MayB2 komentáře u knih
Příště by nakladatelství mohlo zkusit skutečného překladatele, tohle vypadalo jako od Googlu. Nevím, jestli je to jen překladem, ale věty byly za sebe řazeny tak nějak náhodně a celek vyznívá dost plytce.
Nebylo to špatné, ale zůstanu kreslené Hildy – komiks dokáže v tomhle případě vyjádřit víc než slovní opis.
V knize je toho o tolik víc – příběhy Hany, Carravagia a Kipa; možná že film má ale lepší celkovou poeticko-tragickou atmosféru.
Ten konec byl trochu utnutý (oproti podrobnému popisu pitvy a lovu), ale atmosféra skvěle vykreslená. Autorovi velmi děkuji za to, že se zcela vyhnul product placementu.
Nenáročné čtení; co mě štve, je, že autorka dokáže na jednu stránku dostat i pět reklam na různé značkové zboží. Není to pak spíš reklamní brožura s příběhem?
Copak je tohle za nový žánr? Thriller pro ženy? Zvědavá, jak to dopadne, jsem byla, ale jinak je to literární bída.
Líbila by se mi ve větším formátu, některé plánky a fotky nebyly v té A5 moc zřetelné. Plno zajímavých informací, obrázků a tipů na procházku.
Rozhodně zajímavější výtvarně než textově.
Jazykové hříčky, to je moje. Ale příběh se mi zdál příliš násilně sestavovaný.
Děj v podstatě neexistuje, množství postav je matoucí, ale přesto je to čtení zajímavé a zábavné. Velký dík za obsáhlé poznámky a doslov.
V podstatě příšerně nepříjemná kniha, do které jsem se musela nutit. Všechny ty podivné postavy, kdy skoro není rozdíl mezi pacienty a členy rodiny...
Ten klobouk by se mi hodil. Na chvíli jsem se sice v četbě zasekla, ale není to tím, že by byla kniha špatná, spíš jen pomalejším tempem vyprávění.
Každý by si měl napsat takovou knihu a krajině a lidech svého dětství.
A povídka o chytání štiky mě navnadila k návratu k Otu Pavlovi.
Je to silné...
Co mě ale nakrklo, je nezvládnutí poznámkového aparátu – chybí číselné odkazy, nebo lépe, poznámky pod čarou, protože bez uvedení do reálií jsou děj a rozmluvy poněkud matoucí a špatně se v nich orientuje.
Velmi nevyrovnaně napsané a nevěrohodně působící, genderová otázka našroubovaná trochu na sílu. Chápu, že každý nemůže být hrdina, chápala jsem, co autorka chtěla sdělit, ale celé mi to připadalo málo originální, jako svařenina z různých starších knih.
Proč vlastně tyhle knihy čtu? Asi proto, že je pak můžu v klidu kritizovat, neboť kdybych si přečetla Remarqua, měla bych akorát dvoutýdenní depresi.
Po všech těch historicko-romantických spiscích, které jsem v létě četla, je tohle balzám. Hezky napsané, hezky přeložené, postavy i děj uvěřitelné.
Docela dobré, ale nechytlo mě to. Asi ten dokumentární tón, možná ta nejednoznačnost, co se vlastně stalo.
Opět starý známý modus operandi – nějaký no name jouda prožívá velké dějiny v co nejdelším úseku a co nejabsurdnějším mixu.
Autor se vyžívá v naturalistických popisech násilností, které jsou zezačátku možná šokující a nechutné, později už jen otravné.
Celek mi připomíná porno, ne otevřeností hrdinky v otázce sexu, ale jejím celkovým pojetím, kdy s reálnou ženou má hrdinka jen málo společného a je jen projekcí autorových tužeb.
V tomto dílu byla snaha posunout základní děj, ale nakonec se zase neposunul. Bohužel si vůbec nepamatuji, co se dělo v předchozích částech. Možná je to tím neuchopitelným, rozbředlým záporákem. U série mě drží jen ten vtipný styl vyprávění, ale nevím, jak dlouho to ještě vydržím.