postmoderna komentáře u knih
Musím tenhle spisek strhat. Kolik potřebujeme špatně napsaných detektivek, které jen zaplňují šablony? Na základní škole se učíte, že věta má mít podstatné jméno a sloveso. Kdo to správně podtrhne, má jedničku. A přesně taková je tahle detektivka.
Detektiv, atlet s mimořádnou inteligencí: trapas
Brutální vraždy? Kéž by. Provrtám ti koleno, stáhnu tě z kůže, nakazim tě nemocí. Haha. Pardon, zmrzlá mrkev zavěšená nad okem s odříznutým víčkem by byla ďábelštejší.
Zachráněný parťák a jeho milující manželka. Pardon, trapas a klišé.
Dealer: N-person, bohatý tvrdý, ale v jádru TGM.
Prostě klišé na klišé. Achjo
Líbilo se mi střídání životopisu a lekcí. Něco bylo zajímavé, něco lechtivé. Beru to tak že je to ze života. Když čtu na internetu amatérské povídky-fantazie různých subíků, bývají dost často zajímavější. Hodnotím to spíš jako dějepisný pramen, než literaturu. Proč tedy relativně nízko? Protože je to obsahem intimní životní zpověď, ale formou příloha časopisu k nedělnímu kafi.
Doba se navíc změnila, co bylo dříve tabu je dneska otravná samozřejmost.
Předně musím pochválit nakladatele za vzorné zalepení díry na trhu. Majitelé prvního vydání už můžou na Trhknih.cz klidně umazat jednu nulu z ceny. Celé zpracování včetně obálky je perfektní.
Ota je ve formě. Prostředí dokonalý. Jazyk top. Vlastně je dobrá i zápletka, přestože tu nikdy až tak neřeším.
Super série. Užil jsem si příběh užil jsem si i kresbu. Dávám plný počet, ale mám dvě hlavní výtky: 1.Všechny obličeje mi přišly stejné.
2. Kostýmky polohy a pomůcky na mě působily trochu průměrně...na to kolik tam bylo řečí o BDSM se tam žádná pořádná úchylárna neobjevila - a hlavně latex byl málo latexový.
Zhltnul jsem za dva dny. Super kniha. Skvěle napsaná. Jazykově brilantní jako Velinský, vtipné a nápadité. Dávám max.
Něco mi tam scházelo. Postavy jakoby zahnívaly. Moderní téma vyznívá spíš jako snaha o aktuálnost - ale tato snaha z toho příliš křičí (až trčí) a děj rozhodně neobohacuje. Ale bod za hromadu stránek.
Cítil jsem se divně, když jsem při čtení ucítil vůni kávy ze stolu, pach morčete z klece, nebo odér nábytku, který který tiše stoupal z police v místě, kam dopadalo prudké slunce.
Hlavního hrdinu si nejde oblíbit, nepocítil jsem k němu ale ani prudkou nenávist. Velikášské touhy, nepochopení a sobectví jsou postřehnutelné i v běžném životě. Tady jsou jen bizarně zesílené. Užil jsem si příběh, i když nesliboval naději a všechno špatné pomalu směřovalo k horšímu. Užil jsem si ale i to nekonečné destilování a macerování, kde se vytrvale čeká v zahnívajícím stádiu na další kroky, které povedou neomylně zvoleným špatným směrem.
Této knize dávám trojnásobně vyšší hodnocení, než si zaslouží, jsa zajat v jakémsi denním snění. Dopřejte si požitek z četby braku. Oceňuji, že se stejnou vervou s jakou se autor vrhl na příběh, dedukci a chování postav se vrhl také na formální oblouk celé série povídek.
Všechny zápletky i postavy nelze soudit přísně a akademicky. Dívám se na toto dílko spíš jako na Art Brut
Přečetl jsem jedním dechem. Je to opravdový poklad, spoustu informací, výborně napsané s patřičným zaujetím i prožitkem, ale naštěstí bez přehánění. Meziválečná avantgarda o sobě přehání a pozdější autory to svádí aby přeháněli také a leccos si domýšleli. Tady se to myslím neděje. Skvěle je tu popsané pozdní období 50-80. Surrealismus neskončil poslední chlastačkou za první republiky a stopy nemizí v protektorátu. Obrazy Toyen se mi nelíbí, ale už se na ně alespoň vydržím dívat s jakousi úctou. Soudruh Nezval u mě definitivně skončil.
Dlouho mi trvalo než jsem se začetl.
Začalo mě to bavit až když jsem rozpoznal, že to není Jméno růže, ale random nekonečný dobrodružný román, které si kdysi kupovaly služky v sešitech na pokračování. Pak jsem to zhltnul a celé to profandil a probrečel. Ale hodně jsem přeskakoval - vždycky když se mě autor snažil poučovat o tom, že katedrála se stavěla z kamene a používalo se lešení.
Nakročeno napůl. Jako by někde scházely historky v zábavné knize, nebo jako by přebývaly historky v encyklopedickém pojednání.
Podle některých je Bondy velký filozof a vizionář, podle jiných egoistickej bezpáteřní z**d. Smiřme oba tábory. Proč by nemohlo platit jedno i druhé dohromady? Román jsem si užil, ale četl jsem legendárnější. Nějak jsem si celou dobu nemohl odmyslet, že to jsou slova ožralého komunisty.
V postavách jsem netápal, protože všichni číňani jsou stejný. Četl jsem 28. října, v Albertu měli zavřeno, takže jsem nemohl zakoupit zelený čaj. Dělal jsem si tedy kopřivový a s rodinou jsem mluvil obřadně. Je to detektivka která běží svižně od samého začátku a řemen za celou dobu nespadne. Asi nejlepší soudce Ti co ti můžu doporučit.
Drákulu jsem si nezamiloval. Ale zamiloval jsem si vedení deníků, třídění zápisků, přepisování válečků z fonografu na psacím stroji, archivování korespondence a učení se jízdním řádům. Naivita knihy na mě působila kladně. Potěšilo mě, jak se rozebíralo kdo komu napsal, kdo s kým jak konverzoval a pak - fik - hlavu snoubence - vampce - ufiknou jen tak mimochodem. O kreslení rituálního kruhu a boji s úchylnými čarodějkami se toho nedozvíme mnoho - ale je to vyváženo tím, že se dozvíme kolik koní si zakoupili na cestu, kolik služebnictva najali, kolik jídla vezli a jaké oděvy zvolili na cestu.
Žádné kladné postavy, jen úchylové a zoufalci.
Aspoň není komu nadržovat. Že, Pottře?
Tarantule lepší než film....už zase. Skoro jako by spisovatel byl skutečný umělec a režisér látač snobské podívané.
Uvězněná paměť taky skvělá, zatím nezfilmovaná. Producenti nějak neslyší na obsahy, za které by vás google roboti zabanovali nadosmrti + vaši rodinu a region.
Výborný pohled na vybočení z normality. A vybočení z normality je tak lidské! A tak časté! Řekl bych skoro: normální.
Za tuhle knihu velmi díky. Je jako inzulín pro diabetika. Legendu potřebujeme a proč ji nemít v někom kdo je sám od sebe ochoten a schopen tento úkol zastat. Ale že jde o hru, společenskou dohodu a skvěle provedenou masáž bychom si měli ve střízlivých chvilkách připomínat, abychom nezapomněli o jaký druh popkulturního odkazu jde.
Vdechl jsem to jako mluvené slovo. Čtyři herci + rozpoznatelná režie v roce 2021 a není to Rozhlas? Velkej PALEC nahoru. Román super - sebeironie, nadsázka, dokonce bych řekl, že celá konstrukce zápletek a postav je trochu parodie na parodie.
Užil jsem si honičku v nejdivnějším dopravním prostředku pro honičku.
Závěr v mluveném slovu působí výborně.
Ústřední topení jako pomsta.
Užil jsem si to. Nečekal jsem nic než prapodivnou knihu. Dostala se mi prapodivná kniha. Řekl bych, že to je dílo sarkastické, bezohledné a umazané a správně zvrhlé. Nikdo tu není moc sympatický. Autor se docela vyžívá v rozkladu, zániku, marnosti, zatuchlosti, ohnilosti, slabosti, lenosti. Nikdo zde není normální, ani se o to nesnaží, všichni jsou vězni sami sebe, nebo okolností - a kdo není, je na útěku. Úchylky a fetiše nepřináší radost, ale jsou slabostí, nástrojem vydírání atd. Má to béčkový děj napsaný áčkově. Za některé pasáže by se nemusel stydět ani Thomas Mann.
Co se týče jazyka, ono "cák" a "nýčko" (níže zmíněné jako otravné) je věnováno důsledně jen přímé řeči jedné postavy, aby byl vyjádřen její poněkud otravný a zabedněný charakter - kdo tohle nerozpozná, bude opravdu o lecos ochuzen. Přímé řeči ostatních jsou jiné, kus od kusu a vyprávění je takové německé romanticko-analytické s trochou poetiky a trochou naivity.
Přistihl jsem se že mě kniha bavila jen v momentech, když jsem optimisticky čekal, že přijde něco super. Ale nepřišlo.
Když je na první stránce obrat ..."ruce jsem měl různě po kapsách..." a na druhé stránce "...v kanceláři jsem seděl jen proto, že se tam pro rozbitá kamna sedět nedalo, kdyby se tam sedět dalo, seděl bych doma..." tak je myslím skvěle odstartováno. Navíc to vydrží po celou knihu. Fink zde dokonce nejen klabosí, ale dokonce i vyšetřuje, dopajdá se i do zajímavého prostředí, setká s poutavými postavami a zazáří v uspokojivé pointě. Takže jedna z nejlepších porevolučních Finkovek je tu. Někdy Velinský navléká své dokonalé literární šatstvo na modelky s rozpadlými kostrami, ale tento zvlášť zdařilý model obepíná modelku bezchybných křivek.