zdendaz zdendaz komentáře u knih

Všechno je v pr**li Všechno je v pr**li Mark Manson

Důmyslné umění, jak mít všechno u prdele je super kniha, proto jsem si koupil i tuto. První půlka stojí za hovno, je to naprosto o ničem, ale druhá už za něco stojí. Nicméně na jeho první knihu bohužel nemá, celkově je opravdu slabá.

11.07.2020 3 z 5


K čertu s tím - jdeme na to K čertu s tím - jdeme na to Richard Branson

Tahle kniha je opravdu super. V českém jazyce se bohužel nedá sehnat, ale anglická je opravdu čtivá a dá se pořád bez problémů koupit. Takže doporučuji EN verzi, stojí to za to!

10.07.2020 5 z 5


Internetový marketing s You Tube Internetový marketing s You Tube Michael Miller

Dnes je kniha obrovsky zastaralá a tím k ničemu, proto to hodnocení. Ve své době byla určitě skvělým průvodcem.

14.05.2020


Jak drahé je zdarma? Jak drahé je zdarma? Dan Ariely

Dan Ariely je borec, tohle si nenechte ujít

14.05.2020 5 z 5


Fialová krava Fialová krava Seth Godin

Nevím, jak knihu hodnotit. Čte se dobře, ale vše co v ní je je hrozně logické. Na druhou stranu vím, že je hodně lidí, co o tom nemají páru a potřebují si to přečíst. Pokud chcete začít podnikat, tak určitě nevynechejte tuto knihu.

14.05.2020 4 z 5


Jeď dál! Jeď dál! Austin Kleon

Jako obvykle skvělá kniha. Málo slov, ale velmi výstižné.

14.05.2020 5 z 5


Virgin: Hledání sebe sama Virgin: Hledání sebe sama Richard Branson

Richard Branson je velmi inspirativní osobnost a tato kniha je prostě skvělá.

25.04.2020 5 z 5


Vliv: síla přesvědčování a manipulace Vliv: síla přesvědčování a manipulace Robert B. Cialdini

Tahle kniha je opravdu skvěle napsaná. Stojí za přečtení, ale pokud jste obchodník, co nemá etické zábrany, vyhněte se jí :).

20.04.2020 5 z 5


Hluboká práce Hluboká práce Cal Newport

Skvělá kniha s dobrou myšlenkou a dobrými radami. Nepovažuji ji za zbytečně roztahanou, celé to dává smysl.

09.08.2019 5 z 5


Restart: Průvodce podnikatelským minimalismem Restart: Průvodce podnikatelským minimalismem Jason Fried

Super kniha. Krátké kapitoly bez zbytečného balastu.

09.08.2019 5 z 5


Začněte s proč: Jak vůdčí osobnosti inspirují k činům Začněte s proč: Jak vůdčí osobnosti inspirují k činům Simon Sinek

Tuhle knihu je těžko hodnotit. Obsah a myšlenky jsou dobré, za to bych dal 5 *. Nicméně kniha je extrémně roztahaná. Když čtete podesáté o tom, jak Apple uspěl, protože znal své proč, už vás to s**e. Za tohle má jen 1 *. Dozvíte se sice cenné myšlenky, ale současně přijdete o plno času čtením zbytečné omáčky.

Nicméně autor měl za cíl inspirovat a musím říct, že to se mi povedlo. Celkově hodnotím 4 *.

23.07.2019 4 z 5


Vyznání muže reklamy Vyznání muže reklamy David Ogilvy

Kniha je sice starší, ale opravdu dobrá. Zařadil bych ji mezi legendy.

15.07.2019 5 z 5


Kreativní myšlení Kreativní myšlení Amy Whitaker

Pokud mám hodnotit praktické a využitelné rady, tak bych dal snad i plný počet. Kniha je opravdu dobrá a z tohoto pohledu ji mohu doporučit.

Nicméně formu bych hodnotil tak za 2 hvězdičky. Kniha je napsaná opravdu dobře a čtivě, ale je příšerně roztahaná a to, co v ní sotjí za to, by se vešlo na 20 stran. Omáčka je fajn, ale tady to přehnali.

Shrnutí: Pokud ovládáte rychločtení, doporučuji. Pokud ne, vyberte si lepší knihu, třeba "Důmysln umění, jak mít všechno u prdele".

15.07.2019 4 z 5


Brand New - Nová podoba značek Brand New - Nová podoba značek Wally Olins

Velmi zajímavá kniha, ale jak píše Jack93, bohužel nejde moc do hloubky. Jsem rád, že jsem si ji koupil a mám ji v knihovně, ale do praxe tam toho moc není.

Na druhou stranu ji přečtete rychle, mě zabrala asi 3 večery. Na druhou stranu musím ale říct, že s ohledem na velikost českého trhu chápu, že opravdu odborné knihy zde moc nejsou. Zkušení brand manageři umí anglicky a tak CZ nepotřebují, trh v ČR prakticky neexistuje.

02.03.2019 4 z 5


Ogilvy o reklamě v digitálním věku Ogilvy o reklamě v digitálním věku Miles Young

Ksvělá kniha, která má obrovský přehled. Na druhou stranu tam je minimum praktických ukázek pro bližší přiblížení probíraných témat.

17.08.2018 5 z 5


Ogilvy o reklamě Ogilvy o reklamě David Ogilvy

Vynikající kniha, která má co říct i profesionálovi z oblasti reklamy. Ogilvy byl opravdu unikátní osobností. Skvělý je jeho pohled na reklamu v politice, to si musíte přečíst :).

26.07.2018 5 z 5


Jak se budují značky Jak se budují značky Byron Sharp

Z mého pohledu podprůměrná kniha. Je silně biasovaná pouze na segment hodně velkých firem a hlavně FMCG, veškeré podání informací nepůsobí důveryhodně. Z knihy si něco málo odnesete, ale podání autora, který se stylem psaní pasuje do role "marketingového boha", nepůsobí důvěryhodně (možná je to ale i překladem).

Jako profesionál z oboru brandu a marketingu mohu říct, že focus na to "být viděn a být neustále dostupný", což udává kniha jako jedinou cestu, funguje u FMCG, jako je např. Coca Cola, McDonald's, kosmetika atd. Rozhodně to ale nelze 100% aplikovat na specializované eshopy, SW firmy a další. Pro 90 % čtenářů tak nic praktického nepřinese.

21.07.2018 2 z 5


Mnich, který prodal své ferrari Mnich, který prodal své ferrari Robin S. Sharma

Tato kniha je celkem zbytečně roztahaná, hlavní hrdina je chytrý, ale občas neuvěřitelně hloupý (ptá se na naprosto zřejmé věci), nicméně toto nemá být literatura faktu, je to spíše pohádka. Pohádka pro dospělé a mladistvé, kteří se točí v kruhu a hledají cestu k úspěchu. Zda jim pomůže nebo ne, záleží na nich. Tento typ literatury jim může pomoci udržet si motivaci, ale ne dosáhnout úspěchu jen slepým následováním toho, co je psáno. Ono to není potřeba následovat vůbec, jde v podstatě jen o motivaci samotnou.

Já jsem se do ní pustil proto, že jsem potřeboval oddych po třech knihách o kvantové fyzice. A na to zafungovala výborně.

Pokud hledáte oddychovou literaturu, pak je toto celkem dobrá volba.

09.04.2018 4 z 5


Stručná historie času Stručná historie času Stephen W. Hawking (p)

Skvělá kniha, kde se geniální fyzik snaží jednoduše vysvětlil základní podstatu vesmíru. Je logické, že až tak jednoduché na pochopení to není, ale zvládnout se to dá v pohodě, pokud se umíte soustředit a máte představivost.

21.03.2018 5 z 5


Myšlení: rychlé a pomalé Myšlení: rychlé a pomalé Daniel Kahneman

Opravdu zajímavá kniha, kde je rozebrán princip myšlení a vliv na naše rozhodovací procesy. Určitě to není jen 600 stran zbytečného textu, jako píše Pindo. Pokud jste velmi inteligentní člověk se silným uvažováním a úsudkem, pak knihu poberete velmi rychle a uvítali byste svižnějí výklad, podobně jako jsou dva články v závěru. Pokud by tak ale byla napsána celá kniha, troufám si tvrdit, že 90% čtenářů by mělo s jejím pochopením problémy.

Myšlenky v knize považuji za naprosto klíčové pro pochopení racionálního uvažování. Docela mě potěšilo, že ve většině případů jsem se rozhodovat stejně, jako menšina (tedy v zásadě logičtěji). Pokud si z knihy něco odnesete, určitě to zefektivní vás proces myšlení.

15.03.2018 5 z 5