Zlatohlávek komentáře u knih
Velmi povedený gamebook, nejsem jejich aktivní hráč ale tady jsem byl do děje skutečně vtažen. Líbí se mi provázanost se systémem Dračí Hlídky. Obtížnost je mírně pokročilá, tudíž hráč musí opravdu shromažďovat kořist a vybavení. Můj první průchod byl více bojový, mám dojem že jsem měl zhruba 5-6 bojových interakcí. Líbí se mi jak úpravy postavy, na které má hráč vliv ovlivňují i úspěch akcí a také výsledků.
Barbar, zloděj, čarodějové, uzurpátoři, sexy kněžky. Slibovanou inspiraci slovanskou mytologií jsem nepocítil. Anglosaské názvy trochu inspirované po tolkienovsku. Tohle se moc nepovedlo.
Úžasné recepty na kořenící směsi, hotová jídla, moučníky a drinky. Naučí vás dělat těsta a osvojíte si řadu metod. Levelovací a questový systém vaření je vtipný a zábavný. Příběh každého jídla je poutavý. Pokud jste milleniál a chcete se naučit vařit tak vřele doporučuji.
Tato na první pohled konverzační komedie skrývá mnohem více než by se zdálo. Bohužel v Česku jí inscenují povrchně a bulvárně.
Skvělé po formě informativní i narativní. Čtivé, zábavné a zároveň poučné.
"Při mém zeleném ptáku!" Text je to nadčasový. Nutnost vidět na divadelních prknech!!!
I po sto letech stále aktuální alegorie. Nejtrefnější určitě Císař Dioklecián (Ó, jak krásně sedí na dnešní situaci ve světě i na Hradě), Jako za starých časů a O úpadku doby.
Můj přítel Boris si koupil obraz. Ten obraz je celý bílý...
Ra ko hutu d dekotu ely trebomu emusohe, vdegar yd, stro reny er gryk kendy, alyv zvyde dezu, kvyndal fer teknu sely. Degto yl tre entvester kyleg gh: orka epyl y bodur depty-depe emete. Grojto af xedob yd, kyzem ner osonfterte ylem kho dent de det detrym gynfer bro enomuz fechtal agni laj kys defyj rokuroch bazuk suhelen…
Černá anekdota bez výstavby, ale se silnou pointou. Bezútěšnost bytí a svobody, které nás nutí k nesvobodě a nebytí. Nutnost vidět v divadle!
Úžasná práce s lidským podvědomím a fantasií. Představa jak v podstatě mohly vzniknout první rituální náboženské kulty, jejichž střípky jsou schované v Lese. Těším se na další díly.
"Autor" napsal pravděpodobně úvodní slovo. Na zbytek si najal tučně placené odborníky a právně si pojistil autorství.
Brána do zmrzačených duší, jež se léčí opravdu pomalu, každá vypadá jinak ale mají jedno společné a to je bolest (v mnoha podobách). Občasný humor s dávkou nostalgie dětství, je ve většině případů těchto povídek vytržen a zdevastován brutální a otřesnou realitou, krutostí kopulátorů.
Primitivní jazyk primitivního sdělení primitivním lidem. Úroveň a kvalita stejná jako u Tato země je naše, Marx-Leninský manifest, Mein Kampf a Vaříme s Láďou Hruškou. Už jen první 3 stránky byly utrpením způsobeným crčícím monstr-egem.
Lidi, možná je to pro vás překvapení ale text divadelních her není dlouhý, tím raději hodnotící komentář nezahajujte, jen shodíte vaši úroveň coby čtenáře :D
Milá sbírka ryzího českého undergroundu obsahující úderné básně i krátké morbidní příběhy Čerta, Hrona, Magora Jirouse a dalších. "Vivat Underground, ko*oti!"
Divadelní text undergroundového rázu, sprosťárny, ostrý a jízlivý humor, prostředí čtvrté cenové, skvělá originální zápletka, ab absurdum, trochu antidrama. Maslowská musela mít bujaré adolescentní období, protože to vypadá na velmi autobiografický zážitek. Sex, drogy a rock 'n roll.
Hospodská fraška, jež se kontinuálně mění v mystickou tragédii s antickými rysy a opět přechází do fraškovitosti, v čtenáři úspěšně evokuje očistné uvědomění nad vlastním, nešťastným i směšným osudem lidským.
Symbolika trojího dějství, je již sama o sobě alegoricky stupňována po dantovsku na zemské radovánky, pekelnou trýzeň a smíření a vyrovnání v očistci se sebou samým, nám velice dobře potvrzuje inspiraci v Božské komedii . Autorův život je toho důkazem.
Než román to spíš vypadá jako sbírka feuilletonů na jedno téma; Vypuštění nespoutaného Všehotvůrce, Božské částice, Prvotního hybatele, Absolutna do světa, jež na něj není ani zdaleka připraven a z jeho široširosti zešílí v horečce snažení se o jeho pochopení a vnucení svého chápání Boha všem ostatním. Výjimečně utopie končí "štastně" (i po dvou stech miliónech padlých v bratrovražedném boji za jediného pravého Boha), v pepíkovské sešlosti v hospodě kdy je Absolutno opět vypuzeno ze světa tím že se "samo" zničilo. Skvělá Čapkovská fantastika, uvažuje o skromnosti, empatii člověka k člověku, hravá s jazykem, poutavá svou poly-subjektivností náhledu na řádící Absolutna.
Orwellovský Čapek, tak jako je Čapkovský Orwell, v roce 1920 si představit roboty tak jak je chápeme doteď je naprosto úžasné, geniální a vizionářské. Tato výtečná pátečníkova anti-utopie je skvělou žalobou ale také obhajobou lidství, jeho existence, víry i vědy. Časový posun je zcela logický, neboť drama má předávat myšlenku a vyvolat katarzi (vnitřní uvědomění a duševní očista), nikoliv děj samotný, který je pouhým zprostředkovatelem/komunikačním kanálem. Kdo nechápe rozdíl drama - próza nemá tu co dělat a hodnotit. Nejlepší Čapkovo drama!