný s*it.
Jinak se mi líbí mistrně vystavěná retrospektivní kompozice, díky níž čtenáře čeká mnoho překvapení a šokujících odhalení.
Šokovalo mě, že mě tak kraťkoučká knížka může natolik silně emočně zasáhnout.
Zdloooouhavé popisy... I děj je popisovaný natolik obsažným způsobem, že jsem se nedokázala začíst.
Nesmírně si vážím každého autora, který prostřednictvím uměleckého díla (v tomto případě knihy) dokáže obrazně a poutavě poukázat na problémy své současnosti a varovat.
Čapek v tom absolutně exceluje.
Jeho talent a um je nezpochybnitelný.
Vykreslení atmosféry pulzujícho velkoměsta, bouřlivé večírky, nebo bolavá ranní kocovina..
Autor píše tak, že máte pocit, že jste součástí příběhu.
Top!
Jeho povídky naprosto pohltí. Vykreslení atmosféry je naprosto brilantní.
Pro porovnání jsem četla originální i českou verzi. Ta anglická mě tedy bavila víc.
Moje sestra žije na krbové římse mě neurazila, ale ani nenadchla. Přitom ji nechybí mnoho k tomu být opravdu nezapomenutelným bestsellerem, jenže autorka natěsnala příliš mnoho silných a velkých témat do jedné útloučké knížky.
Moje pocity balancovaly na hraně mezi naprostým znechucením a čirou fascinací...
O knize bych mohla říct dvě slova, která ji dokonale vystihují: Fakt cool. Artemis mě zkrátka bavila jako výtečná, akcí nabitá, ale stále oddechová kniha. Vědecké fakty nejsou na obtíž, nekazí čtení, naopak příběh obohacují a podtrhují. Autorův výtečný, lehce ironický humor se zde naplno projevil.