janamaluveckova
komentáře u knih

Tohle bylo překvapení. Nic jsem od toho nečekala, rozjezd pomalý, ale pak člověk naskočí a je to jízda až do konce. Typ knihy, kdy je vám líto, že už končí a vy musíte z jejího světa pryč.


Takhle by se mělo psát o popu. Gott usazen do širokých souvislostí společensko-politických, podobně jako Švehlův Magor.


Asi nejlepší vstup do světa knih Olgy T.


Ač prvotina, rozhodně jedna z nej- autorčiných knih. Pokud máte rádi pomalé tempo, hloubku, popisy vztahů, duševních pochodů atd., budete nadšení. Kdo chce rychlovku a la Nesbo, ať hledá radši jinde. Moc se mi líbilo, jak někdo někde o autorce napsal, že její detektivky jsou pro čtenáře, co nečtou detektivky. Bingo.


Je to pořád dokola, jako u jiných jejích knih, ale nemůžete se toho nabažit. Cítíte, že je to víc život než literatura. Slyšeno jako skvělá audiokniha Čes. rozhlasu.


Strhující a prosté zároveň. Občas se dostane na hranici sentimentu až kýče, ale vybalancuje to vždy tak, že zůstanete na té lepší straně. Zážitek!


Doporučuju audioverzi - podání D. Novotného je geniální, katapultuje knihu mnohem výš. A ráčkování dr. Proktora nedostanete z hlavy.


Autorka umí psát, na debut fantastické. Škoda té mytologicko-okultně-nadpřirozené linky a nevyváženého tempa (konec je uspěchaný). Bez toho by to z fleku mohla být “česká Tana French.


Autorka skvělých knih si tady vybrala dovolenou a polepila nápady ze šuplíku do jakýchsi (pa)tvarů... Kdyby nebyla slavná, vyrazí s ní každý nakladatel dveře... Ne že by tam nebyly nápady a hezká místa, ale vše je někde na půli cesty. Zklamání.


Trochu předimenzované a mělo se škrtat, ale jinak skvělá vlna do českého zatuchlého rybníčku.


Grafomanský blábol s podivným politickým podtónem (skorofašounským). :(
Krásně to popsal v Respektu P. A. Bílek:
"(...) Chce Zábranský klást nepříjemné otázky, jít proti proudu a být kontroverzní, nebo je vskutku přesvědčen, že v sofistikovaném fašounkovství je jediná naděje? Z románu soudit nejde, tak odfláknutý polotovar se uchopení vzpírá. První polovina je odvarem z Nesnesitelné lehkosti bytí – vypravěč jednání postav neustále komentuje a zobecňuje, ale místo břitkosti jde o upocené pitvoření, jež si žádá dávku čtenářského masochismu. To asi autor cítí, takže nechá skrz vzpomínky a deníky mluvit hlavní postavy, matku a syna. Efekt je jediný: fašounci, ironizovaní dříve vypravěčem, se nám stanou blízkými – mluví k nám a my jim rozumíme. Od čehož je jen krok k pocitu, že to jsou vlastně docela sympatičtí lidé."

Téma závažné, ale zpracováno tak, že z toho autorská macha úplně stříká.


Nic, co byste nenašli dřív v autorových drobných textech a rozhovorech s ním. Sestaveno ale do pěkného celku, a vývorně se čte.


Zatím asi nej- autorčina kniha. Pokud máte rádi pomalé tempo, hloubku, popisy vztahů, duševních pochodů i přírody, budete nadšení. Kdo chce rychlovku a la Nesbo, ať hledá radši jinde. Moc se mi líbilo, jak někdo někde o autorce napsal, že její detektivky jsou pro čtenáře, co nečtou detektivky. Bingo.


Je až podezřelé, že takhle kniha nestárne. Co ze současné české literatury bude takhle živé za 90 let?


Nejlepší díl série hned po dílu prvním. Když má autor příběh, má i humor. Utahaná a přežvejkaná dvojka a trojka tady nehrozí.


Výborný nápad, příběh, postavy... Jen je to špatně napsané, hlavně ke konci moc povrchně a zbrkle. Celkově by si příběh zasloužil jít hlouběji, postavy lepší vývoj... Autor má imaginaci, ale neumí řemeslo. Ale jako filmový scénář a film by to jistě fungovalo.


Zklamání. Strašlivá slátanina. A co hůř, napsaná tak špatně, jak bývá psaná slohovka průměrného čtvrťáka. A práce s reáliemi? K evokaci 19. století si vystačí se slovem drožka a Ferdinandovou třídou. Sním klobouk, jestli takhle nějak nebude vypadat čtivo (de)generované AI.


Neskutečně čtivé. Jsem paf, kolik toho o Slovensku a Slovácích nevím.
